Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Innsats i gym vektlegges ved karaktersetting

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-12, 23:05   #10
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Innsats i gym vektlegges ved karaktersetting

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Dt syns ikke jeg, av grunnene som Bai tar opp. Det er viktig at alle har noe de kan hevde seg i, og for noen elever er gym det eneste.

Men hvor skal grensen gå, da, for å ha fag som flest mulig kan hevde seg i? De aller skolesvakeste elevene er nok ikke typisk de som hevder seg i gym heller. Ting henger oftere sammen (skole-evner og motorikk) enn det klisjeene tilsier. Jeg har i alle fall svært liten tro på at det er gymnastikkfaget som redder særlig mange fra å droppe ut av skolen. Men akkurat det har jeg ikke noe empirisk grunnlag for å si så mye om. De som er veldig gode i idrett har også mulighet til å søke seg til toppidrettsgymnas, hvor de vil få karakterer som i større grad gjenspeiler prestasjonene, akkurat som unge musikere kan velge seg til musikklinjer, dansere kan velge seg til danselinjer, og forsåvidt også unge bilmekanikere kan velge seg til yrkesfag.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:33.