Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hva ER egentlig forskjellen på ekstrovert/introvert og utadvendt/innadvendt?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-12, 08:30   #81
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva ER egentlig forskjellen på ekstrovert/introvert og utadvendt/innadvendt?

I den gamle pollen: ENFJ
I dag: INTJ
Jeg får ikke ekstreme utslag på verken det ene eller det andre, så det kommer nok litt an på dagsform, men jeg mener jeg har blitt både mer introvert og rasjonell med årene, så forandringen kan nok være riktig sånn sett.

Gammel 13-05-12, 08:37   #82
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ER egentlig forskjellen på ekstrovert/introvert og utadvendt/innadvendt?

Extroverted (E) 54.29% Introverted (I) 45.71%
Sensing (S) 58.82% Intuitive (N) 41.18%
Thinking (T) 58.82% Feeling (F) 41.18%
Perceiving (P) 61.11% Judging (J) 38.89%

Your type is: ESTP

ESTP - "Promotor". Action! When present, things begin to happen. Fiercely competitive. Entrepreneur. Often uses shock effect to get attention. Negotiator par excellence. 4.3% of total population.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 11:22   #83
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Kan anbefale denne reportasjen fra Dagsavisen også.

Den anbefalte jeg jo i mitt forrige innlegg i denne tråden også.

Gammel 13-05-12, 23:22   #84
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv

Marla Singer sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Den anbefalte jeg jo i mitt forrige innlegg i denne tråden også.

Oh, beklager, det fikk jeg ikke med meg.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 13:39   #85
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Åh, dette traff meg midt i magen:

Opprinnelig lagt inn av Dagsavisen

Vi går ut. Bilder skal tas. Oppe ved St. Hanshaugen er én mann bekymret. Ole Jacob Madsen er redd han har snakket for mye - uten å ha tenkt seg godt nok om.

Det var rart å se det sånn på trykk, for jeg trodde ikke at det var så vanlig. Nesten så jeg fikk litt gåsehud.

Jeg er introvert, men kan skravle fælt når jeg er på glid. Og altså angre på det etterpå, og føle engstelse og til tider også skam rundt det.

Divine, den gangen jeg møtte deg, følte jeg at vi var litt like på dette. Vi fikk nå skravla riktig godt på glid, begge to, når vi hadde fått varma opp litt.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 13:45   #86
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Jeg er introvert, men kan skravle fælt når jeg er på glid. Og altså angre på det etterpå, og føle engstelse og til tider også skam rundt det.

Oh, yes. Jeg er sånn jeg og. Det tar bare litt tid før det løsner, men så ...

Gammel 14-05-12, 13:53   #87
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Jeg også. Også får jeg sånn tilnærmet fylleangst etterpå.

Men jeg har tenkt litt. Jeg var veldig ekstrovert før. Samtidig var jeg ganske ensom. En skrekkelig kombinasjon. Jeg slet rett og slett med å være alene. Jeg ble urolig, nervøs og deprimert av det. Og da tydde jeg til mat. Helst ville jeg ha folk rundt meg hele tiden. Men hjemme var jeg stort sett forvist til rommet mitt (i ren Knausgård-stil, jeg pilte ned på rommet mitt med det samme jeg hørte at stefaren min kom inn i huset), og selv om jeg hadde venner, var jo de ofte opptatt med sitt.

Nå synes jeg det er fin-fint å være mye alene, og får mye energi fra alenetid. Snålt, siden inntil for ti år siden forsto jeg knapt konseptet "egentid".

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 14:02   #88
tjolahopp
Erfaren

Medlem siden: Nov 2011
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Så det er ikke bare jeg som har det sånn altså! Jeg holdt på å si at det var godt å høre, men det blir jo litt feil kanskje. Det er vel mager trøst at andre har det på samme måte, men man føler seg litt mindre unormal i hvertfall.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 14:25   #89
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Men jeg har tenkt litt. Jeg var veldig ekstrovert før. Samtidig var jeg ganske ensom. En skrekkelig kombinasjon. Jeg slet rett og slett med å være alene. Jeg ble urolig, nervøs og deprimert av det. Og da tydde jeg til mat. Helst ville jeg ha folk rundt meg hele tiden. Men hjemme var jeg stort sett forvist til rommet mitt (i ren Knausgård-stil, jeg pilte ned på rommet mitt med det samme jeg hørte at stefaren min kom inn i huset), og selv om jeg hadde venner, var jo de ofte opptatt med sitt.

Nå synes jeg det er fin-fint å være mye alene, og får mye energi fra alenetid. Snålt, siden inntil for ti år siden forsto jeg knapt konseptet "egentid".

Fylleangst, ja. Veldig. Derfor drikker jeg ytterst sjelden når jeg skal treffe folk jeg ikke kjenner, for da er det enda verre.

Gjenkjennelig det siste der også, om du bare bytter mat med bøker eller internett. Det å trives alene er egentlig noe som har kommet i voksen alder. Etter at jeg fikk barn, syns jeg det er et privilegium.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 14:34   #90
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Å prate før man tenker, og så analysere hva man har sagt i etterkant?
Jeg hater det. Og noen ganger blir jeg utrolig sint på meg selv for at jeg ikke bare kan holde godt kjeft noen ganger.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:46.