|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: I disse lavkarbotider ...
Det er forskjell på en mamma og andre tenker jeg. De som selv aldri har vært på lavkarbo har gjerne ikke så mye kunnskaper om å lage mat som egner seg, og det er ikke SÅ lett å lage lavkarbokaker som smaker godt. Jeg syns ikke man skal forvente at andre setter seg inn i dette noe spesielle kostholdet for å kunne servere lavkarbomat. Jeg syns de som lever slik kan ringe og si fra at de tar med seg egen mat. Så får de heller bli gledelig overrasket om verten sier h*n ordner noe.
|
|
|
#42 |
|
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Sv: I disse lavkarbotider ...Jeg hadde ikke orket orge til egen lavkarbomeny.
|
|
|
#43 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Ah. Jeg forstår. Man kan ikke spøke med Rine?
|
|
|
#44 |
|
By the Sea
|
Sv: I disse lavkarbotider ..."Selv fra deg" er en nedvurderende uttalelse. Det indikerer at den man snakker til knapt er til å regne med sånn rent generelt - og det er utvilsomt en rimelig krass vurdering av andre i min bok.
|
|
|
#45 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Så det kan man altså ikke spøke med?
|
|
|
#46 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Akkurat det var min tolkning også, og årsaken til det jeg skrev.
|
|
|
#47 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#48 |
|
Ekvilist
|
Det er veldig mange som spiser lavkarbo av helsemessige årsaker, ikke bare ifht. vektproblematikk. Det være seg migreneproblematikkk, høyt blodtrykk, diabetes 2, insulinresistens, irritabel tarm, magesår osv. Noen av disse kan bli dårlige (f.eks ved å ta seg en hvetebolle og et glass cola) og veier fordeler opp mot ulemper ifht. om en enkelt utskeielse er verdt det. For noen er ikke et migreneanfall verdt en bolle, eller tre runder med mageknip og diaré på do. Eller flere dagers utsettelse av vektnedgangen, fordi det tar tid å komme i ketose, når man først er ute av ketosen.
|
|
|
#49 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: I disse lavkarbotider ...Har bare lest deler av tråden, men er det så feil og bare si pent nei takk? |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: I disse lavkarbotider ...De aller fleste forventer ingen egen servering, og gjør heller ikke noe stort nummer ut av ev. dietter eller allergier. Det er jo alltid noen som gjør mye ut av ting de ikke kan spise, at de har en vond finger, at de var forkjølet i forrige uke, men da er det gjerne mer personavhengig. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
By the Sea
|
Jeg er ingen stor fan av å nedvurdere andre og kalle det for "en spøk".
|
|
|
#52 |
|
Passiv
|
Sv: I disse lavkarbotider ...Jeg kan svare for meg selv, siden jeg har levd med lavkarbokosthold i mange år. |
|
|
|
#53 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: I disse lavkarbotider ...Men det er vel en kjennsgjerning at det er et problem dersom man ikke har lyst på noe. Jeg drikker f.eks verken kaffe eller te, og dette er innimellom et problem for folk jeg er på besøk hos. Spesielt dersom det er folk som jeg ikke kjenner så godt. Og om jeg da ber om et glass med vann så blir det nesten verre, vann, liksom, hva er det for noe?
|
|
|
|
#54 |
|
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Heller ikke jeg opplevde det som en spøkefull kommentar. Mer som "din idiot", faktisk.
|
|
|
#55 |
|
Passiv
|
Sv: I disse lavkarbotider ...Jaja - nå var det et utspill om at det var uhøflig å ikke spise kake først da. Et sleivspark ene veien, et andre veien, ingen av dem sannsynligvis alvorlig ment som en oppfordring til harakiri - på tide å røyke fredspipe. <--- lavkarbovariant av å bryte brød. |
|
|
|
#56 |
|
Guardian of the galaxy
|
Det er helt greit å la vær å forsyne seg. Det som oppleves som uhøflig for meg er slike som er nødt til å gjøre et poeng ut av det. Høylydt forteller og forklarer. Og noen har jo forskjellige dietter fler ganger i året. Det blir vanskelig å tilrettelegge når noen følger matmoten.
~Maybe it's time to heal~ Sist redigert av Kirsebær : 02-10-11 kl 18:06. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Passiv
|
Sv: I disse lavkarbotider ...Det jeg synes er vanskelig er forresten at jeg ødelegger for andre. Når jeg ikke skal ha kake så begynner flere andre å ikke forsyne seg fordi jeg er der. Det er veldig leit - det skulle jeg gjerne hatt innspill på om kan løses. |
|
|
|
#58 |
|
Tittel og tittel....
|
Ta et bittelite kakestykke, og ikke spis det. Legger folk virkelig så godt merke til slikt altså?
|
|
|
|
#59 |
|
Passiv
|
Når man har gått ned veldig mange kilo så gjør de det, ja. Særlig de som kjente meg før om årene da jeg overspiste og plyndret kakefatet. |
|
|
|
#60 |
|
Tittel og tittel....
|
|
|
![]() |
|