Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?
Opprinnelig lagt inn av rine, her.
Samme her, jeg er ofte enig med deg i bursdag (!) og skolediskusjoner og mange andre ting også, men innrømmer gjerne at du irriterer meg _en smule_i diskusjoner av denne typen.
Ingen fare - jeg er så innmari raus og varm og medmenneskelig at jeg tilgir deg for det, altså!

Vet du, jeg tror vi irriterer hverandre veldig i tråder av denne typen. Jeg synes det kan være vanskelig å pinpointe nøyaktig hva som trigger også, det blir ullent og vagt og vanskelig å diskutere (ihvertfall når følelsene overmanner meg). Jeg er helt enig med deg (og andre) i at vi skal sette stor pris på velferdsstaten, at det at vi er så sikre på alle bauger og kanter kan gjøre følk sløve og lite villige til å bidra egen innsats (det ser både du og jeg i skolen). Men jeg kaster nok inn håndkleet i akkurat denne diskusjonen, tror jeg også får jeg prøve å svare mindre i affekt i lignende diskusjoner senere.