Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-13, 19:37   #141
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Jeg kan ikke loven, men er det mulig utifra de lovene som anvendes at straffen kan bli skjerpet? Jeg er helt sjokkert over det som kommer frem og at han ikke ser at bortforklaringene sine er helt urealistiske er bare helt komisk, tragikomisk.

Gammel 24-04-13, 19:48   #142
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Dette syns jeg er utrolig lavmål.

På en måte enig, men jeg synes også det er-eller ville vært- en interessant diskusjon. (Kanskje i en ny tråd? )
Det er jo uten tvil et yrke der man møter på flere store moralske og etiske problemstillinger enn i de fleste andre yrker. Jeg skal ikke påberope meg å være Verdens ærligste Person, men aldri i livet om jeg hadde klart å gjøre den jobben MYL gjør, og man kan søren meg ikke skrive alt på "man gjør bare jobben sin"-kontoen.

rine er ikke aktiv  
Gammel 24-04-13, 20:01   #143
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Ja? Har du personlige, dårlige erfaringer med advokater eller mer enn generell innsikt i yrket?

Men å finne lover og regler som kan forsvare en klient er jo en advokats jobb, uansett om klienten er skyldig eller ikke. Advokatens jobb er jo å jobbe i klientens beste, ikke finne ut om klienten er skyldig eller ikke.

Å finne lover og regler som går i en klients ønske er jo en advokats jobb, så blir det dommeren som bestemmer om disse lovene kan brukes til klientens fordel.

Jeg vet ikke hva mer enn generell innsikt i yrket er, men jeg kjenner til forretningsadvokater i ett av Norges største advokatfirma ja, og deres etikk og moral.

Sist redigert av Ine : 24-04-13 kl 20:17.
Ine er ikke aktiv  
Gammel 24-04-13, 20:12   #144
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lar være å se alle intervjuer med M. Y. Larsen, det er et eller annet ved henne som gjør meg litt sint. Men det som ble linket til for noen innlegg siden, måtte jeg se, og jeg lo høyt da hun sa: "Å se ett puppebilde e ikkje det samme som å se noen naken."

Men på en måte synes jeg nesten litt synd på henne. Absolutt ingen kan vel tro på Øygard nå, likevel er hun nødt til å jobbe for frifinnelse. Det må være ganske tøft.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 24-04-13, 20:13   #145
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Det jeg ikke skjønner er at han virkelig går gjennom dette én gang til. Jeg har jo hele tiden tenkt at siden jeg er sikker på at han er skyldig, så vil jo en ny runde bare føre til at enda mer avdekkes. Og det ser det ut til at det gjør. Det er vanvittig at han tror han kan komme unna med dette.

Dette har jo blitt et sirkus!

Gammel 24-04-13, 20:16   #146
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Men å finne lover og regler som kan forsvare en klient er jo en advokats jobb, uansett om klienten er skyldig eller ikke. Advokatens jobb er jo å jobbe i klientens beste, ikke finne ut om klienten er skyldig eller ikke.

Mener du det er uetisk og umoralsk i seg selv å være forsvarsadvokat i det norske rettssystemet?

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv  
Gammel 24-04-13, 20:18   #147
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Mener du det er uetisk og umoralsk i seg selv å være forsvarsadvokat i det norske rettssystemet?

Nei.

Men jeg synes det er naivt å tro at selv om advokater jobber med lover og regler er de dermed veldig opptatt av etikk og moral.

Gammel 24-04-13, 20:19   #148
Input

Input sin avatar

Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Det jeg ikke skjønner er at han virkelig går gjennom dette én gang til. Jeg har jo hele tiden tenkt at siden jeg er sikker på at han er skyldig, så vil jo en ny runde bare føre til at enda mer avdekkes. Og det ser det ut til at det gjør. Det er vanvittig at han tror han kan komme unna med dette.

