Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Denne bloggen... Hva tenker du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-12, 23:47   #521
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

På registrerte Melatoninpreparater også? Jeg har flere pasienter som får begge deler, men av totalen som søker, så kan det godt være mange avslag så klart.

Det tør jeg ikke påstå noe om, jeg tror det er svært uregistrert det meste av det vi skriver ut. Men jeg er ikke barnenevrolog så jeg har ikke veldig stor erfaring med ulike typer der.

Gammel 14-12-12, 23:48   #522
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Oi her hadde det kommet mange innlegg mens jeg satt og leste ja.

Gammel 14-12-12, 23:49   #523
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Veldig viktig poeng.

(men et opplegg som også blir mer og mer komplisert å håndtere av en eller annen grunn. Nevner bare krem.) Har jeg nevnt at jeg får høyt blodtrykk av Helfo?

Jeg vet.... For ikke lenge siden brukte jeg 1 time på å identifisere og bekrefte innkjøp av kremer for en kunde med vedtak om helt spesifikke merker og typer. Disse skiftet nemlig både navn og utseende underveis, og HELFO godtok ikke kravet fordi navnet på pappemballasjen ikke stemte helt.... Jeg satt med et hav av gamle kvitteringer, kopier med bilder av ny og gammel emballasje og en følelse av meningsløshet som var overveldende.

Gammel 14-12-12, 23:54   #524
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet.... For ikke lenge siden brukte jeg 1 time på å identifisere og bekrefte innkjøp av kremer for en kunde med vedtak om helt spesifikke merker og typer. Disse skiftet nemlig både navn og utseende underveis, og HELFO godtok ikke kravet fordi navnet på pappemballasjen ikke stemte helt.... Jeg satt med et hav av gamle kvitteringer, kopier med bilder av ny og gammel emballasje og en følelse av meningsløshet som var overveldende.

Ja, akkurat det med kremer fatter jeg ikke altså, før kunne de få godkjent fuktighetskrem sånn og sånn og så leverte de kvitteringer. Veldig greit. Nå må vi søke om navn og type og mengde per år på alle typene. Ikke at de underkjenner spesielt dyre typer heller, så det er ikke derfor, det er bare byråkratisk mikk. For det er jo slik at de fleste bytter merke noen ganger for å se om det andre virker bedre, og de fleste bruker minst 4-5 ulike typer til ulike formål og så skal man liksom estimere mengde. Jeg synes heller de kunne ha definert en max kilopris på hva som dekkes eller noe sånt, for det at man får dekket spesialdistribuert dødehavskrem til 300 kr for 10 ml eller noe sånt *overdriver* som mor i huset distribuerer er jeg vel egentlig imot. Selv om jeg skriver under.

Melk har de blitt greie på da. Før måtte vi sende ny søknad hver gang de skulle prøve ny type. Nå kan man bare bytte. Stor forbedring.

Gammel 15-12-12, 00:29   #525
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg prøvd å formulere et innlegg som skulle si noe om hvorfor jeg har syntes denne tråden var litt lei, men greier ikke helt å finne ordene.
Jeg tror det var noe med alle spekulasjonene i de første sidene (trolling, klippe seg og få seg arbeid, koke bønner istf servere grandiosa, hvor er konen og hennes inntekt osv) samt det jeg opplever som ressursterke menneskers manglende forståelse for at noen gjør dårlige valg som får langsiktige konsekvenser.
Jeg har selv lest bloggen og applauderer ikke akkurat måten vedkommende ordlegger seg på, men kjenner veldig godt igjen avmakten og fortvilelsen av å ikke kunne tilby barna det samme som andre barn får fra tilfeller jeg kjenner til i det virkelige liv.

