Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Er jeg kravstor angående matallergi og bursdager?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-12, 13:20   #10
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er jeg kravstor angående matallergi og bursdager?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Man skjærer over hovedpulsåren i halsen og lar dyret dø av blodtap. Det gjør man i Norge også, men vi bedøver dyret først......
Tips, ikke google kosher slakting......

Du er ikke helt på toppen av Kosher og Halal slakting. Norske slaktemetoder er ikke Halal. Men det pågår lovlig halalslakting i Norge.

Jeg besøkte et slikt sted for en tid tilbake. Nysgjerrig som jeg er spurte jeg om metoder, men takket nei til en detaljert omvisning. De hadde to stykk troende muslimer som snitet pulsåren etter bedøving, mens de sa Allah.

Det er en av de store forskjellene på Kosher og Halal, at muslier påkaller Gud når de slakter det mener jødene er unødvendig. Men Kosher slakting krever en Rabbiner tilstede (eller som utfører) så krever Kosher kun en troende muslim. Også godtar muslimene bedøvelse, og hele skrotten er Halal for muslimer om slaktingen er det, slik er det ikke ved Kosher.

Det er forøvrig lovlig med Kosher slakting i EU og som sådan kan det vel utføres her, om det er ønskelig også.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:55.