|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#961 |
|
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake
Jeg reagerer på hvordan han uttaler at Rune fortsatt vil være hans venn, og at han ikke hadde andre alternativer da han i kommunestyret var med på å vedta at Rune skulle være ordfører for en ny fireårsperiode etter valget i fjor høst. Ingen andre alternativer? Det høres for meg ut som en feig ansvarsfraskrivelse.
|
|
#962 |
|
This is normal!
|
Jeg skjønner ikke helt hvorfor dette kvinnenettverket blir trukket inn. Deres rolle er i følge artikkelen å være «en pådriver for å sette kvinnepolitiske saker på dagsorden».
|
|
|
#963 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg synes også intervjuet med varaordføreren var godt å lese, og det virket som oppriktige uttalelser. Jeg undret meg imidlertid litt over dette:
|
|
#964 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Poenget med artikkelen, slik jeg leser den, var at uansett hvor i AP de spør, får de bare uttalelser om at partiet ikke kunne ha håndtert saken bedre. Det er jeg ikke imponert over. Noen burde ha innsett at den totale fortielsen fra partiet i saken, la et umenneskelig press på jenta og kan føre til at det blir vanskeligere for barn å fortelle om overgrepssaker, særlig der "mektige menn" er involvert.
|
|
#965 |
|
Shake it out!
|
Jeg synes det høres ut som om han forsøker å forklare hvordan det føltes da, ut fra der han visste. Jeg synes det er helt ok at man innrømmer at man har støttet og trodd på noen, men at man innser i ettertid at man gjorde en feil.
|
|
#966 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Etter hva jeg forstår så er han en av forsvarets (Øygard) sine vitner.
|
|
#967 |
|
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDet er mulig jeg leser med vrangbrillene på, Midrid.
er jo nemlig grunnpilaren i vern av mindreårige. Det er den voksne som har ansvaret, og voksne gjør ikke slikt.
|
|
#968 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDet var bra gjort av Jehans (rektor) å stå frem slik! Hurra for tolk med integritet og evne til refleksjon. Jeg tror ikke han blir noe bra vitne for forsvaret etter dette, men sånn er må saken.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#969 |
|
Shake it out!
|
Jeg leser det han sier som at han sier er: "jeg har støttet Øygard, jeg ser fremdeles på ham som en venn. Og fremdeles så fremstår det han i retten har innrømmet som SÅ uakseptabelt for en voksen mann at jeg - på tross av at jeg har støttet ham og på tross av at han er en venn - ønsker at han forstår at han må gå av." Altså at det han sier er at Øygard må forstå at til og med de som anser ham som en venn synes at han er helt på villspor når han ikke vil trekke seg, og når han hevder at dette har med forhåndsdømming å gjøre, men at man forholder seg til ting han faktisk har innrømmet å ha gjort og at det er det han har innrømmet som gjør at han bør trekke seg, og at Øygard må forstå at det ikke er fordi de tror han har hatt sex med en mindreårig, men fordi at han har innrømmet å ha grisepratet med en mindreårig - til og med mens han var på jobb som ordfører - som er årsaken.
|
|
#970 |
|
-Holy macaroni-
Medlem siden: Sep 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg har lest litt her men ellers ingenting (faktisk).
Snakk om å bruke all makt for å manipulere jenta til å tro at dette er greit!!!!
|
|
#972 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Jeg synes også det er flott, og innser at jeg har vrangbrillene på i litt stor grad. |
|
|
|
|
#973 |
|
Medlem siden: Jan 2011
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg syns det forsvaret med at han er en dumsnill mann som unge jenter kan snurre rundt lillefingeren er skikkelig teit. Han er jo tross alt en politiker som har vært ordfører i mange mange år. Jeg tviler på at en naiv og dumsnill person klarer å få en slik stilling i det hele tatt, hvordan skulle han da taklet å lede en kommune der sannsynligvis mange setter press på ham og kommer med innspill og ønsker? |
|
|
|
|
#974 |
|
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg syns AP sentralt burde filleristes for håndteringen av denne saken. AP i Vågå også, men de er tross alt ikke yrkespolitikere. Det er sentralledelsen, og de burde ha kompetansen og rutinene på plass for å håndtere (påståtte) overgrepsofre. Spesielt når disse er barn. |
|
|
|
|
#975 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeOg så dum og snill at en utspekulert 14-åring glatt kan lure ham med på griseprat på Skype. Snille, snille mannen.
|
|
|
#976 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Ja, så snill at han stiller seg til rådighet når iherdige småjenter vil sexprate litt. Selv om han egentlig ikke vil, og dessuten har langt viktigere sysler å bedrive som stor og (all)mektig ordfører. Snilleste snillingen. |
|
|
|
|
#977 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg er litt sur, faktisk. Mannen min er langt i fra noe så viktig som ordfører, men kan han ta seg fem minutt i løpet av arbeidsdagen for å skryte litt av kroppen min? Ikke på vilkår.
|
|
|
#978 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeSÅnn er det her i huset også. Egentlig er det sånn for meg også, når jeg tenker meg om. Jeg ha slett ikke tid til pikantchat med mannen i arbeidstiden - selv om jeg bare er en forskerspire.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#979 |
|
Passiv
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakePikant snakk i arbeidstiden? |
|
|
#980 |
|
Whatever, never mind
|
Dersom dette liksom er sant så viser det jo at han overhodet ikke egner seg i en stilling som ordfører. |
|
|
![]() |
|
|