Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvis en mann ligger ved Akerselva og blør...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-04-07, 23:36   #14
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis en mann ligger ved Akerselva og blør...

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Her var det vel snakk om en ruset person med et vanlig skallekutt, var det ikke? Det er jo strengt tatt egentlig ikke noe man trenger ambulanse til, hadde gått med en drosje også. Og selv om personen ikke har penger til drosje eller er for full til å ta drosje og derfor må ha ambulanse, så er det jo forsåvidt riktig å prioritere de som er sykere.

Nå var det ikke en ambulanse de skulle sende, det har jeg full forståelse for kan ta tid, og at det er beinharde prioriteringer.

Det var derimot en slags ute-patrulje med to omsorgsarbeidere, som selv skulle ta avgjørelsen på om ambulanse skulle tilkalles eller ei. Samtidig fikk jeg vite i min første samtale med 113 at det var en bil av den typen var ledig da.

Selvfølgelig blir man merket og kanskje litt mer hardhudet av å jobbe med og se slike ting daglig, men kanskje man da burde være litt mer åpen for å ta inn andres inntrykk?

Mannen klarte ikke reise seg, hadde blod utover hender og armer og blødde fra et kutt i hodet. Dette måtte jeg påpeke FLERE ganger i telefonen, og jeg sa også klart i fra at jeg ble provosert over at damen i andre enden var mer interessert i hvor beruset han var enn i hvordan han var skadet.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:06.