|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Det bli itj fæst uten skinnvæst?Jeg kan egentlig ikke huske sist det var snakk om noe utkledningsgreier. Utover tiara (hvilket er både obligatorisk og helt greit) og rockband-fest (det krevde ikke en kvart kalori). Muligens en og annen Halloween-fest, kanskje.
|
|
|
#22 |
|
lettere utlada
|
Sv: Det bli itj fæst uten skinnvæst?Jeg ble innvitert til noe karnevalsgreier for noen år siden, og vertskapet visste godt at jeg ikke kan fordra sånne ting. Jeg spurte om jeg kunne gå som GrettenDame og at jeg ville spille rollen utmerket. De lo seg nesten fillete og sa "bare kom".
|
|
|
#23 |
|
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Det bli itj fæst uten skinnvæst?Hoff... Nissefest for voksne kjenner jeg at jeg ble litt negativ til uten en gang å ha prøvd det. Basert på min rent umiddelbare, fordomsfulle reaksjon tror jeg at jeg må plassere i samme kategori som store damegjenger som deltar på jenteløpet/Grete Waitz-løpet/whatever, og som kler seg i like, "morsomme" T-skjorter/drakter og har parykk og strutsefjær i håret.
|
|
|
#24 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Det bli itj fæst uten skinnvæst?Temafester er litt sånn "gøy på håret". Jeg forbinder det med nyskilte i 40-årene, som skal bevise at 20-årene bare var oppvarmingen. Og Facebookbildene...
|
|
|
|
#25 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Det bli itj fæst uten skinnvæst?Om det har blitt tradisjon - for eksempel en årlig nissefest med jentene, kan det gå, men det å arrangere peode-party for å løse opp snippen blandt mennesker som ikke kjenner hverandre noe særlig fra før, blir skivebom. Jeg vil gjerne slippe å ha stilker på hodet når jeg skal introdusere meg selv for andre. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Off the map.
|
Sv: Det bli itj fæst uten skinnvæst?
Jeg er også helt på linje her. Det er nære på noe av det verste jeg vet. Og så vil jeg si at dette nå er den 3. Eller 4. Tråden på rad hvor jeg er helt enig med Rine (den med engelske verb, den med unger som bestemmer alt + en til som jeg ikke husker).
|
|
|
#27 |
|
i tåka
Medlem siden: Dec 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Det bli itj fæst uten skinnvæst?Jeg er vel enig med røkla. De få gangene vi får gått på fest har jeg lyst å sminke meg og ha på pene klær. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
Sv: Det bli itj fæst uten skinnvæst?Nei, jeg klarer ikke sånne greier. Kunne nok til nød hatt på en nisselue, men ikke noe fullt kostyme nei. Har en følelse av at det er tynne og pene damer som liker sånt, for da kan de kle seg ut i sexy santa/vampyr/sjørøver/engel/djevel (stryk eller legg til det som passer). |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Er det så uvanlig å være enig med meg, altså. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Det bli itj fæst uten skinnvæst?Jeg blir aldri invitert på sånne fester, så den eneste gangen i året jeg får kledt meg ut, er på karnevalsgudstjenesten i kirka. I år var jeg dronning, til neste år skal jeg være glamour-cowboy.
|
|
|
|
#31 |
|
Halloen!
Sv: Det bli itj fæst uten skinnvæst?Enda en god grunn til å ikke gå i kirka. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Hvor: Buskerud
Sv: Det bli itj fæst uten skinnvæst?Hahaha! Men det er bare en gang i året da, rine.
|
|
|
|
#34 |
|
Glamorøs
|
Sv: Det bli itj fæst uten skinnvæst?Vi har ikke temafester i min vennekrets. Jeg er litt likegyldig til det, og syns jentenissefest høres teit ut, mens full on Halloweenfester elsker jeg.
Dette utsagnet syns jeg var skikkelig frekt, fordomsfullt og slemt. Jeg liker Halloweenfester og har kun engang kledd meg ut som noe sexy. Andre ganger har jeg vært cowboy, kanin (not the sexy kind) og frankensteins brud. Sistnevnte er kledd i et digert laken.
|
|
|
#35 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Viken
Sv: Det bli itj fæst uten skinnvæst?Jeg liker det ikke, og unngår å gå på slike fester hvis jeg kan.
|
|
|
#36 |
|
Tøff
|
Det er bare fordi vi som har for mange kilo er misunnelige på dere snertne damer. Du hadde ledd deg ihjel om du så min versjon av din kanin. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Halloen!
Sv: Det bli itj fæst uten skinnvæst?Ang. det at det er kun tynne damer som liker å kle seg ut: Jeg har mislikt det både som str. M og XL, og av de venner/bekjente jeg har er det størrelse-uavhengig hvem som synes sånt er rasende festlig og hvem som ikke gjør det. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Prematurmamma
|
Jeg er ikke liten og tynn, og kanskje ikke særlig pen heller (
|
|
|
|
#39 |
|
Glamorøs
|
Hvordan vet du at jeg er snerten? Eller at jeg var det da jeg hadde på disse kostymene?
|
|
|
#40 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Det bli itj fæst uten skinnvæst?Jeg er VELDIG enig med HI. Jeg kjenner stresset kommer krypende med en gang jeg får invitasjon til "festlige" cowboy/60-talls/kom som en bokstav-fest, og har virkelig ikke behov for å bruke dagesvis på å lete meg gjennom byens morobutikker/sy selv/leie kostyme for å gå på fest. I Halloweenøyemed har jeg anskaffet meg en heksehatt som matcher mine ofte svarte klær utmerket, og jeg har nisselue til jobbruk en gang i året, men ellers gjør jeg mye for å slippe utkledningsfester. Merkelig nok innbiller folk seg at jeg syns det er uhyre festlig med sånt, siden jeg er/var "teaterdame", men det blir noe helt, helt annet. Gruer meg allerede til vinterens årsfest i borettslaget - festkomitéen her eeeelsker temafester...
|
![]() |
|
|