Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Statskirken opphører i dag

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-12, 18:52   #11
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Statskirken opphører i dag

Opprinnelig lagt inn av Sir Limpalot, her.

Ja, at takhøyden senkes kan du nok være trygg på, og det at det offentlige mister en del kontroll over gale mørkemenn og svovelpredikanter er vel et av ankepunktene mine mot å skille stat og kirke.
På den annen side synes jeg ikke det er riktig at kirken skal få så mye støtte som den gjør, med tanke på at det ikke er så mange som har tatt et aktivt valg om å være medlem, men heller bare ikke har giddet å ta jobben med å melde seg ut.
At religiøse samfunn, som politiske organisasjoner, får støtte ut fra medlemsantall er helt greit, men maken til "medlemsjuks" som statskirka har fått støtte for har man aldri sett på andre arenaer!

Forsvinner den automatiske innmeldingen i kirken med dette?
Jeg håper det!

Kan være at ikke bare takhøyden blir lav, men at døren også blir smal er jeg redd for. Ergo blir det ikke en kirke for alle lenger.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:33.