Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?
Opprinnelig lagt inn av Retz, her.
Hvilket år er du født, og hvor gammel var du da du begynte i barnehagen? Jeg er jo eldgammel, født i 1953, og jeg var fire år da jeg begynte i barnehage. Ble sendt avgårde alene første dagen med en liten rød tøysekk på ryggen. Den hadde hvite snorer til å snøre igjen på toppen og inneholdt matpakke og melk. .
Sånn sekk hadde jeg og. Jeg tror alle vi tre søsknene brukte den. Drikkeflaska var formet som en liten bjørn. Og så hadde jeg skotskrutete gummibukse. Jeg gikk også alene hjem fra 4-5 årsalderen, ca 15 minutters tur hvis man gikk strake veien, men det gjorde man som regel ikke. Vi måtte ofte en tur innom dyrebutikken ved Vestkanttorget, for eksempel. Der var det er beostær som hilste på alle som kom inn. Og så tok vi gjerne turen innom Briskeby fisk og vilt hvor vi pleide å få en halv gulrot. Det hente også at jeg og venninna mi stakk av før ryddetid, og da det ble oppdaget (vi hadde gjort det flere ganger uten at det ble oppdaget), måtte vi sitte igjen. Jeg var litt kry av det, husker jeg.