Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-04-13, 08:51   #241
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!

Jeg fjaste jo tidligere at "fordi de er ekle" burde man ikke ha reptiler som kjæledyr, men det jeg leser som motpartens sterkeste argument for, er jo "fordi de er kule"? Like usaklig og ugyldig som mitt fjaseargument, spør du meg.

Gammel 18-04-13, 09:02   #242
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg fjaste jo tidligere at "fordi de er ekle" burde man ikke ha reptiler som kjæledyr, men det jeg leser som motpartens sterkeste argument for, er jo "fordi de er kule"? Like usaklig og ugyldig som mitt fjaseargument, spør du meg.

Nei, ærlig talt, det er da noe helt annet å argumentere for et forbud enn å argumentere for at noe skal være tillatt. Det ville være hårreisende å f.eks. forby Twilight-bøkene fordi "jeg synes de er dårlige" - mens de som ønsker å kunne lese dem, de trenger ikke andre argumenter for å lese dem enn "jeg liker dem, og de skader ingen".

Jeg synes det at man selv liker (eller misliker) reptiler er helt uvedkommende for diskusjonen om reptilhold, og at det eneste som burde telle er om det er skadelig for dyrene selv, for folk som kan komme i kontakt med dem, eller for faunaen i Norge dersom de slipper ut. Men når noen forteller om hvorfor de velger å ha slike dyr, er det jo naturlig at de forteller hvor godt de liker dem. På samme måte som det å like en bok er noe annet enn å ønske at den ikke skal være forbudt.

Gammel 18-04-13, 09:39   #243
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skilpadda skriver mye klokt, og jeg er enig.

Uavhengig av lovforslaget håper jeg vi beholder Skilpadda på FP. Vi får krysse fingrene for at hun holder seg frisk og ikke trenger å besøke veterinær, og vi får vaske hendene godt når vi har klappet på henne.

Gammel 18-04-13, 10:16   #244
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg syns synd på de dyrene som eventuelt blir tillat.
En ting er alle de som allerede har dyrene og faktisk har peiling på de.

En helt annen ting er alle de som syns den skilpadda DER var søt, den øgla der var søt. Og går til anskaffelse, kun for å ikke ha den snøreste aning på hvordan miljø dette dyret trenger. Og da kanskje bedriver dyreplageri uten og selv være klar over det.

Utover det, er jeg ikke veldig begeistrert for dyrene det er snakk om (les slangene) og syns derfor forbudet er greit for min den. Men ene øgla, den der lille søte det var bildet av her tidligere. De er faktisk grådig kule. Ser kanskje ekkle ut, men de er helt konge. En jeg kjenner som hadde en sånn.

Gammel 18-04-13, 10:39   #245
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Amnesia: Det var et godt og velformulert innlegg, og jeg forstår godt hvor du kommer fra. Jeg må si at for min egen del så syns jeg ikke reptiler er ekle dyr. Ikke søte eller kule heller, for den del, men jeg vet at de ikke er slimete, har vært i reptilparken og holdt en ganske stor slange selv, og latt ungene holde slanger når de har vært i akvariet i Bergen. Sånn at de også skal se at det er vakre dyr (for det er de, med skjellene og fargene) og ikke ekle.

Men inntrykket jeg har er at det er krevende dyr, som krever kunnskap. vett og tålmodighet hos eierne. Og er redd et frislipp vil åpne for at ikke abre de kunnskapsrike entusiastene, men hvilken som helst idiot, kan kjøpe og holde reptiler. Og det tror jeg virkelig ikke vil være bra for dyrene.

Og ja, jeg mener at det burde være en eller annen sertigiseringsordning før folk får skaffe seg hund og sikkert andre dyr også, når man ser hvor mange idioter som anskaffer seg slike og hvordan de behandler dem.

Gammel 18-04-13, 10:40   #246
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og ja, jeg mener at det burde være en eller annen sertigiseringsordning før folk får skaffe seg hund og sikkert andre dyr også, når man ser hvor mange idioter som anskaffer seg slike og hvordan de behandler dem.