Å gi seg i forrige runde ville være det samme som å innrømme skyld, det kommer han aldri til å gjøre. Om 10 år får vi "hjemme hos"-reportasjer der han snakker om hvor tøft det var å sitte uskyldig i fengsel, bare vent.

Input er ikke aktiv  
Gammel 24-04-13, 20:23   #149
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg vet ikke hva mer enn generell innsikt i yrket er, men jeg kjenner til forretningsadvokater i ett av Norges største advokatfirma ja, og deres etikk og moral.

Det blir jo veldig subjektivt å mene noe om en hel yrkesstand utifra kjennskap til noen få advokater. Forretningsadvokater jobber vel dessuten, for det meste, med ganske annet enn forsvarsadvokater. Uansett, forsvarsjobben er jo en stor del av rettssikkerheten her i Norge, og jeg synes rett og slett ikke det er umoralsk eller uetisk å lete etter løsninger for å frifinne eller redusere straff for en klient.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv  
Gammel 24-04-13, 20:24   #150
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Å gi seg i forrige runde ville være det samme som å innrømme skyld, det kommer han aldri til å gjøre. Om 10 år får vi "hjemme hos"-reportasjer der han snakker om hvor tøft det var å sitte uskyldig i fengsel, bare vent.

Hah, det tror jeg også. Men en tårevåt, lojal og alltid ventende kone ved siden av seg.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv  
Gammel 24-04-13, 20:34   #151
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men jeg synes det er naivt å tro at selv om advokater jobber med lover og regler er de dermed veldig opptatt av etikk og moral.

Jeg syns det er mildt sagt fordomsfult å mene det motsatte. Du er klar over at alle advokater skal følge regler for god advokatskikk - hvor det etiske faktisk er en del av dette.

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 24-04-13, 20:45   #152
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Hva mener du med dette??

Anda er ikke aktiv  
Gammel 24-04-13, 20:48   #153
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Og jeg er vokst opp med dem rundt meg, og deler ikke ditt syn.

Gammel 24-04-13, 20:49   #154
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo leit for Øygard stakkar at alle sms-ene og Skype-meldingene hans er tatt ut av sammenheng.

Vi hadde nok alle sett det på en helt annen måte om vi hadde sett sammenhengen.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 24-04-13, 20:51   #155
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har en venninne som studerer juss. Hun er en av de mildeste og snilleste menneskene jeg kjenner. Når er det denne umoralske og sosiopatiske oppførselen slår inn? :vurderer om jeg må skjerme ungene snart:

Gammel 24-04-13, 20:51   #156
Input

Input sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Det er jo leit for Øygard stakkar at alle sms-ene og Skype-meldingene hans er tatt ut av sammenheng.

Vi hadde nok alle sett det på en helt annen måte om vi hadde sett sammenhengen.

Akkurat som med Skype-loggen.

Input er ikke aktiv  
Gammel 24-04-13, 21:00   #157
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, det er riktig så synd på ham. Det er jo ikke hans feil at ikke vi har forståelse for alle de gode hensiktene som ligger bak både skype-logger og sms-er. Blant annet det å gi jentebarnet trygge rammer hvor hun kunne utforske sitt behov for utfordrende prat. Han var jo tross alt en farsfigur for henne, det er jo det fedre gjør.

Gammel 24-04-13, 21:13   #158
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei.

Det er greit nok. Men du påsto at de var mindre opptatt av moral og etikk, i tillegg til å være sosiopater. Selvfølgelig uten å kunne hoste opp noe statistikk.

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 24-04-13, 21:17   #159
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Jeg sa nettopp det samme til mannen. Kan han ikke bare gi seg nå?

Sist redigert av MegaMie : 24-04-13 kl 21:21. Årsak: trykkleif
MegaMie er ikke aktiv  
Gammel 24-04-13, 21:23   #160
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Av og til (veldig ofte, faktisk!), når ein står med begge beina planta djupt nedi salaten, kan det vere ein fordel å stå heilt stille. Øygard, derimot, trampar rundt, som ein aldri så liten elefant.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:28.