|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: I disse lavkarbotider ...Men snakker vi om slanking her? På Grete Roede er det vel ein greie at man skal kunne spise litt, dvs, en halv bolle, ikke hele fatet. Er det sånn at hele greia rakner hvis man spiser den halve bollen, eller hva handler det om. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: I disse lavkarbotider ...
Jeg spiser ikke tung-lavkarbo, men har siden i sommer latt være å spise potet/ris/pasta og kornmat (brød, frøblandinger osv), og tenker generelt at jeg velger alternativet med færrest karber hvis jeg har et valg. Den siste mnd har jeg to ganger spist litt "høykarbomat (ei brødskive en gang, litt pasta den andre gangen), og begge gangene har jeg reagert med å bli utrolig oppblåst og få vondt i magen i flere timer. Det virker som om magen/kroppen har vendt seg av med denne typen mat, og da er det ikke verdt å ta en halv bolle el.l. Det handler ikke om at "alt rakner"; jeg har ikke hatt noe problem med å hente meg inn igjen, og vektnedgangen har fortsatt - men jeg orker ikke å gi meg selv magetrøbbel med viten og vilje.
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Sv: I disse lavkarbotider ...Rine: |
|
|
|
|
|
#24 |
|
På (opp?)tur
|
Handler om viljestyrke og metode for å nå målet sitt, tenker jeg. Ganske individuelt altså. Hadde det vært greit om en på 200 kg sa nei? 150? 90? Man må nesten respektere de man har på besøk sine valg. Ellers skjønner jeg ikke hvorfor man har dem på besøk.
|
|
|
|
#25 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: I disse lavkarbotider ...Jeg er enig med Rine her, men syns kanskje at det må være greit å ikke forsyne seg av det man ikke skal spise. Men diskret uten en masse styr, for det kan bli leit for verten.
|
|
|
#26 |
|
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
Sv: I disse lavkarbotider ...Hvis HI gjerne VIL tilrettelegge så er det jo relativt enkelt å ha en salat til mat og feks bringebær med creme fraiche eller fløte til dessert.
|
|
|
#27 |
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: I disse lavkarbotider ...Om jeg vet at det kommer noen som er i ketose så ville jeg spurt om hva jeg kunne laget. Om jeg ikke vet det så er det greit for meg om folk lar være å spise. Selv om man kommer på besøk så er det vel ikke spisetvang vel?
|
|
|
|
#29 |
|
Helt vanlig
|
|
|
|
#30 |
|
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: I disse lavkarbotider ...Jeg har vært sukkerslave i mange år. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
søt
Sv: I disse lavkarbotider ...Jeg mener at man ikke trenger eller kan forvente spesialmat, men skulle ønske at det virkelig var greit å si nei takk til kaker og snacks uten at det ses på som uhøflig.
|
|
|
#32 |
|
Tante Sofie
|
Sv: I disse lavkarbotider ...Lavkarbo.no, faktisk. Jeg burde skjønt at det var noe sånt der ute. Takk for mange gode forslag til alternativ servering i alle fall. Jeg tror ikke mine gjester forventer tilpasset mat når jeg arrangerer noe, men når det er såpass mange som går på diett/har intoleranse så kan jeg like godt droppe tre kaker til fordel for annen servering. Jeg synes jo det er hyggelig at alle finner noe de vil spise på bordet. Kaffe og baconkrisp så litt spesielt ut. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Stadig underveis
Sv: I disse lavkarbotider ...Jeg pleier å si høflig fra til vertinnen om at jeg ikke kan spise kake men at jeg nyter kaffekoppen og ber om forståelse for at det er viktig for meg å holde meg til det jeg kan spise. Alle mine venner viser stor forståelse.
|
|
|
#34 |
|
By the Sea
|
Helt enig i dette.
|
|
|
#35 |
|
Erfaren
![]() ![]() |
Sv: I disse lavkarbotider ...Om jeg hadde gått på diett, om det så er det ene eller det andre så hadde jeg forventet at folk hadde respektert at jeg hadde takket nei til kakene som ble servert. Men når det er sagt, så hadde jeg heller IKKE forventet at vertskapet skulle laget noe ekstra opplegg for meg, da hadde jeg heller tatt med meg noe selv. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Det er mange som spiser lavkarbo av helsemessige årsaker og blir sjuke av høykarbo uten å ha cøliaki eller noe annet. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: I disse lavkarbotider ...For noen sukkerjunkies er det ofte veldig mye lettere å ikke ta det første kakestykket enn ikke å ta det andre. Eller tredje. Har jeg hørt.
|
|
|
#38 |
|
Hvor: Rogaland
Uhøflig å ikke spise?
|
|
|
#39 |
|
Sangfugl
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: I disse lavkarbotider ...Jeg sitter og lurer på om det er uhøflig av vegetarianere å ikke spise kjøtt? |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: I disse lavkarbotider ...Jeg blir syk i lang tid etter å ha spist en bolle / en muffins / et kakestykke, så jeg står heller over.
|
![]() |
|
|