Jeg har aldri vært i en slik situasjon og kan sådan ikke si så mye om det, men jeg har kjempet mot ulike offenlige systemer, betalt haugevis av penger for livsviktige medikamenter og ikke minst bltt overrasket over medmenneskers evne til å se meg og mitt når verden har vært et vanskelig sted å være i.
det er så utrolig viktig å bli sett og hørt når det er slik, og om årsakene er det ene eller det andre liker jeg at vi i Verden Rikeste Land kan bry oss om den andre.
Jeg gir vantene mine til rumenske tiggere selv om jeg av prinsipp ikke liker at det skal være så greit for dem å komme hit og tigge.
Jeg gir det lokale idrettslaegt alle panteflaskene mine slev om de fleste ungene der sikkert har foreldre som kan betale det det koster å ha ungene med på idrettsaktivieteter.
Jeg kjøper 4-5 eksemplarer av byens gatemagasin hver måned fori at jeg vet at selgeren får en skjerv av hvert solgte eksemplar.
Jeg "eier" regnskog fordi jeghar råd og vil at de neste generasjonene også skal ha en fin klode å bo på.

Slik kan jeg fortsette ganske lenge, men poenget mitt er at jeg er kanskje en naiv liten dame, men prøver likevel å se de rundt meg som sliter og gjøre mitt for å ikke gjøre belastningen større enn den er for de som ikke har de samme ressursene og mulighetene som jeg har.
Om det så er at jeg blir lurt litt trill rundt av rumeneren som egentlig sitter med en Ipone under pleddet eller at panteflasken min går til barn av foreldre med millioninntekt eller at den som fremstiller seg som fattig slett ikke er det, så får det bare være, jeg ga det i alle fall en sjanse.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-12, 01:16   #526
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Nå er det vel slik at en del av oss Kalde har vært ute en vinternatt. Nå har vi kanskje ikke hatt mat på bordet, vi har ikke hatt til regninger, til medisiner og til klær, og slett ikke til jul. Kanskje både som barn og også som voksen. Kanskje har vi til og med hatt mye fjasete gjeld vi ikke var stolt over. Og likevel (!) velger vi å være kritisk til mennesker i en hard situasjon som klager på velferdsstaten. Kanskje vet vi virkelig godt hvordan det er å sloss mot NAV, men likevel ser vi kanskje hvor heldige vi faktisk er som har noen å sloss mot.

Jeg et takknemlig for at jeg var blakk i Verdens Rikeste Land. Det ga meg muligheter jeg ikke ville hatt ellers.

Gammel 15-12-12, 01:50   #527
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og som vanlig slår jeg et slag for bidragsordningen for legemidler som er nødvendige, men som ikke dekkes over blåreseptordningen. Les på NAV.no og finn ut om det kan være noe.

Takk for tips (igjen, dette har du skrevet om før tror jeg også)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-12, 02:02   #528
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er jo en kald og kynisk jævel, og har ikke lest mer enn noen linjer fra bloggen. Og bare noen få sider fra denne diskusjonen også. Det er mange spennende diskusjoner her, både om fattigdom og krav, og om offentlighetens rett til skepsis og respons på personlige blogger.

Jeg skulle ønske de to diskusjonene kunne vært holdt separat.

Sånn i tråd med siste utvikling, så er det massevis av mennesker i Norge i dag som ikke får dekket de legemidlene de selv og/eller legen mener de bør ha. Vi, som i samfunnet, tar hele tiden valg på hva vi skal betale for hvem. Vi kan altså fint ha et av verdens beste velferdssystemer som gruppe, og likevel ha enkeltindivider som ikke får dekket optimal behandling. Det er ikke alltid det lønner seg å prøve å redde alle som kanskje kan ha en sjanse, det ser vi bare på de siste måneders diskusjoner om kreftlegemidler. Der er det også gull verdt å være rik selv, bokstavelig talt.

Men å ikke ha råd til å betale sine barns medisiner, uansett årsak, må være grusomt. Selv om det forekommer ekstrem mye sjeldnere her enn i andre land.

Billa, bidragsordningen 5.22 er vel borte nå fra nyttår.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-12, 09:42   #529
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Billa, bidragsordningen 5.22 er vel borte nå fra nyttår.

