Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake
Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.
Det er mulig jeg leser med vrangbrillene på, Midrid.
For det han sier her:
er jo nemlig grunnpilaren i vern av mindreårige. Det er den voksne som har ansvaret, og voksne gjør ikke slikt.
Jeg er veldig glad for at en i partiledelsen i Vågå har sagt dette, høyt og tydelig. Der er det ikke rom for misforståelser.
Jeg leser det han sier som at han sier er: "jeg har støttet Øygard, jeg ser fremdeles på ham som en venn. Og fremdeles så fremstår det han i retten har innrømmet som SÅ uakseptabelt for en voksen mann at jeg - på tross av at jeg har støttet ham og på tross av at han er en venn - ønsker at han forstår at han må gå av." Altså at det han sier er at Øygard må forstå at til og med de som anser ham som en venn synes at han er helt på villspor når han ikke vil trekke seg, og når han hevder at dette har med forhåndsdømming å gjøre, men at man forholder seg til ting han faktisk har innrømmet å ha gjort og at det er det han har innrømmet som gjør at han bør trekke seg, og at Øygard må forstå at det ikke er fordi de tror han har hatt sex med en mindreårig, men fordi at han har innrømmet å ha grisepratet med en mindreårig - til og med mens han var på jobb som ordfører - som er årsaken.
Det virker som om Øygard klamrer seg til håpet om at hvis ingen kan bevise at han har hatt sex med jenta, og han blir frikjent, da vil det plutselig være ok at de grisepratet.
Jeg synes det er flott at noen som er "på hans side" står fram og sier at det ikke er sånn det fungerer.