|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#181 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: I disse lavkarbotider ...ElinM: jeg er enig at det også er en interessant diskusjon, og jeg er ikke på noe korstog mot lavkarbo i seg selv. Jeg bare mener at skolemedisinen er nokså klar på at kolesterol fortsatt er en valid og viktig markør for hjerte- og karsykdom, uavhengig av kostholdsfilosofi.
|
|
|
#182 |
|
Shake it out!
|
Sv: I disse lavkarbotider ...
|
|
|
#183 |
|
Passiv
|
Men du skalikke føle, CD. |
|
|
|
#184 |
|
Passiv
|
Sv: I disse lavkarbotider ...Jeg fikk forøvrig superkolesterol på lavkarbo ala Fedon, men ikke på ketose. |
|
|
|
#186 |
|
Passiv
|
Sv: I disse lavkarbotider ...Men dette er vitenskap, cd. Ikke klesskapogikke føleskap. Vitenskap. :streng: |
|
|
|
#188 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg tror jeg - utfra det jeg vet om Candy Darling hvertfall - kan forsikre om at, om noen i denne tråden, så har Candy både nok kompetanse og tid til å sette seg inn i alle detaljene i forskningrapporter om dette. For å si det mildt |
|
|
|
|
|
#189 |
|
Prettiest mess ever seen
|
|
|
|
#190 |
|
Superduper
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så bra, men det gjør ikke jeg.
|
|
|
#191 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: I disse lavkarbotider ...Jeg må innrømme at jeg ikke helt vet hvordan jeg skal respondere på det innlegget, M&M. Bortsett fra å si at det nok er lurt å fortsatt poengtere hva det er du tror og hva forskningen vet?
|
|
|
#192 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#193 |
|
Passiv
|
Sv: I disse lavkarbotider ...Ja, jeg bidrar med pauseunderholdning jeg da. |
|
|
|
#194 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: I disse lavkarbotider ...Og jeg som trodde jeg hadde lagt tråden død en gang for alle med krokodillen min. |
|
|
|
|
|
#196 |
|
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: I disse lavkarbotider ...Som allergiker forventer jeg ikke spesialmat. |
|
|
|
|
|
#197 |
|
Yes, we can!!
|
M&M: Det er jo fint at du anerkjenner at dette har du ikke kompetanse til å bedømme i det hele tatt. Men det er ganske idiotisk å gå hardt ut og påstå at det er "bevist" null sammenheng mellom kolesterol og hjertesykdom, når kilden du har til det er "Pål", mens for eskempel the Lancet godt og grundig dokumenterer det motsatte.
|
|
|
#199 |
|
Superduper
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er ikke utdannet og jobber heller ikke innenfor dette så min kompetanse kommer fra flere forskningsartikler som sier det motsatte enn den i The Lancet. Og dersom du er interessert kan jeg godt komme med mine kilder? Jeg ønsket bare å gjøre dette lett forklarlig, da det å lese side opp og side ned på vitenskapelig engelsk er noe de fleste glatt hopper over! Derav "Pål" sin forklaring som jeg mener er et godt sammendrag av det jeg har lest!
|
|
|
#200 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: I disse lavkarbotider ...Jeg har ikke lest innlegg her siden sist jeg svarte her inne, men så noen debatten på nrk 21.30 i dag?
|
![]() |
|
|