Er den? Det har jeg ikke hørt noe om, og det sto ingenting inne på NAV.no eller blaarev.no. Må sjekke

Gammel 15-12-12, 11:14   #530
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Når du i neste innlegg (som jeg ikke har quotet) hevder at du sjelden kaller andre for unyanserte, er min første reaksjon: Hah!
Du har bl.a kalt meg for det, flere ganger, nesten like mange ganger som du drar Frp eller ungdomsskolekortet, vil jeg anta.
Så kan det jo hende at jeg faktisk bør gå i meg selv hvis folk ofte oppfatter meg som unyansert, men da tenker jeg at det også er rom for deg å gå i deg selv hvis du ofte oppfattes som selvgod.

Jeg kaller sjelden andre for unyanserte, men jeg har flere ganger kalt deg for unyansert i de trådene jeg har omtalt tidligere her i denne diskusjonen. Jeg har også sagt at din måte å omtale fattigdom, sykdommer, sykmeldinger og generelt folk som er i en ikke-optimal livssituasjon gir meg assosiasjoner til Frp og unge menneskers unyanserte måte å argumentere på. Det har jeg sagt opptil flere ganger, fordi jeg mener det og det står jeg for. Jeg kan ikke garantere at jeg ikke vil si det igjen, men om jeg kan finne andre måter å gi uttrykk for at jeg synes du uttrykker deg med få nyanser enn å sammenligne deg med ungdommer og FrP'ere, så skal jeg gjerne gjøre det. Grunnbudskapet er uansett det samme - dette er komplekse områder og det er fristende å tenke svart-hvitt, men jeg opplever ikke det som verken heldig eller medmenneskelig. Det er helt meningsløst at jeg ikke skal kunne oppfordre til å diskutere menneskers vanskelige situasjon med en god porsjon menneskelig raushet uten å bli beskyldt for å være selvgod. Jeg har definitivt gått i meg selv og vurdert om jeg uttrykker meg på en selvgod måte. Mange ganger. Jeg kan ikke se at det å oppfordre til menneskelig rausher er å være selvgod, like lite som å oppfordre til å være ikke-rasistisk, miljøvennlig og gode sikrere av barn i bil er å være selvgod. "Åh? Så du oppfordrer oss alle til å kildesortere? Er DU så mye bedre enn oss, da, som gjør det, hæ?". Om det kan være til noen trøst, tenker jeg overhodet ikke på meg selv som noe bedre menneske enn noen som helst annen her inne, og det med menneskelig raushet er en daglig øvelse for alle. Jeg synes det er viktigere enn det meste annet her i livet og vil sikert ofte ha det i bakhodet når vi diskuterer mellommenneskelige greier. Jeg har stor nytte og glede av at andre med jevne mellomrom oppfordrer til det samme her inne. Jeg må blant annet ofte skjerpe meg for å ikke bli rasende over at damer i voldelige forhold ikke forlater partneren sin sporenstreks, spesielt når det er barn med i bildet. Men jeg har aldri kjent synamikken i sånne forhold på kroppen, og trenger å høre den andre siden av den historien om og om igjen for å få innsikt i hva som skjer med kvinner i voldelige forhold og hvorfor det ikke nødvendigvis er så rett fram som jeg har hang til å tenke å "bare gå".

Så nei, jeg er ikke selvgod og ønsker ikke å bli tatt til inntekt for å være selvgod. Jeg går så mange runder med meg selv når det gjelder de beskyldningene jeg har fått rundt dette (og nei, det er på ingen måte mange, men jeg reagerer sånn på det at jeg husker det veldig godt og det sitter i lenge) at jeg nesten går i spinn i hodet og jeg blir paranoid når jeg skal uttale meg om verdispørsmål i etterkant av slike beskyldninger. Det du har rett i rine, er at jeg blander mange andre diskusjoner også inn i min reaksjon på denne tråden, og det forkludrer og er lite ryddig og heldig. Jeg skal sitte lengre på hendene mine en annen gang jeg føler avmakt og sinne i en diskusjon. Det er ikke den mest optimale sinnstemningen å skrive debattinnlegg i .

