Sv: "Barnet mitt har adhd, men er så vanskelig"
Opprinnelig lagt inn av annemede, her.
Vær så god. 
Det er greit å gi deg en klem eller? *usikker nå*
Selvfølgelig.
Opprinnelig lagt inn av kie, her.
For meg var det et viktig poeng at hele familien skulle korrigere kostholdet sitt da et av barna fikk problem med overvekt. I vår familie er vi 2 overvektige og 5 slanke. Altså fungerte det kostholdet vi hadde helt greit på flesteparten av oss. To av oss tålte rett og slett mye mindre av de raske karbohydratene enn resten.
Når barna er små er det lettere å holde eget kosthold separat. Etterhvert som de blir eldre blir det vanskeligere.
Selv om dårlig kosthold ikke behøver å bety at man påfører barna det, så er et oppgjør med egne vaner en viktig del av å få ting på rett kjøl. Vi er rollemodeller også.
Jeg er helt enig med deg, samtidig som det faktisk finnes mennesker som klarer å balansere det. Jeg brukte kveldene etter veslas leggetid til å proppe i meg, det gjorde jeg ikke før hun ble født. Jeg har disse 3,5 årene gjort ALT for å unngå at vesla skulle bli påvirket av min livsstil, min "sykdom" og det syns jeg at jeg har klart veldig bra, mye takket være min mann. Men hun er bare 3,5 år, jeg tror nok ikke det hadde gått i lengden, så der er vi enige. Jeg er glad jeg har tatt tak i livet mitt nå mens hun er så liten.
|