Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Frukt i matboksen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-12, 13:42   #361
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Mannen min pleier å lage fancy matpakke til meg, sånn dann og vann. Med marinert kyllingfillet, salat, oliven, pesto, chorizo og annet digg. Det har høy show off-faktor på lunsjrommet, kan jeg love.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 13:44   #362
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, jeg kunne stått opp klokka tre og fiklet med matboksen, jeg. Det hadde ikke hjulpet noe. Det meste av "stæsjet" kommer tilbake igjen likevel, for han spiser stort sett bare brødskivene. Jeg skulle ønske noen ganger han kunne gå med t-skjorte hvor det sto: Peanøttsmøret er økologisk, altså. Uten sukker og tilsatt fett.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 13:56   #363
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Hvordan du kan si at noen ikke har trent nok utfra hva de sier om matbokser kjenner jeg at jeg virkelig lurer på

Folk som ikke lager fænsi matpakker trener selvsagt ikke - begge deler er jo ting man gjør bare for å gi andre folk dårlig samvittighet og fremheve seg selv, så det er jo logisk.

Gammel 21-08-12, 14:09   #364
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

jeg skulle ønske noen ganger han kunne gå med t-skjorte hvor det sto: Peanøttsmøret er økologisk, altså. Uten sukker og tilsatt fett.

Gammel 21-08-12, 14:45   #365
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det er minst én i denne tråden som skriver at barnet får med (mørk) sjokolade i matpakken av og til fordi det ellers ikke spiser. Det står ingenting om at det er et godt alternativ, for jeg antar at alle helt sikkert hadde foretrukket å ha et barn som spiser mat fremfor sjokolade, men at det er et alternativ i det hele tatt kan jeg ærlig talt ikke fatte og begripe.

Haha, det er meg! :vinker:

Jeg har ikke tenkt å fortelle deg om grunnen (for det er grunner) til at jeg gjør sånn, for poenget mitt i denne tråden er at hva noen velger å servere barna sine har andre ingenting med. Og hva du (eller andre) mener om dette betyr nada og niks for min beslutning. Derfor har det ingen hensikt å snakke om årsaken.

Men sånn ellers: Hva er galt med 86%-sjokolade?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 14:51   #366
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan du ikke bare få bestilt en sånn t-skjorte, Divine?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 14:55   #367
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ellers må jeg bare flire av dette, og nei, jeg ble overhodet ikke støtt. Jeg kjenner knapt noen som får mindre søtt og godteri enn mine unger. Nugatti har vi aldri, og jeg vet litt om å ha barn som er innlagt pga spisevegring og manglende vektoppgang. Jeg vet hva de serveres på sykehuset, men jeg har aldri falt i oboyfellen selv. Her spises det knapt lørdagsgodt. Aldri saft. Jeg lager maten så næringstett som mulig. At noen reagerer på ungene mine får en bit 86%-sjokolade av og til, er så latterlig at jeg har ikke ord.

Gammel 21-08-12, 16:24   #368
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sånn skikkelig mørk sjokoladebit skal ein i alle fall ikkje bekymre seg for om ein tenker på stigning og fall blodsukker i alle fall : diabetikermamma: Mandarinen i matpakken påverkar blodsukkeret meir - i den grad ein skal la dette styre matvalget. Vår jente treng kreative matpakkar på grunn av helsa. Ho får i grunn alt mulig rart i matboksen, gjerne noko som folk ikkje ser som diabetiker-vennlig, fordi det har sukker-stempelet på seg. Eg sender glatt med henne Danonino-drikkeyogurt, for flaska passar så bra i boksen Denne påverkar blodsukkeret mindre enn brødskiva, men har eit anna forløp enn brød. Ingen problem. Eg har heller ingen problem med å sende med henne såkalla "vanlig mat" - tre skiver brød med "vanlig" pålegg. Og så er det typisk mat som er glutenfritt (cøliaker også) og bra for blodsukker; nøtter, frø, salatblad og litt knask som ho treng minmalt med insulin for: sukkererter, agurk, kjøttboller, fetaost, kyllingbitar eller kva eg måtte finne. Ho vil dessverre ikkje ha egg.

