Re: Sv: Er det bare jeg som er uhelbredelig nysgjerrig? (NRK P3)
Jeg synes det er synd at hun gjør det på denne måten, uavhengig av hva som har skjedd/ikke skjedd.
Gjøre det på den måten i media, 14 år etterpå, det er for drøyt. Det går utover så mange mennesker. De som ble navngitt, familiene dems, evnt. barn, koner osv.
Å evnt. bli annklaget for noe du ikke har gjort, og en så alvorlig annklage, må være helt grusomt. Og, dersom de har gjort det burde det vært prøvd i rettsvesenet, ikke i media på den måten der 14 år senere.
Nei, hun er bare patetisk i mine øyne.
Jeg skjønner at det ikke nødvendigvis er enkelt å annmelde saken, men da slenger man det heller ikke ut i media så lenge etter, før sin egen utstilling. Det er bare forkastelig. Og det er ikke rart at folk spekulerer. Det måtte hun ha skjønnt ville komme.
Hun ødelgger også, for andre voldtatte kvinner. Det er fryktelig trist.
Og om hun hadde annmeldt den gang da, tviler jeg egentlig på at noe hadde skjedd.
Rettsvesenet har altfor mye å gjøre, og de henlegger saker over en lav sko, tom. saker med bevis. Saker uten bevis kommer man da ikke særlig langt med, høyst sannsynlig.
Det er jo trist, men det er sånn det er.
Og en slik sak, ord mot ord, er en fryktelig påkjenning, så jeg kan skjønne at alle ikke velger det.
(nå vet jeg forresten ikke hvor mye de hadde å gjøre for 14 år siden, men det var vel litt da også)
|