Jeg er mye mer tilhenger av påkrevde kurs og sertifiseringer (selvsagt betalt av dyreeierne selv) enn av å forby noen arter og ha fullt frislipp på andre.

Gammel 18-04-13, 10:41   #247
tonyandre
ER faktisk grei i bånn!

tonyandre sin avatar

Medlem siden: Apr 2013
tonyandre har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Jeg tror nok at andelen katter og hunder som lider under dårlige eiere er langt større enn hos de reptiler som finnes her i landet...

Jeg tror ikke dette vil bli et utbredt problem om det åpnes for hold av reptiler. Jeg tror ikke at "mannen i gata" vil løpe på dyrebutikken for å anskaffe seg et reptil om det blir lov. Kanskje mest pga det at svært mange her i landet finner slike dyr ekle og ubehagelige.
Jeg kan ikke se for meg at det vil bli et enormt salg av reptiler til familier, for "barna maser om et dyr".

Jeg tror nok at størsteparten av salget vil gå til folk som har en spesiell interesse for slike dyr, og som dermed innehar kunnskap om dyret og hvordan det holdes.

Vi har som sagt noen dyr selv: kanin, fulg (undulat) og fisk. Jeg har så godt jeg har kunnet, satt meg inn i hvilke dyr det er vi har, og hva de krever. Bare innen dette med fisk så er det mye sette seg inn i. Hvilket vann krever de, hvilken temperatur, hvilke fisker kan de gå sammen med, hvor stort kar trengs, hvilket for, etc. Et virrvarr av forskjellige fisker og forskjellige krav, men du verden så lærerikt og morsomt å holde på med.

Jeg sitter med samme følelse selv.. Jeg kan ikke tenke meg at det kommer til å bli handlet inn så store mengder med reptiler fra "ola normann" om det blir lov..
Den største forskjellen, tror jeg er at det blir oftere å se bilder av reptiler på facebook

Det du sier om akvarium er noe jeg også har tent på.. Har hatt en hel del akvarium før jeg også, og når det i en begrunnelse at reptiler skal fortsatt være ulovlig, blir sagt at det er for vanskelig å gi reptiler det de trenger. Akvarium er jo et glimrende eksempel på hvorfor jeg reagerer på det grunnlaget, min erfaring når det kommer til akvarium og reptilhold er at det er MYE mer arbeid å sitte seg inn i ett akvarium enn reptiler

Men da er vi enige hverfall om at det bør bli et strengere dyrehold..
Eneste noen av oss ikke er enige i er hvordan det skal bli strengere..
Jeg mener at et totalforbud mot en gruppe med dyr, mens alt annet er lovlig er feil måte å gjøre det på. Men bør heller stille et strengere krav til personer som vil ha seg et kjæledyr, uansett rase. Nå er det full jobbing her for at vi skal få en positivliste lovlig, så kan vi ta jobben med å få et generelt strengere dyrehold etterpå? Dvs fortsette jobben heter det vel

tonyandre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-13, 10:41   #248
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Hvis det nå skulle bli tillatt med reptiler, så håper jeg at det stilles strenge krav til hvem som har lov til å selge dem. Jeg håper vel i utgangspunktet at de ordinære dyrebutikkene ikke automatisk får denne oppgaven.

Min erfaring med dyrebutikker er at det ofte er ansatte som ikke har så stor kunnskap om de dyrene som selges, og de har ikke lov til å nekte folk å handle. Unntaket er at de ikke har lov til å selge dyr til barn som kommer alene. I tillegg så lever disse butikkene av å selge.

Jeg snakket en gang med en ansatt som var veldig fortvilt over dette, for folk kjøpte spontant, gjerne ut fra søthetsfaktor, og hadde da null ambisjoner om å høre på de tips og råd butikken ga for hvilket utstyr de trengte i tillegg til dyret.