Eg har veldig få prinsipp, og hadde gjerne lagt ved ein mørk sjokoladebit, fordi den er heilt fin for henne å ete. Men eg gjer da altså ikkje det - for er klar over korleis dette ville bli oppfatta. Rosiner og druer prøver eg å styre unna på grunn av blodsukker, men det er nå med sånn dann og vann det også.

Eg har stor tru på at matglede og variasjon er viktig. Eg er glad i norsk huskost, men er ikkje glad i den opphausa matpakketradisjonen. Min mann som ikkje er norsk var veldig sjokkert då han fann ut at barn i Norge ikkje fekk mat på skulen. Han har budd i mange land, men aldri høyrt om skulesystem der dei ikkje ga ungane mat Det var ein så opplagt og vesentleg del av skulen at det var heilt absurd at eit rikt land som Norge ikkje greide å organisere noko så basalt. Han fnys av det enda.

Gammel 21-08-12, 17:34   #369
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det verste er når mannen sier "Nå tror jeg vil bør få i deg litt mat" og jeg har lyst til å frese tilbake for det er jo ikke derfor jeg sutrer og er slem, det er fordi han er dum.

Det er jo selvsagt! Man er jo ikke så pysete at man lar humøret påvirkes av et skarve blodsukker er man vel.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 17:36   #370
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg har ikke tenkt å fortelle deg om grunnen (for det er grunner) til at jeg gjør sånn, for poenget mitt i denne tråden er at hva noen velger å servere barna sine har andre ingenting med. Og hva du (eller andre) mener om dette betyr nada og niks for min beslutning. Derfor har det ingen hensikt å snakke om årsaken.

Jeg er ganske sikker på at du ikke forteller om grunnen fordi den rett og slett ikke er særlig god. Har barnet en sykdom 86 % sjokolade er eneste medisin?
Og selvsagt har f.eks skolen noe med hva folk sender med i matpakken. Det finnes vel uante mengder dokumentasjon på hvordan kostholdet påvirker læringsutbyttet til elevene, og nå snakker jeg ikke om fancy/ikke-fancy matpakker, men om søtsaker contra sunn mat. For selv om mørk sjokolade er sunn i forhold til mange matvarer som blir regnet som greie i forhold til skolemat, skjønner jeg godt at skolen ønsker å ha en absolutt-regel i forhold til sjokolade på skolen. Hvor mye søtsaker dine unger spiser hjemme er fullstendig irrelevant, og hvorfor i alle dager kan du ikke gi dem den lille mengden søtsaker de faktisk spiser hjemme i stedet for på skolen? Sorry, men dette er bare - materiale de luxe.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 18:41   #371
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hyacinth skrev vel at dette var avklart med skolen, så nå skjønner jeg ikke hva du hisser deg opp over.

At noen skoler eller klasser bestemmer at det er nulltoleranse for sjokolade, uavhengig av prosent og sukkerinnhold, er jo helt greit, jeg kan forstå at det gjør det lettere å håndheve regler når de er enkle og greie. Men her er det jo ikke en sånn regel, tydeligvis. Bare en sint dame på forum som syns at barn heller bør spise mer usunne ting enn mørk sjokolade (som brød), fordi det bare ER sånn.

Gammel 21-08-12, 18:45   #372
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

For å rykke tilbake til start: Jeg skjønner ikke helt hva HI og mange fler hisser seg sånn opp over mtp barnehagen. Jeg jobbet en gang i en barnehage hvor vi åpnet alle matpakkene og la de dekorativt på et stort fat. Og så fikk ungene forsyne seg med det de ville. Stor stas! Litt overrasket over at såpass mange roper om "Rør ikke matpakken til ungen min!!!!!"

Gammel 21-08-12, 18:47   #373
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En ting er å gjøre det med alle matboksene, men å bare gjøre det med dem som inneholder noe ekstra spennende blir vel litt drøyt?

