Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Det bli itj fæst uten skinnvæst?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-12, 11:23   #41
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det bli itj fæst uten skinnvæst?

Jeg elsker temafester og synes det er altfor få av dem! Har innsett at hvis jeg skal få gå på flere må jeg invitere selv, for jeg tror de fleste av vennene mine tenker som dere.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-12, 11:25   #42
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Temafester (iFon ønsket å endre det til tragedier, jeg synes i grunn det sier alt) takker jeg konsekvent nei til.

Gammel 15-12-12, 11:38   #43
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hvordan vet du at jeg er snerten? Eller at jeg var det da jeg hadde på disse kostymene?

Av alle ting jeg ikke gidder bruker energien min på er det å forsvare en flåsete kommentar. Sod it og sod hele greia. Heh, jeg tror jeg finner meg noe bedre å drive med.

Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-12, 11:42   #44
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Jeg liker det ikke, og unngår å gå på slike fester hvis jeg kan.

I mitt eget 40 årslag, oppfordret jeg til å ha på glitter og stas, kjole og høye heler, og det var supert å få luftet julebordskjolen igjen. Og alle som kom, hadde pyntet seg skikkelig, det var veldig moro.

Akkurat sånn liker jeg! Det hørtes gøy ut!

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-12, 12:15   #45
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er SÆR. Jeg takler temafester og utkledning uhorvelig dårlig, og noe sier meg at jeg hadde utviklet en akutt vond lilletå, framfor å sitte og føle meg klein i nissedrakt.

Jeg mener - jeg kan rett og slett ikke utstå karneval og nissefest i barnehagen hvor jeg jobber engang.

(Guttungen har arvet samme tendensen - han har blånekta å kle seg ut, siden han var bitteliten.)

Gammel 15-12-12, 12:22   #46
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Er det uvanlig å være enig med meg, altså.

Nei, bare for meg. :-)

Gammel 15-12-12, 12:22   #47
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg hater å kle meg ut og kan ikke fordra temafester. Nissefest er vel noe av det jeg hadde taklet. Håper det blir ferre av de med årene. Jeg ender alltid opp med å ikke kle meg ut eller gjøre noe veldig lett.

Og vist tema på jobb til karneval eller nissefest er vanskligere enn at jeg kan tre på meg en hatt så får jeg sperrer også.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-12, 12:22   #48
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Av alle ting jeg ikke gidder bruker energien min på er det å forsvare en flåsete kommentar. Sod it og sod hele greia. Heh, jeg tror jeg finner meg noe bedre å drive med.

Jeg skjønte det, og kommentaren din var nok til og med hyggelig ment. Jeg er bare litt oppgitt over at tynne damer blir framstilt som onde og uomtenksomme, og at det er helt greit. De er tynne, så da kan de bare hadet så godt, liksom.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-12, 12:22   #49
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nissefest for voksne har jeg aldri vært borti. Jeg har i det hele tatt sjelden vært invitert på temafester, men de få gangene det har skjedd har det vært veldig gjennomført, og jeg syns også det er gøy å finne passende antrekk både til Halloween og Mad Men-fest. En kan jo alltids gjøre så mye eller lite ut av det som en ønsker selv. Jeg er som sagt ingen temafest-arrangør eller stor fan, men jeg kan godt sette pris på anledninger for voksne til å leke litt og kle seg ut. Men jeg skjønner godt at ikke alle gjør det.

Sist redigert av Filifjonka : 15-12-12 kl 12:31.
Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-12, 12:34   #50
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Jeg skjønte det, og kommentaren din var nok til og med hyggelig ment. Jeg er bare litt oppgitt over at tynne damer blir framstilt som onde og uomtenksomme, og at det er helt greit. De er tynne, så da kan de bare hadet så godt, liksom.

Jeg er enig med deg. Jeg har ikke vært feit i så mange år som jeg har vært slank. La det heller gå ut over den som ikke forstår. Beklager, jeg ble litt sår for kommentaren, som virkelig var godt ment.

Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-12, 12:40   #51
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg vil bare bli invitert på en fest, og ha anledning til å gå på den.

Karneval kan være gøy og morro, men det er lite som slår et realt middagsselskap med god mat og akkurat litt mye god drikke.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-12, 12:49   #52
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var da veldig så fælt det var med temafester, da! En velplanlagt og gjennomført temafest er gøy, synes jeg. Jeg liker å kle meg ut, jeg. :barnlig sinn:

Høres ut som om de fleste av dere tenker på halloi à la Grete Waitz-løpet?

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-12, 12:52   #53
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Jeg kunne nok invitert til temafest. "Sjuskefest". Minimalt med forberedelser.

Gammel 15-12-12, 12:56   #54
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns temafester er artig. Jeg syns i grunnen det er artig å bli invitert på fest. Men jeg kan ikke sy, og kjøper ikke dyre kostymer for å gå på fest, men en nisselue eller en tiara eller 70-talls look-alike-klær klarer jeg å rote frem.

Gammel 15-12-12, 13:25   #55
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Amen!

Dessuten er jeg sikkert midt i en 40-årskrise for jeg synes det er ganske humørløst å være allergisk mot å kle seg ut. Halloween er gøy, og jeg kjenner ei som er slank og sexy som ble skikkelig lei seg da ei surmaga menge måtte fortelle henne at kostymet hennes var alt for uanstendig. Stakkars jenta ble dønn ulykkelig og skulle aldri kle seg ut igjen. Selv har jeg vært både heks og duscobabe. Og neste år skal jeg ha halloweenparty selv. Så får alle selvhøytidelige og humørløse holde seg hjemme.

Jeg har verdens kuleste nisselue, og skulle ønske noen inviterte meg på nissefest.

Gammel 15-12-12, 13:32   #56
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Temafest kan være gøy en gang i blandt. Jeg takker ikke nei til fest fordi jeg må kle meg ut!

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-12, 13:52   #57
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker ikke vanlige fester, kun temafester.

Gammel 15-12-12, 13:57   #58
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Amen!

Dessuten er jeg sikkert midt i en 40-årskrise for jeg synes det er ganske humørløst å være allergisk mot å kle seg ut. Halloween er gøy, og jeg kjenner ei som er slank og sexy som ble skikkelig lei seg da ei surmaga menge måtte fortelle henne at kostymet hennes var alt for uanstendig. Stakkars jenta ble dønn ulykkelig og skulle aldri kle seg ut igjen. Selv har jeg vært både heks og duscobabe. Og neste år skal jeg ha halloweenparty selv. Så får alle selvhøytidelige og humørløse holde seg hjemme.

Jeg har verdens kuleste nisselue, og skulle ønske noen inviterte meg på nissefest.

Hmmm... Må innrømme at jeg, etter å ha tenkt litt på dette, synes det er forskjell på Halloweenfest og temaparty ala Nissefest og turkisparty. Kan ikke komme rasjonelle argumenter for hvorfor det er sånn dog.

Kanskje det bare er min fordom mot damegjenger i 50-årene bytur for å delta på jenteløp som sperrer for min entusiasme for disse temafestene? (Merkelig det der, hvordan alderen på de damegjengene i hodet mitt blir eldre etter hvert som jeg blir eldre for øvrig. Før var det "desperate damer i 40-årsalderen". Nå har de plutselig blitt i 50-årsalderen. Det KAN jo ikke ha noe med at jeg nærmer meg 40 med stormskritt selv vel... )

Gammel 15-12-12, 13:59   #59
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Håh, jeg tror de er nærmere seksti.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-12, 14:05   #60
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Temafester medfører at jeg må ut å shoppe som regel og jeg hater å shoppe. Altså liker jeg veldig godt fester der jeg kan finne det jeg trenger i skapet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:59.