|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: "Barnet mitt har adhd, men er så vanskelig"Jeg innbiller meg at hvis jeg hadde et barn med en eller annen "tilstand" og hver eneste dag ble møtt med ymse gode råd som folk hadde lest her og der ("Men dere må jo prøve å kutte ut sukker!", "dere vet at det funker å spise mye fisk?", "Dere må prøve homeopati - det gjorde svigerinna til venninna til søstra mi!", "kiropraktikeren vår kan helt sikkert hjelpe dere! Han er dyr, men SÅ verdt det!", "Har du prøvd dette naturproduktet?" "Jeg leste i Aftenposten at..."), så kunne det gått en djevel i meg også og jeg kunne kommet til å svare noe sånt som at "Næsj, vi syns det er så greit med cola til frokost, så våkner de liksom!".
![]() |
#2 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: "Barnet mitt har adhd, men er så vanskelig"
Når man oppdrar et barn har man jo med seg gamle vaner og tankemønstre, og jeg klarer ikke å forstå at det er mulig å oppdra et barn i "nye" vaner om man ikke klarer å bryte med sine "gamle" vaner selv. Men det er kanskje bare meg som ikke klarer det. Jeg har stor respekt for de som sliter med usunne vaner og samtidig klarer å lære barna sine sunne vaner.
OK, den var kanskje litt drøy, men jeg klarer ikke ut i fra mine erfaringer å forstå hvordan man kan klare å lære barnet å la være å leve slik man selv gjør. Av typen, gjør som jeg sier, ikke gjør som jeg gjør. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Da har du stor respekt for meg, tusen takk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
weird
For meg var det et viktig poeng at hele familien skulle korrigere kostholdet sitt da et av barna fikk problem med overvekt. I vår familie er vi 2 overvektige og 5 slanke. Altså fungerte det kostholdet vi hadde helt greit på flesteparten av oss. To av oss tålte rett og slett mye mindre av de raske karbohydratene enn resten.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Selvfølgelig.
Jeg er helt enig med deg, samtidig som det faktisk finnes mennesker som klarer å balansere det. Jeg brukte kveldene etter veslas leggetid til å proppe i meg, det gjorde jeg ikke før hun ble født. Jeg har disse 3,5 årene gjort ALT for å unngå at vesla skulle bli påvirket av min livsstil, min "sykdom" og det syns jeg at jeg har klart veldig bra, mye takket være min mann. Men hun er bare 3,5 år, jeg tror nok ikke det hadde gått i lengden, så der er vi enige. Jeg er glad jeg har tatt tak i livet mitt nå mens hun er så liten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
weird
Akkurat sånn var jeg også.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
En som trener
|
Godt skrevet. Jeg må innrømme at jeg har tenkt det samme når jeg har lest denne tråden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Opp og ned
|
Det kan ofte fly en liten faen i meg også noen ganger.
![]() |
#10 |
frakoblet
|
Vi spiser sunt. Veldig sunt. Det er tankesettet mitt som ikke er sunt, og barna ser ikke tankene mine som fører til overspising om kvelden.
![]() |
#11 |
Ser lyst på livet
|
OK, det er her i huset vi har et problem i forhold til det ser jeg, for vi er så utslitte at vi legger oss omtrent samtidig med barna for å klare neste dag, så hos oss går det ikke an å leve et voksenliv på kvelden uten barna. Ergo ingen "smugspising" av matvarer som ungene ikke kan ha. Så vi spiser "sunt" dvs det er sunt for barna, men ikke så sunt for den hjemmeværende voksne som ikke får i seg nødvendige næringsstoffer. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|