Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!
Opprinnelig lagt inn av tonyandre, her.
så jeg beklager den meget dumme måten jeg fremstilte det på, jeg tenkte jeg skulle få frem hvor enkelt det var å holde et reptil.. Det hørtes fint ut når jeg skrev det, men som sagt ikke når jeg leste det selv
Men det er jo dumt, i en informasjonstråd som dette, å pynte på sannheten ved å prøve å gi inntrykk av at det er enda enklere enn det allerede er, når du endelig har fått noen til å bli genuint nysgjerrige og interessert i stille spørsmål for å lære mer om reptiler og reptilhold, som jo er det du har ytret ønske om å oppnå siden du kom inn i diskusjonen. 
Og fakta er at mange øgler er veldig enkle å holde. Ja, man må vite litt om hva de skal gå på, at de bør ha en stein under lyspæra hvor de kan ligge å sole seg osv. Men noe er det med alle dyr, og man må alltid kjøpe noe utstyr før man skaffer seg et dyr, enten det er bur, matskåler, seng, sagflis eller hva som helst.
Og så liker jeg egentlig ikke den grusomme, passiv-aggressive -smilyen i det hele tatt, men det var for å poengtere at det ikke var syrlige undertoner eller krasshet i det jeg skrev, sånn siden det kan hende at jeg har vært litt krass i de siste innleggene i denne tråden.