Gammel 21-08-12, 18:49   #374
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

For å rykke tilbake til start: Jeg skjønner ikke helt hva HI og mange fler hisser seg sånn opp over mtp barnehagen. Jeg jobbet en gang i en barnehage hvor vi åpnet alle matpakkene og la de dekorativt på et stort fat. Og så fikk ungene forsyne seg med det de ville. Stor stas! Litt overrasket over at såpass mange roper om "Rør ikke matpakken til ungen min!!!!!"

Jeg hadde ikke likt om ledelsen min hadde bestemt at alle skulle legge maten sin på et stort felles fat på lunsjrommet hver dag, så alle kunne dele. Jeg skjønner ikke hvorfor unger skal måtte finne seg i å spise andres mat, når de har med seg noe de liker hjemmefra.

Frivillig deling er selvsagt greit. Det er helt greit for meg at Frøkna bytter mat på skolen, selv om det betyr at hun av og til ender opp med mer usunne alternativer. Å tvangsdele synes jeg derimot virkelig ikke noe om.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 19:01   #375
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hva som er galt? Den er jo rett og slett ikke spisende.

Gammel 21-08-12, 19:03   #376
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg hadde ikke likt om ledelsen min hadde bestemt at alle skulle legge maten sin på et stort felles fat på lunsjrommet hver dag, så alle kunne dele. Jeg skjønner ikke hvorfor unger skal måtte finne seg i å spise andres mat, når de har med seg noe de liker hjemmefra.

Frivillig deling er selvsagt greit. Det er helt greit for meg at Frøkna bytter mat på skolen, selv om det betyr at hun av og til ender opp med mer usunne alternativer. Å tvangsdele synes jeg derimot virkelig ikke noe om.

Jeg er helt enig. Jeg jobber selv i barnehage og har gjort det i mange år, men det har aldri falt meg inn at vi skulle samle inn matpakkene for å legge all maten på felles fat.

Gammel 21-08-12, 19:07   #377
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blir ikke det veldig styrete med allergier og sånt? De ansatte har vel neppe full kontroll på hvem som har melkefritt brød (jeg vet at de fleste kjøpebrød er melkefrie, men i disse dager baker jo alle gode mødre brødet sitt selv) eller eggefritt pålegg osv?

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 19:13   #378
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg er ganske sikker på at du ikke forteller om grunnen fordi den rett og slett ikke er særlig god.:

Jeg rakk bare å lese hit før jeg fikk latterkrampe.

Gammel 21-08-12, 19:16   #379
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

På samme måte som bleiene er hans, sinksalven, solkremen, skiftetøyet og utetøyet? Og ikke minst fordi når frukten antagelig er det eneste han spiser til dette måltidet så er det kanskje greit at denne frukten da forblir hans mens de andre spiser maten i sin matboks? Eller skal han da sitte og se på de andre spise og så dele sin mat etter måltidet når frukten deles ut?

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 19:18   #380
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Rine. Nå har jeg lest resten. Trenger jeg i det hele tatt noen grunn til å sende med ungen en boks med litt nøtter (usaltede cashew, mandler og valnøtter), tranebær og tre-fire små biter 86% sjokolade? Denne boksen skal ligge i sekken hele uka og kommer i tillegg til vanlig skolemat. Jeg aner ikke om skolen har noen regel mot sjokolade, jeg har ikke hørt om det. Så hva er egentlig problemet, mener du?

Ja, vi har våre grunner, men hele poenget mitt er jo at grunn er irrelevant, for hvorfor skulle jeg ikke sende med henne det? Fordi det er godteri? Hva er godteri? Hvem definerer godteri? Du?

Trenger jeg noen grunn? Har det slått deg at hvis jeg sier grunnen her i tråden, så vil folk mene noe om grunnen og hvor god den er, samme hva grunnen er? Forstår du at hva andre mener om min grunn ikke forandrer det faktum at hun får den boksen?

Vennligst svar på alle spørsmålene.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:01.