|
|
#361 |
|
Bedreviter
|
Sv: Frukt i matboksenMannen min pleier å lage fancy matpakke til meg, sånn dann og vann. Med marinert kyllingfillet, salat, oliven, pesto, chorizo og annet digg. Det har høy show off-faktor på lunsjrommet, kan jeg love. |
|
|
|
|
|
#362 |
|
Textrovert
|
Sv: Frukt i matboksenTja, jeg kunne stått opp klokka tre og fiklet med matboksen, jeg. Det hadde ikke hjulpet noe. Det meste av "stæsjet" kommer tilbake igjen likevel, for han spiser stort sett bare brødskivene. Jeg skulle ønske noen ganger han kunne gå med t-skjorte hvor det sto: Peanøttsmøret er økologisk, altså. Uten sukker og tilsatt fett.
|
|
|
#363 |
|
flisespikker
|
Sv: Frukt i matboksen
Folk som ikke lager fænsi matpakker trener selvsagt ikke - begge deler er jo ting man gjør bare for å gi andre folk dårlig samvittighet og fremheve seg selv, så det er jo logisk.
|
|
|
#364 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#365 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Haha, det er meg! :vinker: |
|
|
|
|
|
#367 |
|
Kontrollfrik
Sv: Frukt i matboksenEllers må jeg bare flire av dette, og nei, jeg ble overhodet ikke støtt. Jeg kjenner knapt noen som får mindre søtt og godteri enn mine unger. Nugatti har vi aldri, og jeg vet litt om å ha barn som er innlagt pga spisevegring og manglende vektoppgang. Jeg vet hva de serveres på sykehuset, men jeg har aldri falt i oboyfellen selv. Her spises det knapt lørdagsgodt. Aldri saft. Jeg lager maten så næringstett som mulig. At noen reagerer på ungene mine får en bit 86%-sjokolade av og til, er så latterlig at jeg har ikke ord. |
|
|
|
|
|
#368 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Frukt i matboksenSånn skikkelig mørk sjokoladebit skal ein i alle fall ikkje bekymre seg for om ein tenker på stigning og fall blodsukker i alle fall : diabetikermamma: Mandarinen i matpakken påverkar blodsukkeret meir - i den grad ein skal la dette styre matvalget. Vår jente treng kreative matpakkar på grunn av helsa. Ho får i grunn alt mulig rart i matboksen, gjerne noko som folk ikkje ser som diabetiker-vennlig, fordi det har sukker-stempelet på seg. Eg sender glatt med henne Danonino-drikkeyogurt, for flaska passar så bra i boksen
|
|
|
#369 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Det er jo selvsagt! |
|
|
|
|
|
#370 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jeg er ganske sikker på at du ikke forteller om grunnen fordi den rett og slett ikke er særlig god. Har barnet en sykdom 86 % sjokolade er eneste medisin? |
|
|
|
|
|
#371 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Frukt i matboksenHyacinth skrev vel at dette var avklart med skolen, så nå skjønner jeg ikke hva du hisser deg opp over.
|
|
|
#372 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Frukt i matboksenFor å rykke tilbake til start: Jeg skjønner ikke helt hva HI og mange fler hisser seg sånn opp over mtp barnehagen. Jeg jobbet en gang i en barnehage hvor vi åpnet alle matpakkene og la de dekorativt på et stort fat. Og så fikk ungene forsyne seg med det de ville. Stor stas! Litt overrasket over at såpass mange roper om "Rør ikke matpakken til ungen min!!!!!"
|
|
|
#373 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Frukt i matboksenEn ting er å gjøre det med alle matboksene, men å bare gjøre det med dem som inneholder noe ekstra spennende blir vel litt drøyt?
|
|
|
#374 |
|
Bedreviter
|
Jeg hadde ikke likt om ledelsen min hadde bestemt at alle skulle legge maten sin på et stort felles fat på lunsjrommet hver dag, så alle kunne dele. Jeg skjønner ikke hvorfor unger skal måtte finne seg i å spise andres mat, når de har med seg noe de liker hjemmefra. |
|
|
|
|
|
#376 |
|
Tittel og tittel....
|
Jeg er helt enig. Jeg jobber selv i barnehage og har gjort det i mange år, men det har aldri falt meg inn at vi skulle samle inn matpakkene for å legge all maten på felles fat.
|
|
|
|
#377 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Frukt i matboksenBlir ikke det veldig styrete med allergier og sånt? De ansatte har vel neppe full kontroll på hvem som har melkefritt brød (jeg vet at de fleste kjøpebrød er melkefrie, men i disse dager baker jo alle gode mødre brødet sitt selv) eller eggefritt pålegg osv?
|
|
|
|
#378 |
|
Kontrollfrik
Jeg rakk bare å lese hit før jeg fikk latterkrampe. |
|
|
|
|
|
#379 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
På samme måte som bleiene er hans, sinksalven, solkremen, skiftetøyet og utetøyet? Og ikke minst fordi når frukten antagelig er det eneste han spiser til dette måltidet så er det kanskje greit at denne frukten da forblir hans mens de andre spiser maten i sin matboks? Eller skal han da sitte og se på de andre spise og så dele sin mat etter måltidet når frukten deles ut? |
|
|
|
|
|
#380 |
|
Kontrollfrik
Sv: Frukt i matboksenRine. Nå har jeg lest resten. Trenger jeg i det hele tatt noen grunn til å sende med ungen en boks med litt nøtter (usaltede cashew, mandler og valnøtter), tranebær og tre-fire små biter 86% sjokolade? |
|
|
|
![]() |
|
|