Når det gjelder tilbakemeldingene som etterlyser eksempler på en kjip holdning mot mennensker i nød, så tar jeg definitivt det til etterretning. Jeg skjønner godt at det provoserer at jeg veiver med armene og kommer med beskydninger som kan ramme enhver, og som egentlig er rettet mot få - og som gjerne helt feil personer tar til seg. Det tar jeg selvkritikk på, og jeg begynte dagen med å bla meg gjennom tråden for å finne eksempler, men jeg synes det er vanskelig, for det er mer en vag undertone som glir gjennom tråden heller enn de åpenbart sjokkerende uttalelsene. Nextlife sier det bedre enn jeg evner under her:

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Nå har jeg prøvd å formulere et innlegg som skulle si noe om hvorfor jeg har syntes denne tråden var litt lei, men greier ikke helt å finne ordene.
Jeg tror det var noe med alle spekulasjonene i de første sidene (trolling, klippe seg og få seg arbeid, koke bønner istf servere grandiosa, hvor er konen og hennes inntekt osv) samt det jeg opplever som ressursterke menneskers manglende forståelse for at noen gjør dårlige valg som får langsiktige konsekvenser.

Gammel 15-12-12, 11:39   #531
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det handler ikke om at det ikke er lov til å si at man gjør noe bra, eller har gode idéer, det er det mange som gjør på FP, uten at jeg nødvendigvis oppfatter dem som selvgode av den grunn. Nå er det ikke kildesortering og matpakker det er snakk om i denne og lignende tråder, men personlighet og menneskesyn. Når du til stadighet stiller deg som representant for det rause, åpne og inkluderende mennesket, må du finne deg i å bli oppfattet som selvgod, selv om du ikke liker at du blir oppfattet slik. Det er sikkert mange som ikke oppfatter deg slik også, og det er jo bra! På samme måte er det sikkert noen som ikke oppfatter meg som unyansert, og da lever jeg godt med at du gjør det. For meg blir det meningsløst å bruke innlegg etter innlegg på å presisere at jeg vet at det finnes folk som er syke og fattige, at det er trist at folk er syke og fattige og at det finnes mange nyanser i disse sakene som i alle andre saker. Det gjør jeg gjerne innledningsvis i et innlegg eller to og så skriver jeg kanskje mye om det jeg oppfatter som hovedproblemet. Jeg synes ikke nødvendigvis lange, tåredryppende innlegg om selvopplevd fattigdom eller sykdom bidrar så mye mer til å nyansere debatten heller jeg for min del, og når jeg føler at det tipper for mye over til den andre siden (the warm side?) kan det være fristende å helle mer mot den motsatte siden enn det man kanskje ellers ville valgt-nettopp for å nyansere hele debatten. Nå skal man vel ikke ta prikker til inntekt for noe som helst, men jeg har fått veldig mange positive tilbakemeldinger på innleggene mine i denne tråden og det tror jeg faktisk ikke jeg hadde fått hvis de var gjennomgående unyanserte og Frp-ifiserte, altså. Når jeg tenker meg om, er vel du den eneste brukeren som til stadighet hevder at jeg er unyanert og umoden, så da velger jeg å stole mer på meg selv enn på deg når det gjelder kommunikasjonsformen min, og fortsetter nok i samme stil. Det leser jeg at du også kommer til å gjøre, så da får vi nesten bare være enige om å være uenige, evt. sette hverandre på "ignore" slik at vi slipper å irritere hverandre.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-12, 11:39   #532
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er den? Det har jeg ikke hørt noe om, og det sto ingenting inne på NAV.no eller blaarev.no. Må sjekke

Jeg er rimelig sikker på at den forsvinner, om enn ikke akkurat januar. Jeg diskuterte det med en allmennlege senest i går, som var ganske fortvilet. Det er temmelig mange medikamenter som han ikke kan søke individuell refusjon for uten å bruke navnet til en spesialist, og som han til nå har brukt 5.22. på.

- No. 4 -
Gammel 15-12-12, 11:42   #533
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du irriterer meg vanligvis ikke, rine. Jeg leser størstedelen av innleggene dine med interesse og glede.

Gammel 15-12-12, 11:45   #534
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Du irriterer meg vanligvis ikke, rine. Jeg leser størstedelen av innleggene dine med interesse og glede.

