|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#261 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det bare jeg som er uhelbredelig nysgjerrig? (NRK P3)
Nei. Jeg synes selvsagt det er viktig å informere saklig om hvilke muligheter som foreligger. Hvis du mener "oppreisning" som i form av "erstatning", er nok ikke det det viktigste, men at de skyldige blir straffet.
|
|
|
#262 |
|
Leser
|
Oppreisning som i dom.
|
|
|
#263 |
|
Sær og kresen
Ja, men da tar du ut bare det som passer din argumentasjon. At altfor mange saker henlegges er jeg også klar over. Det er ikke noe nytt. Men det i seg selv skal ikke være en grunn til å avstå fra å anmelde.
|
|
|
#264 |
|
Leser
|
Sv: Er det bare jeg som er uhelbredelig nysgjerrig? (NRK P3)Dette blir siste innlegg fra meg, ettersom jeg føler at jeg bare gjentar meg selv.
*host* Claire, jeg argumenterer ikke - overhode - for at kvinner ikke skal anmelde overgrep. Jeg konstaterer at i denne typer saker er det vansklig å få domfellelse. Hvis noe jeg har skrevet har blitt oppfattet som det så ber jeg om unnskyldning. Om kvinnene skal anmelde eller ikke får være opp til dem. Hver enkelt må få lov til å vurdere om dette er grunnlag for å avstå fra å anmelde.
|
|
|
#265 |
|
Sær og kresen
Ja, vi er kanskje i prinsippet enige om det viktigste.
|
|
|
#266 |
|
weird
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#267 |
|
Princess Skids and Scars
|
Jeg har aldri ment at dette var rett av Aulie. Jeg har heller ikke hatt noen formening om at hun lyver eller snakker sant. Poenget mitt var at dette kan umulig noen av oss vite, så spekulering blir bare dumt. |
|
|
|
|
|
#268 |
|
Livsnyter
|
Sv: Er det bare jeg som er uhelbredelig nysgjerrig? (NRK P3)Jeg fikk vite navnene i lunchen på jobben i dag og kunne vel egentlig vært den "kunnskapen" foruten siden jeg syntes hele saken lukter dårlig pr-kåthet og bordskikk. |
|
|
|
|
|
#269 |
|
Passiv
|
Sv: Er det bare jeg som er uhelbredelig nysgjerrig? (NRK P3)Prøve å sette seg i denne situasjonen. |
|
|
|
#270 |
|
Passiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Er det bare jeg som er uhelbredelig nysgjerrig? (NRK P3)
I hvertfall ikke sagt det på radio 14 år senere med navn på de som visstnok skal ha gjort det |
|
|
|
|
|
#271 |
|
Passiv
|
Sv: Re: Sv: Er det bare jeg som er uhelbredelig nysgjerrig? (NRK P3)
|
|
|
|
#272 |
|
ræv med ører
Sv: Er det bare jeg som er uhelbredelig nysgjerrig? (NRK P3)Jeg håper det blir injuriesak. Dette må det slås ned på.
|
|
|
#273 |
|
Passiv
Re: Sv: Re: Sv: Er det bare jeg som er uhelbredelig nysgjerrig? (NRK P3)
Snakk for deg selv. |
|
|
|
|
|
#274 |
|
Livsnyter
|
Klart man får en mer profilert sak når man er litt kjent slik Marianne er. Klart det er lettere for henne å stå frem nå. Det er helt greit - det som IKKE er greit eller akseptabelt er måten hun gjør det på.
Gnagd og gnagd, vil nå ikke påstå at det virker som om det har preget henne så voldsomt.
Vet du hva, jeg håper du tar feil på dette punktet. Jeg velger å tro at de fleste har litt høyere moral og terskel for hva man gjør mot medmennesker uansett hva som er blitt gjort. |
|
|
|
|
|
#275 |
|
Passiv
|
i utgangspunktet er vel dei aller fleste født med høg moral . Og en god del er veldig flinke til å vere kjapt ut med at sånn ville en ihvertfall ikkje ha gjort. Og fortelje andre kva som er rett og gale! |
|
|
|
#276 |
|
Fraværende...til tider.
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det bare jeg som er uhelbredelig nysgjerrig? (NRK P3)Kathrine Aspaas sier det så veldig bra:
Tiril: Hva om det bare er oppsinn som Aulie har kommet med? Tenk om det bare er for å få publisitet rundt sine bilder eller noe i den dur? Da synes jeg det er hårreisende måte hun har gjort dette på!
Filosofen 2002 - Bilmekanikeren 2005 - Ingeniøren 2006 Sist redigert av Pope : 15-03-07 kl 11:16. Årsak: Glemte ett ord |
|
|
|
|
|
#277 |
|
Passiv
Re: Sv: Re: Sv: Er det bare jeg som er uhelbredelig nysgjerrig? (NRK P3)
Ja, alle her inne har nok hatt et perfekt liv, uten noe "missery" som du sier. |
|
|
|
|
|
#278 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Rogaland
Sv: Re: Sv: Re: Sv: Er det bare jeg som er uhelbredelig nysgjerrig? (NRK P3)
Hva i alle dager vet du om det? At hun utad virker som ei sterk dame, betyr ikke at hun nødvendigvis er det. Eller har du et eget bilde av hvordan voldtatte damer skal oppføre seg for å være troverdige?
|
|
|
#279 |
|
flisespikker
|
Det var da usedvanlig sleivete sagt.
|
|
|
#280 |
|
Passiv
|
Sv: Re: Sv: Re: Sv: Er det bare jeg som er uhelbredelig nysgjerrig? (NRK P3)[quote=lil'c;294468]Ja, alle her inne har nok hatt et perfekt liv, uten noe "missery" som du sier.[/quote |
|
![]() |
|
|