Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Frukt i matboksen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-12, 19:25   #261
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Har dere skravlet i 13 sider om frukt?

Jeg syns Rine er hysterisk morsom og har noen pode poenger, men er mest enig med de andre om at man må få putte hva man vil i matpakka.

Mine barn spiser ikke pynta brødskiver eller ekstra-stæsj, og ville ikke smakt på en matmuffins, så jeg slipper heldigvis unna med norsk matpakketradisjon.

Gammel 20-08-12, 19:25   #262
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

så jeg slipper heldigvis unna med norsk matpakketradisjon.

Heldigvis?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 19:26   #263
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

NOEN av oss er faktisk laget sånt at vi syns det å lage mat vi er vant til og ikke trenger å tenke over, er det greieste, m^2.

Gammel 20-08-12, 19:27   #264
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har veldig begrenset kreativitet både sent på kveld og tidlig morgen, så her går det på autopilot.

Gammel 20-08-12, 19:27   #265
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, sånn ja

Gammel 20-08-12, 19:28   #266
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Det du "svinser sammen" er et kjempeprosjekt for meg, skjønner du. "Så lager jeg bare gele av fruktrestene..".

Du vet at tilbudet om å gifte deg med meg står ved lag, ja?

Gammel 20-08-12, 19:44   #267
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Heldigvis?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det du "svinser sammen" er et kjempeprosjekt for meg, skjønner du. "Så lager jeg bare gele av fruktrestene..".

Du vet at tilbudet om å gifte deg med meg står ved lag, ja?

Jeg signerer Polyanna. Du må ikke glemme at du er 3000 ganger over gjennomsnittet på kjøkkenet m^2.
Jeg vet ikke engang om halvparten av de tingene du fikser på kjøkkenet.

Gammel 20-08-12, 19:46   #268
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

m^2: Du er herved min matpakkegud!

Jeg har ikke unger jeg lager matpakke til enda (de får alt i barnehagen) men jeg har en mann som skal ha lange dager på universitetet. Kansje jeg skal lage litt gode matpakker til han? (så sparer vi kantinepenger.) Darth Vader hadde vært en hit!

Jeg er forresten (og har aldri vært) et brødmatmenneske. Jeg fatter ikke at noen kan spise skiver til frokost, lunch og kvelds hver dag.
Jeg har barn som er like, og de foretrekker middagslignende mat.
Når vi er på tur så har jeg gjerne et par skiver med, men som regel fiskekaker el.l. kokt gulrot og blomkål + agurk.
Da er gutta happisnappi og spiser godt.

Og jeg syns det ER et poeng at ungene skal like det de spiser. Det finnes så mye forskjellig mat, og jeg ser ikke poenget med å spise noe en ikke er glad i? Spiser dere mat dere ikke liker?

Gammel 20-08-12, 19:49   #269
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Jeg signerer Polyanna. Du må ikke glemme at du er 3000 ganger over gjennomsnittet på kjøkkenet m^2.
Jeg vet ikke engang om halvparten av de tingene du fikser på kjøkkenet.

Beklager, det var virkelig ikke meningen å ta av på den måten altså Jeg er nok litt "inne i min egen boble" ift at jeg har laget (og lager) spesialdiettmat til lillegutt i så mange år...

Gammel 20-08-12, 19:51   #270
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Beklager, det var virkelig ikke meningen å ta av på den måten altså Jeg er nok litt "inne i min egen boble" ift at jeg har laget (og lager) spesialdiettmat til lillegutt i så mange år...

Jeg er ikke fornærmet. Det er helt okei for meg å ikke bruke så mye tid på kjøkkenet.

Gammel 20-08-12, 21:08   #271
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Vet du Billa, ikke inkluder meg i det "vi-et". Jeg er fullstendig i stand til å både se felleskapet, pleie det og oppdra sønnen min til å være en del av det.

Og jeg syns det er merkelig at man påstår å lese så mye ut av en matpakke.

Helt enig, Tallulah.

