Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Barnedåp - reality check

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-11, 21:40   #14
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.

Sir Limpalot sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barnedåp - reality check

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Det har du sikkert rett i. For meg er det opplagt at en dåp er noe man stiller i og at det er for hele familien, ikke for de voksne. Jeg sliter litt med å forstå at andre ser det annerledes, all den tid det er feiring av et barn midt på dagen.

Generelt blir det uansett rart for meg å lære ungene at man takker nei til selskap fordi det er kjedelig.

Jeg hadde ikke nevnt det for ungene, men jeg hadde hatt det med i min egen vurdering.
Men hovedpoenget her er at jeg setter tid med besteforeldre som bor langt unna skyhøyt over en dåp de ikke egentlig har noe forhold til.
Når det gjelder dåp, og hva den betyr, kan det sikkert ha noe med hva den betyr for meg, og for meg er det en religiøs tradisjon som, forhåpentligvis, betyr noe for de aktuelle foreldrene.
Som ateist er den ikke akkurat viktig for meg, jeg stiller selvfølgelig opp hvis venner eller familie skal døpe sine barn, fordi det betyr noe for dem, men jeg føler ikke behovet for at ungene skal måtte være med.
Junior slapp unna seremonien og var med på sammenkomsten etterpå, de gangene det var aktuelt når han var i den alderen.
Har man et religiøst forhold til seremonien, som man jo gjerne vil videreføre til barna, ser jeg at det blir noe annet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:58.