|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#241 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Jeg fjaste jo tidligere at "fordi de er ekle" burde man ikke ha reptiler som kjæledyr, men det jeg leser som motpartens sterkeste argument for, er jo "fordi de er kule"?
|
|
|
#242 |
|
flisespikker
|
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!
Nei, ærlig talt, det er da noe helt annet å argumentere for et forbud enn å argumentere for at noe skal være tillatt. Det ville være hårreisende å f.eks. forby Twilight-bøkene fordi "jeg synes de er dårlige" - mens de som ønsker å kunne lese dem, de trenger ikke andre argumenter for å lese dem enn "jeg liker dem, og de skader ingen".
|
|
|
#243 |
|
This is normal!
|
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Skilpadda skriver mye klokt, og jeg er enig.
|
|
|
|
#244 |
|
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Jeg syns synd på de dyrene som eventuelt blir tillat.
|
|
|
#245 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Amnesia: Det var et godt og velformulert innlegg, og jeg forstår godt hvor du kommer fra. Jeg må si at for min egen del så syns jeg ikke reptiler er ekle dyr. Ikke søte eller kule heller, for den del, men jeg vet at de ikke er slimete, har vært i reptilparken og holdt en ganske stor slange selv, og latt ungene holde slanger når de har vært i akvariet i Bergen. Sånn at de også skal se at det er vakre dyr (for det er de, med skjellene og fargene) og ikke ekle.
|
|
|
#246 |
|
flisespikker
|
|
|
|
#247 |
|
ER faktisk grei i bånn!
Medlem siden: Apr 2013
![]() |
Jeg sitter med samme følelse selv.. Jeg kan ikke tenke meg at det kommer til å bli handlet inn så store mengder med reptiler fra "ola normann" om det blir lov.. |
|
|
|
|
|
#248 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Hvis det nå skulle bli tillatt med reptiler, så håper jeg at det stilles strenge krav til hvem som har lov til å selge dem. Jeg håper vel i utgangspunktet at de ordinære dyrebutikkene ikke automatisk får denne oppgaven.
|
|
|
#249 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Jeg er veldig enig med Skilpadda og Polyanna, kjenner jeg.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#250 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Carrera!
|
|
|
#251 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jepp. Dette er jeg enig med deg i.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#252 |
|
Glamorøs
|
Det er jeg enig i! Så lenge vi snakker arter som ikke er skadelige for mennesker, fauna osv.
|
|
|
#253 |
|
flisespikker
|
Ja, klart.
|
|
|
#254 |
|
ER faktisk grei i bånn!
![]() |
Slik du beskriver det er slik det allerede er, og i alle former for dyr. |
|
|
|
|
|
#255 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Jeg tenkte på dette med at nordmenn er redd slanger. Er det ikke sånn at å være redd slanger er et ganske sterkt instinkt hos mennesker? Jeg har en vag fornemmelse av at jeg har hørt at selv små barn vil vegre seg om de ser en slange.
|
|
|
#256 |
|
Glamorøs
|
Jo, jeg menerå huske å ha lest eller sett noe om tester gjort med former som så ut som slanger og stup, som veldig små barn instinktivt passet seg for. Jeg syns heller ikke det er rart at nordmenn er redd slanger, det er jo et dyr de fleste av oss har null befatning med. Jeg har aldri møtt verken snok, orm eller slange i naturen i Norge.
|
|
|
#257 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Jeg hadde en nabo som hadde en diger slange, husker jeg, da jeg bodde i bygård i Oslo. Han alte opp mus som for også.
|
|
|
#258 |
|
ER faktisk grei i bånn!
![]() |
Jeg er helt enig. jeg vet om 2 dyrebutikker som jeg vet hadde klart dette bra, men alle de andre dyrebutikkene jeg vet om? hmm.. skeptisk.. |
|
|
|
|
|
#259 |
|
ER faktisk grei i bånn!
![]() |
Joda.. dette er naturen som gjør at man er redd slanger
Ja det kan godt hende du har fått fordommer mot dette. Nå vet jeg ikke hvordan han avlet musene da. Men det finnes måter å gjøre det på som er ganske fornuftige faktisk |
|
|
|
|
|
#260 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Joda, det gjør det sikkert, men han var en ekkel fyr også. Det skal ofte ikke mer enn ETT datapunkt til før man fester en fordom.
|
![]() |
|
|