Hvordan klarer man å se en kobling mellom god matpakke med å ikke ville tilpasse seg fellesskapet? Det lyser misunnelse og jante lang vei. Fnys!
Altså, jeg kan ikke med min beste vilje forstå at det skal være snobbete å spise noe annet enn brødskiver??!

Jeg er ikke glad i brød, og foretrekker salat eller middagsrester til lunsj og kornblanding til frokost. Jeg kaster aldri mat, men bruker rester. Intrisangt å vite at det gjør meg til en egoistisk snobb som bare er ute etter å vise fram barna mine.

Gammel 20-08-12, 21:16   #272
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og hva hvis barnet ønsker seg noe annet enn brødskiver? Hva hvis barnet ønsker seg fiskekaker/sushi/physalis etc? Og hvis barnet selv lager matpakken, da? Er det også kvalmt?

Gammel 20-08-12, 21:18   #273
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Og hva hvis barnet ønsker seg noe annet enn brødskiver? Hva hvis barnet ønsker seg fiskekaker/sushi/physalis etc? Og hvis barnet selv lager matpakken, da? Er det også kvalmt?

Ja, fysj. Det betyr jo bare at barnet er fullstendig miljøskadd!

Gammel 20-08-12, 21:20   #274
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns man kan ha hva man vil i matboksen, med unntak av opplagte ting som sjokolade og potetgull.

Jeg tenker at man lager det som passer best for sitt barn, så trenger man ikke bry seg om hva andre har. Jeg lager forøvrig ofte matpakker jeg selv ikke kunne tenke meg å spise til ungene mine, men det er jo fordi jeg ikke liker det samme som dem. De velger stort sett selv hva de vil ha på. De får tilbud om fiskekaker, karbonader osv alt etter hva vi har, men de vil helst ha brødskive med forskjellig type pålegg. Så da blir det sånn.

Gammel 20-08-12, 21:38   #275
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvsagt. Det er til å kaste opp av.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 21:49   #276
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Oj, OK, ikke DU da Tallulah. Men bare vi andre. Ja, for jeg har også en del områder jeg godt kan ta noen runder med meg selv på . Og igjen, motematpakkene er bare ett eksempel på dagens barn som utstillingsvindu for familien A/S. Du MÅ da ha lest noen av artiklene, hvor samfunnsforskere konkluderer med nettopp det?

Uffda, nå høres du nesten litt utrent ut.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 21:57   #277
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

utrent ut.

Hvordan du kan si at noen ikke har trent nok utfra hva de sier om matbokser kjenner jeg at jeg virkelig lurer på

Gammel 20-08-12, 22:28   #278
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Uffda, nå høres du nesten litt utrent ut.

Gammel 20-08-12, 22:36   #279
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt enig, Tallulah.

Hvordan klarer man å se en kobling mellom god matpakke med å ikke ville tilpasse seg fellesskapet? Det lyser misunnelse og jante lang vei. Fnys!
Altså, jeg kan ikke med min beste vilje forstå at det skal være snobbete å spise noe annet enn brødskiver??!

Jeg er ikke glad i brød, og foretrekker salat eller middagsrester til lunsj og kornblanding til frokost. Jeg kaster aldri mat, men bruker rester. Intrisangt å vite at det gjør meg til en egoistisk snobb som bare er ute etter å vise fram barna mine.

Uenig med MEG, Safran? Jøss

Uansett, jeg har ikke sagt det dere påstår da, så det fnyses og himles litt unødig, egentlig. Jeg kommenterte det Rine ga utrykk for, på generelt grunnlag. Jeg står ved at de fleste av oss har områder vi ønske å vise oss litt ekstra frem på (bortsett fra Tallulah og Safran selvsagt), ungene inkludert. Det være seg matboks-system eller annet.

Gammel 20-08-12, 22:38   #280
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Det er 5 barn i klassen til lillegutt, inklusive han selv, og ingen av dem er nok i stand til å formidle så mye om innholdet i hans matboks hjemme. Vise seg fram indeed

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:40.