Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Er jeg kravstor angående matallergi og bursdager?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-12, 10:57   #9
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er jeg kravstor angående matallergi og bursdager?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg synes i alle fall det ville vært teit at et allergisk barn skulle stå som den eneste som ikke fikk kake fordi vertinnen ikke syntes kakemixer var godt nok for hennes selskap.

Jeg ville aldri latt et barn gå uten kake i bursdag pga allergi, men jeg ville heller ikke latt mitt bursdagsbarn gå uten kake fordi den eneste kaken allergikeren kunne spise er kaker som bursdagsbarnet (og vi andre) ikke liker. Jeg vet ikke helt hva du mener med godt nok, men enkelte av oss er opptatt av mat og unngår hel-/halvfabrikata, så ja, på den måten kan vi jo si at kakemiks aldri er godt nok, uansett sammenheng. Det må være lov å være opptatt av mat og ikke ønske å spise mat med alskens tilsetningsstoffer eller som rett og slett ikke smaker godt uten at det blir sett på som matsnobberi. Jeg ser ikke ned på de som spiser tomatsuppe fra pose eller Findus fiskegrateng, eller synes Møllerens sjokoladekake er god fredagskos, men jeg forventer samme respekt tilbake og jeg bruker ikke kakemikser. Heller enn å bake en egen hel kake til det ene barnet hadde jeg ringt foreldrene og bedt dem ta med et stykke eller to hvis de nå hadde liggende i fryseren (noe de aller fleste jo har). Jeg synes det må være en helt ok løsning, men utover å ikke bake en hel kake til én person sørger jeg får at alle får mat de kan spise .

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:02.