Sv: Jeg synes ikke likestillinga har gått for langt MEN
Opprinnelig lagt inn av Divine, her.
Mulig jeg banner i kjerka, eller mulig jeg sier er gammelt nytt, men jeg tenker noen ganger at "jammen, hvis dere er så slitne, hvorfor får dere så mange barn?". Det er jo helt klart at trenden i tiden er at flere og flere ønsker seg mange barn, og det er ikke til å stikke under en stol at det ligger mye status i det. Jeg kan ikke se annet enn at det må da være åpenbart at man blir mer sliten av å ha fire barn enn av å ha to. Eller er dette et helt irrelevant poeng i denne sammenhengen?
Jeg tror nok du skal bevege deg relativt forsiktig i det terrenget i allefall.
Min erfaring er nemlig nettopp at fordi jeg har valgt å få fire barn ganske tett, så har jeg ikke lov å være sliten. For da får jeg smelt i trynet av enkelte at dette har jeg valgt selv. Men vet du? Det er lov å være sliten, selv om man har satt seg i situasjonen selv. Ellers er det ganske mange som bare burde tatt seg sammen.
Det finnes ting man kan ta snarveier på, det være seg middagsmat og husvask. Men man kan faktisk ikke velge bort barn man har fått. For de fleste er det heller ikke enkeltpenkelt å bare hive ut gubben, bytte jobb, flytte til en annet sted osv. Selv om det av og til virker sånn på FP.....