Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-13, 15:00   #11
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?

Herlighet, Retz, pepper?!

Jeg skulle til å si at jeg er så gammel at barnehagen var ikke oppfunnet da, men siden Retz motbeviste det siste der så får jeg si at det var ingen barnehager der vi bodde.

Født midt på sekstitallet, begge foreldrene mine jobbet og permisjonen var vel tre måneder eller noe sånt. Vi hadde derfor hushjelp(er). De første to-tre årene bodde vi på et sted langt "hjemmefra" pga jobbene til foreldrene mine, og da hadde vi hushjelp fra pappas hjemsted. Så flyttet vi dit og selv om besteforeldrene mine bodde i samme hus så fortsatte vi med hushjelp til etter at jeg hadde begynt på skolen, jeg hadde også et par småsøsken og de begynte vel hos dagmamma i stedet. Disse hushjelpene var gjerne ungjenter som hadde "havnet i uløkka" som det het på den tiden, og da var det kanskje ingen annen mulighet enn å ta seg hushjelpjobb mens man var gravid. De bodde hos oss, så det tilsvarer vel dagens au pair- eller praktikantordning.

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

I 83 flyttet vi, så da gikk jeg i seksårsklubb et par dager (?) i uken der vi bygde hus, slik at jeg skulle kjenne noen før skolestart.

Konseptet seksårsklubb husker jeg... fra mitt eget barn tror jeg. Han er født i 87 og gikk hos dagmamma fra han var 7-8 måneder. Da hadde jeg strukket permisjonen min med ferie og en måned uten lønn, så da måtte jeg begynne å jobbe igjen. Det var bygget barnehager i kommunen, men de var bare for barn over tre år, så først måtte alle gå hos dagmamma.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:01.