Sv: Vil du være med på en religionslekse?
Opprinnelig lagt inn av Sir Limpalot, her.
At jeg har hatt både tone og angrepsposisjon i senere innlegg er jeg fullstendig klar over, takk.
At jeg har så mye av hverken det ene eller det andre i det første innlegget mitt , som var det som ble omdiskutert, at det skulle reageres på klarer jeg ikke å se.
Det eneste som kan tolkes dithen er vel at jeg stiller spørsmål om de vil få samme oppgave i forbindelse med andre religiøse tekster.
Men for all del, hvis du føler for å gi meg et kurs i kommunikasjon må du gjerne forklare meg hva jeg gjør feil i det omtalte innlegget, altså.
Jeg reagerte også på tonen i det første innlegget. Det er noe med den der "hverken jeg eller vennene mine bryr oss om å kunne et eneste bibelvers". Og det er jo i og for seg greit, men selv om man ikke er kristen, så virker det en tanke ignorant å ikke anerkjenne bibelen som en viktig kulturbærende skrift. Om enn ikke for deg og de du kjenner, så for store deler av den verden vi lever i og er en del av. Et minimums kjennskap til den synes jeg nesten er selvsagt, på samme måte som jeg håper mine barn ønsker kjennskap til andre viktige tekster i verden. Selv om jeg ikke er muslim, så hadde jeg ikke svart på et spørsmål om Koranen med din avvisende holdning.