Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Denne bloggen... Hva tenker du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-12, 12:49   #11
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg synes elt ærlig og oppriktig at en del av innleggene i denne tråden er hjerteløse (f. eks det verset du la inn tidlig i tråden).

Så du mener man absolutt ikke kan gjøre narr av tiggetrolleblogger med et lite rim? Hva er det for noe med folk? Er alle som hevder seg forulempet her i verden, i verdens rikeste land!!!, hellige kuer som man skal liste seg ydmykt og forsiktig rundt? Jeg krever min rett til å rime!

I løpet av min lange forumkarriere har jeg lest en god del tiggetrolletråder og blitt kjent med flere tåredryppende tiggetroll som har hatt alskens diagnoser, de sykeste barn, den usleste fattigdom...Og hva har skjedd? De snilleste, fineste og mest godhjertede menneskene jeg kjenner har åpnet de myke varme hjertene sine, gitt og støttet, for å ende opp som lurt og skuffet.

Jeg er meget meget skeptisk til folk som opererer med retorikken til sånne som Pappatilto, sånne som ikke går i åpen dialog, men skal ta ting på PM/epost. Sånne som forteller litt her og litt der. Sånne som antyder et eller annet grusomt, men ikke forteller åpent. Jeg synes det er liten forskjell på hva denne bloggen sier og hva noen av de trollene jeg har vært borti på nett sier.

Om det så skulle vise seg at Pappatiltos historie virkelig skulle vise seg å stemme i alle sine omtrentligheter, så er det jo triste greier. En del av de dumme valgene hans kunne vært avverget av bedre rådgivere, strammere muligheter for å kunne låne penger, bedre valg.

Og så kan man diskutere til man er blå hvor grensen skal gå for hva enkeltindivider skal få bestemme selv, for hvis denne fyren fikk bestemme veldig lite, så hadde han ikke vært der han er nå. Men hvor mye skal staten med alle sine forgreininger eller bankene bestemme over enkeltindividene? Hvis man feks forbød forbrukslån, avbetaling eller kredittkort, så ville jo mye vært annerledes. Men ønsker vi et samfunn som ikke gir folk frihet? Selv om den friheten gir mulighet til å ødelegge for seg?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:41.