Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Er jeg kravstor angående matallergi og bursdager?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-12, 11:10   #10
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er jeg kravstor angående matallergi og bursdager?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Det handler ikke om motvilje mot å servere den maten generelt, men om å lage en hel kake vi ikke liker for at én annen person skal spise ett stykke.

Serverer du mat du ikke liker hjemme hos deg selv?

Det har absolutt hendt at jeg har servert kaker eller annet i f.eks. barnebursdager som jeg ikke liker noe særlig - pølse i lompe, for eksempel - fordi ungene liker det, og fordi det er greit å ha "noe alle spiser". Jeg synes heller ikke kakemikskaker er så ekle at jeg ikke tror noen av ungene kunne finne på å spise dem - selv om mitt eget barn eventuelt ikke likte det noe særlig - og så lite jobb som det er å lage dem, tror jeg antagelig jeg heller ville laget en selv enn å be foreldrene ta med ett stykke til sitt barn. Det er hyggeligere å kunne spise av en felles kake, synes jeg. Men jeg liker å bake og synes ikke det er noe stort bryderi å slenge sammen en ekstra kake, selv om den er fra kakemiks, som jeg ellers aldri bruker.

Men det finnes mange grunner til at man velger å be gjesten ta med noe selv, og det synes jeg som sagt er helt OK. Det var bare begrunnelsen din og det å trekke inn respekt som jeg syntes ble litt komisk. Ikke noe mer enn det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:33.