Han nevnte også et godt eksempel, nemlig klovnefisken. De ble ekstremt populære etter at filmen Nemo kom, og folk handlet klovnefisk over en lav sko. Ofte hørte han folk protestere på at denne fisken er en saltvannsfisk. Neida, vann er vann, og jeg har en gullfiskbolle. Holder lenge det...

Ikek lenge etter kommer de samme kundene tilbake...fisken er død,vi må ha en ny. Saltvann? Neida, få en ny jeg...

Dette gikk så hardt ut over bestanden av klovnefisk at det ble vurdert å stoppe importen av den.

Jeg synes vel heller ikke at ordinære butikker bør ha dyr som er noe større enn kaniner. De fleste butikkene vil ha plass til flest mulig dyr, og dermed blir burene krympet ned til et minimum, og i tillegg fylt med mange dyr, slik at det er blir trangt om plassen.

Dette tror jeg ikke er noe for reptiler, for å si det slik.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-13, 10:43   #249
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig enig med Skilpadda og Polyanna, kjenner jeg.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-13, 10:44   #250
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Carrera!

"Vann er vann". Folk, ass!

Gammel 18-04-13, 10:46   #251
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tonyandre, her.

Jeg sitter med samme følelse selv.. Jeg kan ikke tenke meg at det kommer til å bli handlet inn så store mengder med reptiler fra "ola normann" om det blir lov..
Den største forskjellen, tror jeg er at det blir oftere å se bilder av reptiler på facebook

Det du sier om akvarium er noe jeg også har tent på.. Har hatt en hel del akvarium før jeg også, og når det i en begrunnelse at reptiler skal fortsatt være ulovlig, blir sagt at det er for vanskelig å gi reptiler det de trenger. Akvarium er jo et glimrende eksempel på hvorfor jeg reagerer på det grunnlaget, min erfaring når det kommer til akvarium og reptilhold er at det er MYE mer arbeid å sitte seg inn i ett akvarium enn reptiler

Men da er vi enige hverfall om at det bør bli et strengere dyrehold..
Eneste noen av oss ikke er enige i er hvordan det skal bli strengere..
Jeg mener at et totalforbud mot en gruppe med dyr, mens alt annet er lovlig er feil måte å gjøre det på. Men bør heller stille et strengere krav til personer som vil ha seg et kjæledyr, uansett rase. Nå er det full jobbing her for at vi skal få en positivliste lovlig, så kan vi ta jobben med å få et generelt strengere dyrehold etterpå? Dvs fortsette jobben heter det vel

Jepp. Dette er jeg enig med deg i.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-13, 10:48   #252
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg er mye mer tilhenger av påkrevde kurs og sertifiseringer (selvsagt betalt av dyreeierne selv) enn av å forby noen arter og ha fullt frislipp på andre.

Det er jeg enig i! Så lenge vi snakker arter som ikke er skadelige for mennesker, fauna osv.

Amnesia, fint og velformulert innlegg. Og til tonyandre og andre entusiaster som har kommet hit for å snakke reptileiernes sak: det er ikke noe problem å høre at dere er entusiaster som er svært interessert og kunnskapsrike om temaet. Det skal dere ha kudos for.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-13, 10:51   #253
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er jeg enig i! Så lenge vi snakker arter som ikke er skadelige for mennesker, fauna osv.

Ja, klart.

Gammel 18-04-13, 10:52   #254
tonyandre
ER faktisk grei i bånn!

tonyandre sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Jeg syns synd på de dyrene som eventuelt blir tillat.
En ting er alle de som allerede har dyrene og faktisk har peiling på de.

En helt annen ting er alle de som syns den skilpadda DER var søt, den øgla der var søt. Og går til anskaffelse, kun for å ikke ha den snøreste aning på hvordan miljø dette dyret trenger. Og da kanskje bedriver dyreplageri uten og selv være klar over det.

Utover det, er jeg ikke veldig begeistrert for dyrene det er snakk om (les slangene) og syns derfor forbudet er greit for min den. Men ene øgla, den der lille søte det var bildet av her tidligere. De er faktisk grådig kule. Ser kanskje ekkle ut, men de er helt konge. En jeg kjenner som hadde en sånn.

