Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Er det bare jeg som er kjip? [halloween]

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-12, 11:45   #121
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det bare jeg som er kjip? [halloween]

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

(Det er ikke sikkert andre enn vår egen lar seg avspise med en rute 70% kokesjokolade. )

Opprinnelig lagt inn av tjolahopp, her.

Og så kom jeg på at vi visstnok har After Eight også. Så hvis noen kommer får det bli det da. Pensjonistgodteri.

Eldstejenta hadde digget å gå knask eller knep hos dere. Sleng inn noen mokkabønner og kremtopper også, så er vi i mål.

Gammel 31-10-12, 11:47   #122
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lohengrin? Pent innpakkede biter av fyrstekake?

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 11:48   #123
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Kamferdrops.

Gammel 31-10-12, 11:48   #124
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sammenklistrede kamferdrops! Det ultimate gamlishalloweensnopet.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 11:49   #125
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Kamferdrops.

Great minds think alike.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Gammel 31-10-12, 11:51   #126
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Også dukker denne ugreie stemningen opp igjen. Jeg forsøkte i forrige runde å sette meg inn i tingene, men da var det visst noe jeg kunne se og annet ikke, så det gikk helt ball. Også fikk jeg beskjed om via prikk at dette ikke hadde med meg å gjøre, og slo meg til ro med det. Allikevel sitter jeg med følelsen av at mamma og pappa (blir vel forumledelsen m/modder det da?) en morgen ser på meg alvorlig og sier de skal skilles. Jaja, får håpe det bare er en dårlig magefølelse jeg har, selv om jeg hører endel krangling i det fjerne når jeg har lagt meg.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 11:57   #127
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo opp til hver og en å velge om de vil være med på feiring av halloween og opp til hver og en om en vil bruke noe penger på det. Halloween er i alle fall en morsom dag som kan koste lite penger synes nå jeg. Halloweenkostymene til ungene passer jo gjerne 3-4 år, og hvis en da har kjøpt en kostyme til kr 100,- så synes jeg ikke det er ille. Også kjøper vi litt gotteri til å dele ut. Jeg synes at hvis en sender egne unger ut på dørene så bør en lukke opp sin dør og dele ut litt også, og ikke slukke lyset og ikke vil ha besøk.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 11:57   #128
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Også dukker denne ugreie stemningen opp igjen. Jeg forsøkte i forrige runde å sette meg inn i tingene, men da var det visst noe jeg kunne se og annet ikke, så det gikk helt ball. Også fikk jeg beskjed om via prikk at dette ikke hadde med meg å gjøre, og slo meg til ro med det. Allikevel sitter jeg med følelsen av at mamma og pappa (blir vel forumledelsen m/modder det da?) en morgen ser på meg alvorlig og sier de skal skilles. Jaja, får håpe det bare er en dårlig magefølelse jeg har, selv om jeg hører endel krangling i det fjerne når jeg har lagt meg.

Fra min side er det i alle fall ingen annen uggenhet/ugreihet i denne tråden enn den jeg har gitt eksplisitt uttrykk for.

Gammel 31-10-12, 11:58   #129
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Med fare for å avspore her, så vil jeg si at hendelsene her inne overhodet ikke har noe med å være uenige i diskusjoner å gjøre. Virkelig ikke. Og jeg må si at jeg synes det er utidig å dra opp dette når man føler man får motbør i en tråd - skal det bli slik at hver gang man opplever at noen ikke er enige med en selv, så skal man kunne slenge ut av seg at man forstår hvorfor folk forlater forumet?!
Jeg skulle ønske at alle bare kunne slutte og hinte og heller ta ansvar for at FP er et fint sted å være.

Gammel 31-10-12, 12:03   #130
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Pesten: Skjerp deg!!
Det er selvsagt helt opp til hver enkelt hvorvidt man vil feire Halloween, men man sender da selvsagt ikke egne barn ut på tiggerunde, samtidig som man nekter å dele ut godteri til andre barn. Ser du ikke at det er helt urimelig?

Her har LilleVenn gledet seg til Halloween i ukesvis. Kostymet er planlagt ned til minste detalj og består av noe nytt stæsj og noe vi hadde fra før. Nytt av året er orange neglelakk og kunstig blod til å 'pynte' seg med
Gresskaret er ferdig utskåret, Halloween lykta er funnet frem og godteskålen står klar

Ellers er jeg på linje med Zulu; Ja til et festlig høydepunkt i en tid som ellers er ganske rutinegrå.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 12:04   #131
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Med fare for å avspore her, så vil jeg si at hendelsene her inne overhodet ikke har noe med å være uenige i diskusjoner å gjøre. Virkelig ikke. Og jeg må si at jeg synes det er utidig å dra opp dette når man føler man får motbør i en tråd - skal det bli slik at hver gang man opplever at noen ikke er enige med en selv, så skal man kunne slenge ut av seg at man forstår hvorfor folk forlater forumet?!

Veldig enig i dette. Det var en skikkelig utidig kommentar Pesten kom med. Nedrig rett og slett, da det overhodet ikke har noe med Den Andre Saken å gjøre at man er uenig i enkeltsaker på åpent forum.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose

Sist redigert av Røverdatter : 31-10-12 kl 12:28.
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 12:04   #132
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg forsøkte bare å fjase litt altså! Har vært så lenge på forum at jeg kjenner syklusene.
Ellers helt enig med Pøbelsara!

Gammel 31-10-12, 12:07   #133
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg forsøkte bare å fjase litt altså! Har vært så lenge på forum at jeg kjenner syklusene.

Det var jamen ikke lett å skjønne at du fjaset...

Gammel 31-10-12, 12:09   #134
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

i

Man må gjerne ha prinsipper, men da må man jo følge dem. det er jo det som er vitsen med dem, er det ikke?

I prinsippet, jo.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 12:10   #135
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Det var jamen ikke lett å skjønne at du fjaset...

Dette ble helt feil ja, jeg visste for lite om den andre saken men skjønner nå at den var en helt annen karakter, så det ble et skikkelig bomskudd! Jeg beklager den altså!

Gammel 31-10-12, 12:18   #136
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer på om jeg skal kjøpe inn en 12-pakk med billigtannbørster på Nille bare for moro skyld. Det hadde jo vært litt gøy å smålure et par av de største naboguttene som kommer på døra. (Og så komme med snopen etterpå.)

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 12:25   #137
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Standard

Dette ble helt feil ja, jeg visste for lite om den andre saken men skjønner nå at den var en helt annen karakter, så det ble et skikkelig bomskudd! Jeg beklager den altså!

Fort gjort

Gammel 31-10-12, 12:27   #138
Gri
Bør lage seg en tittel selv

Gri sin avatar

Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Er ikkje imot Halloween, men gjer ikkje mykje ut av det heller. Jentene har fått heksehatt og katteøyrer, eg har kjøpt til knask til utdeling, og eg tenner nok ei lykt ute. Det held

Gammel 31-10-12, 12:35   #139
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Onsdagane er fullstappa med aktivitetar, men Minste har gleda seg sånn til halloween at vi får prøve å få tid til å sende ho ut på ei lita runde i nabolaget iallfall. Eg har liggande mykje godteri frå bursdagen som vi kan dele ut, så tenner vi ei lykt på trappa og tek pepperkaker og kakao til kvelds. Eg trur det får holde for i år.

Dersom det ikkje er skummelt nok, får eg heller lage melisglasur og gje pepperkakene spøkelselook, for dei som ynskjer det.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 12:41   #140
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Lohengrin?

Lohengrin!

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:59.