|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?Jeg er født i 83 og begynte i barnehage som 1,5-åring. Før den tid hadde jeg dagmamma. Men den gangen var det jo slik at man kun fikk barnehageplass for ett år av gangen, så etter ett år i barnehagen, sto jeg plutselig uten plass og jeg fikk ikke plass i noen andre barnehager heller. Tilbake til dagmamma (en annen enn jeg hadde først), en dagmamma som slo både meg og de to andre barna som var der. Da foreldrene mine skjønte dette etter forholdsvis kort tid, sluttet jeg hos dagmammaen på dagen, moren min tok ulønnet permisjon og var hjemme sammen med meg ett år, før jeg igjen fikk barnehageplass og faktisk fikk gå i samme barnehage helt til jeg begynte på skolen.
|
|
|
#83 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?1980-modell og har aldri gått i barnehage nei. Sannsynligvis fordi vi flyttet veldig mye mine første leveår, frem til jeg begynte på skolen. Jeg gikk på førskole i noen måneder da, rett før skolestart. Mamma var hjemmeværende til min lillebror var 10 år, da begynte hun i full jobb.
|
|
|
#84 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?Jeg er født i 1972. Var hos dagmamma rett over gaten i flere år, broren min og jeg. Mamma var lærer og jobbet på skolen et par hundre meter unna og haddde nok relativt korte dager. Dagmamma'en tok oss med til noe som het Pedagogisk Lekesenter i byen. Tipper det var 1-2 dager i uken, kanskje? Da jeg ble litt eldre gikk jeg et par dager på Musikk bhg i kirken, dvs det ble kalt bhg, men jeg tipper det var litt mer sånn åpen bhg. Det var også bare 1-2 ganger i uken.
05 og 08 Sist redigert av millact : 17-02-13 kl 21:47. |
|
|
|
|
|
#85 |
|
-Holy macaroni-
Medlem siden: Sep 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?Født sent på 70-tallet og gikk aldri i bhg.
|
|
|
#86 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?Jeg er født tidlig på 70 tallet. Jeg vet at min mor var hjemme med meg et år, men etter det arbeidet hun, men mye deltid. Jeg gikk i park, hos ulike dagmammaer og i minst to små familiebarnehager. Selv har jeg stort sett gode minner fra alle i den grad jeg husker noe. Men når jeg tenker på mine barn som gikk hele barnehagetiden samme sted så føles det mye mer stabilt og bedre. Jeg må jo ha byttet sted nesten en gang i året. |
|
|
|
|
|
#87 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?Jeg er født i -75 og gikk på "førskolen". |
|
|
|
|
|
#88 |
|
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?Født i 1972 og begynte i barnehage da jeg var 5 måneder. Husker naturligvis lite av denne første barnehagen, men har senere truffet mange av de jeg gikk der sammen med. Gikk i flere forskjellige barnehager i løpet av årene, og ting jeg husker er at jeg rømte da jeg var tre -og fire, det var oransje puter i kosekroken, at gjesping er smittsomt, Fader Jacob på engelsk og at jeg kysset kjæresten min bak smuget. Sistnevnte var siste året før skolestart.
|
|
|
#89 |
|
Erfaren
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?Jeg har en barnehagekarriere bak meg . Jeg var vel 3 da jeg begynte i keyserløkka barnehage . Husker det som en flott tid . Vi hadde kjøkkenassistent men jeg husker bare grøt og smøremåltider rundt små grønne bord . Vi hadde samlinstund hvor de voksne hadde en dukke i ett kremmerhus . Vi sang mye og dro og badet på tøyenbadet . Jeg gikk i barnehage frem til jeg begynte på skolen som 7 åring . Er 76 modell . |
|
|
|
|
|
#90 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?Jeg er født i 1974 og mamma begynte å deltidsjobbe når jeg var 6 mnd gammel, men delammet til jeg var 9 mnd. Jeg hadde både barnepike og dagmamma den første tiden. Det var supervanskelig å få barnehageplass, så jeg begynte ikke i barnehage før jeg var 3 år. Søsteren min kom 3,5 år etter meg og hun gikk i kortidspark før barnehage. Så jobbet mamma deltid og deretter hjemmeværende pga kronisk sykdom, så jeg husker egentlig nesten bare mamma hjemme. Det var veldig hyggelig å ha god tid på morgenen og alltid bli møtt hjemme med mat etter skolen. Pappa reiste mye i jobben.
|
|
|
#91 |
|
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?84 modell.
|
|
|
#92 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?Jeg er født i 1975 i en relativt stor by til Norge å være, men det fantes ingen barnehager. Moren min begynte å jobbe da jeg var tre måneder, og jeg var hos dagmamma. Jeg fikk en søster som treåring. Da tok moren min ulønnet permisjon ett år. Etter det hadde vi praktikanter hjrmme, fire forskjellige i løpet av tre-fire år. Det var unge jenter som kom hjem til oss på dagtid. Søsteren min gikk barnehageplass som femåring, det var uvanlig og stas. Jeg fikk gå på førskole som seksåring. |
|
|
|
|
|
#94 |
|
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?Født i 76, gjekk i barnehage frå eg var 3,5 år.
|
|
|
#95 |
|
trøtt
|
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?
Tranen husker jeg også, fra kommunal barnehage i Oslo ca 1980. Vi stod i rekke og ventet på den digre transkjea, som var så bred at den skar seg inn i munnvikene til små femåringer.
|
|
|
#96 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Samme by som du bor i nå? Det var barnehager der ihvertfall på den tiden, men sikkert ikke mange... |
|
|
|
|
|
#97 |
|
Kontrollfrik
|
|
|
|
|
|
#98 |
|
Kontrollfrik
Vet ikke, det er det jeg har blitt fortalt. Lykken var stor da jeg fikk gå på førskole.. |
|
|
|
|
|
#99 |
|
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?Født i 1975 og har aldri gått i barnehage. |
|
|
|
|
|
#100 |
|
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?Født i 1968. Gikk i park først fra jeg var 3 år. Der gikk jeg i 1 år, så bhg resten. Hatet bhg. Utrolig dårlig oppfølging, føltes utrygt og ensomt. |
|
|
|
![]() |
|
|