Slik du beskriver det er slik det allerede er, og i alle former for dyr.
Jeg nekter ikke på at det er en reel situasjon i Norge, men igjen, så er ikke dette et spørsmål om å ha en gruppe med dyr ulovlig, mens alt annet er fritt fram, vel?
Da er det et generelt strengere dyrehold som er tingen. På alle former for dyr her i Norge.

Gammel 18-04-13, 10:55   #255
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Jeg tenkte på dette med at nordmenn er redd slanger. Er det ikke sånn at å være redd slanger er et ganske sterkt instinkt hos mennesker? Jeg har en vag fornemmelse av at jeg har hørt at selv små barn vil vegre seg om de ser en slange.

Gammel 18-04-13, 10:57   #256
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenkte på dette med at nordmenn er redd slanger. Er det ikke sånn at å være redd slanger er et ganske sterkt instinkt hos mennesker? Jeg har en vag fornemmelse av at jeg har hørt at selv små barn vil vegre seg om de ser en slange.

Jo, jeg menerå huske å ha lest eller sett noe om tester gjort med former som så ut som slanger og stup, som veldig små barn instinktivt passet seg for. Jeg syns heller ikke det er rart at nordmenn er redd slanger, det er jo et dyr de fleste av oss har null befatning med. Jeg har aldri møtt verken snok, orm eller slange i naturen i Norge.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-13, 11:00   #257
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Jeg hadde en nabo som hadde en diger slange, husker jeg, da jeg bodde i bygård i Oslo. Han alte opp mus som for også.

Hvis jeg har fordommer mot reptileiere så KAN de bunne i den fyren der...

Gammel 18-04-13, 11:02   #258
tonyandre
ER faktisk grei i bånn!

tonyandre sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Hvis det nå skulle bli tillatt med reptiler, så håper jeg at det stilles strenge krav til hvem som har lov til å selge dem. Jeg håper vel i utgangspunktet at de ordinære dyrebutikkene ikke automatisk får denne oppgaven.

Jeg er helt enig. jeg vet om 2 dyrebutikker som jeg vet hadde klart dette bra, men alle de andre dyrebutikkene jeg vet om? hmm.. skeptisk..

Jeg håper det blir mest privatpersoner som selger.. så vi får holde slik god standard som vi har i dag. Hvilket som er utrolig god!

Gammel 18-04-13, 11:09   #259
tonyandre
ER faktisk grei i bånn!

tonyandre sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jo, jeg menerå huske å ha lest eller sett noe om tester gjort med former som så ut som slanger og stup, som veldig små barn instinktivt passet seg for. Jeg syns heller ikke det er rart at nordmenn er redd slanger, det er jo et dyr de fleste av oss har null befatning med. Jeg har aldri møtt verken snok, orm eller slange i naturen i Norge.

Joda.. dette er naturen som gjør at man er redd slanger Så man har vel egentlig ikke noe valg på om å være redd slanger i den grad. Jeg har aldri vært redd slanger selv, men min samboer var av den skeptiske sorten.. nå kan hun holde store slanger og store taranteller uten problem i det hele tatt men man må jo velge å bite tenna sammen, og faktisk gjøre noe med den frykten man har

Jeg hadde en nabo som hadde en diger slange, husker jeg, da jeg bodde i bygård i Oslo. Han alte opp mus som for også.

Hvis jeg har fordommer mot reptileiere så KAN de bunne i den fyren der...

Ja det kan godt hende du har fått fordommer mot dette. Nå vet jeg ikke hvordan han avlet musene da. Men det finnes måter å gjøre det på som er ganske fornuftige faktisk

Gammel 18-04-13, 11:11   #260
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Joda, det gjør det sikkert, men han var en ekkel fyr også. Det skal ofte ikke mer enn ETT datapunkt til før man fester en fordom.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:51.