Samme her, jeg er ofte enig med deg i bursdag (!) og skolediskusjoner og mange andre ting også, men innrømmer gjerne at du irriterer meg _en smule_i diskusjoner av denne typen.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-12, 11:46   #535
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg er rimelig sikker på at den forsvinner, om enn ikke akkurat januar. Jeg diskuterte det med en allmennlege senest i går, som var ganske fortvilet. Det er temmelig mange medikamenter som han ikke kan søke individuell refusjon for uten å bruke navnet til en spesialist, og som han til nå har brukt 5.22. på.

Og de er strengere og strengere på individuell refusjon også. Sånn på siden. Ler sjablongmessig, enten står det på lista de går etter eller det gjør ikke det. Det virker i hvertfall sånn.

Gammel 15-12-12, 11:51   #536
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Og de er strengere og strengere på individuell refusjon også. Sånn på siden. Ler sjablongmessig, enten står det på lista de går etter eller det gjør ikke det. Det virker i hvertfall sånn.

Ja, de fleste søknadene behandles av en saksbehandler uten medisinsk kompetanse, som egentlig bare sjekker at kryssene står på riktig sted og har komma og punktum der de skal. I hvert fall der det foreligger kriterier på vedlegg 1, dvs. at de har fått avslag på generell refusjonssøknad og NAV/HELFO har gitt forhåndsgodkjente kriterier for individuell refusjon. Det gjelder de fleste.

- No. 4 -
Gammel 15-12-12, 11:52   #537
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig med rine. Hvis man ønsker å skape forståelse rundt sitt syn, så hjelper det ikke de man er uenige med blir kalt hjerteløse og kalde eller pøse på med betroelser.

Gammel 15-12-12, 11:56   #538
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Samme her, jeg er ofte enig med deg i bursdag (!) og skolediskusjoner og mange andre ting også, men innrømmer gjerne at du irriterer meg _en smule_i diskusjoner av denne typen.

Ingen fare - jeg er så innmari raus og varm og medmenneskelig at jeg tilgir deg for det, altså!

Vet du, jeg tror vi irriterer hverandre veldig i tråder av denne typen. Jeg synes det kan være vanskelig å pinpointe nøyaktig hva som trigger også, det blir ullent og vagt og vanskelig å diskutere (ihvertfall når følelsene overmanner meg). Jeg er helt enig med deg (og andre) i at vi skal sette stor pris på velferdsstaten, at det at vi er så sikre på alle bauger og kanter kan gjøre følk sløve og lite villige til å bidra egen innsats (det ser både du og jeg i skolen). Men jeg kaster nok inn håndkleet i akkurat denne diskusjonen, tror jeg også får jeg prøve å svare mindre i affekt i lignende diskusjoner senere.

Gammel 15-12-12, 12:04   #539
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dammit!
Jeg hadde det mest fantastiske innlegget på gang her som handlet om respekt og menneskesyn og hvordan det er mulig å behandle folk med respekt selv om man ikke støtter dem.
Også slo maskina seg av.

Men dere får tro meg. Det var et fantastisk innlegg, og noen av dere hadde skammet dere.
Kanskje forsøker jeg å skrive det på nytt senere.

Gammel 15-12-12, 12:06   #540
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg er enig med rine. Hvis man ønsker å skape forståelse rundt sitt syn, så hjelper det ikke de man er uenige med blir kalt hjerteløse og kalde eller pøse på med betroelser.

Jeg synes elt ærlig og oppriktig at en del av innleggene i denne tråden er hjerteløse (f. eks det verset du la inn tidlig i tråden). Da synes jeg man kan si at man synes det. På samme måte mener jeg det er ok at andre kan si at de synes jeg er naiv eller godtorende eller noe i den duren.
Det er en del av det å være uenig på et diskusjonsforum, og gi uttrykk for motsatte meninger.
På samme måte mener jeg at det er fint å man deler egne erfaringer (som du kaller å pøse på med betroelser). Det gjør vi alle tråder her, og er noe av det som gir god dynamikk i et foum.
Jeg regner medd det er Kie sitt innlegg du arresterer her, og jeg leser det innleggget som nesten stilet til denne pappaen og en slags oppmuntring og en veiviser om håp i en vanskelig situasjon.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:19.