Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er det bare jeg som er uhelbredelig nysgjerrig? (NRK P3)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-03-07, 15:01   #261
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det bare jeg som er uhelbredelig nysgjerrig? (NRK P3)

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Vel, jeg synes å si sannheten er en faktaopplysning, jeg synes ikke jeg sender ut signaler om at kvinner ikke skal anmelde voldtekter. Jeg sier at i mange voldtektsaker er det slik at det er vanskelig å bevise at det foreligger et overgrep.

Hvorvidt en kvinne vil anmelde et overgrep eller ikke regner jeg med at kvinnen selv kan vurdere bedre enn meg. Jeg synes det er flott, kjempebra og viktig for samfunnet at alle kvinner som er utsatt for overgrep anmelder, men jeg mener at jeg ikke kan kreve dette av kvinner. Heller ikke at jeg vurderer hvorvidt det burde foreligge en anmeldelse eller ikke.

Jeg synes at det jeg burde gjøre i slike (og andre) sammenhenger er å si det jeg vet og tror. Og være åpen om at jeg ikke er jurist. Synes du det er riktig å oppfordre kvinner til å anmelde uten å si noe om hvilke muligheter de har for å få oppreisning i en eventuell rettssak?

Nei. Jeg synes selvsagt det er viktig å informere saklig om hvilke muligheter som foreligger. Hvis du mener "oppreisning" som i form av "erstatning", er nok ikke det det viktigste, men at de skyldige blir straffet.

Selvsagt skal verken du eller jeg bestemme hvem som skal anmelde. :gjentar: Men jeg mener det må legges bedre til rette for anmeldelser, gjennom å styrke etterforskningen i voldtektssaker, nettopp på grunn av de mange henleggelsene. Og vanskelighetene med bevisførsel.

Klippet fra AmnestyNytt:

- Må prioriteres
Monica Hansen Nylund som ledet Riksadvokatens gjennomgang av voldtektssaker i 2000, er i dag dommer i Hålogaland lagmannsrett.

Hun mener at man ikke kan være fornøyd med kvaliteten på politiets og påtalemaktens arbeid når man fremdeles har 80 prosent henleggelse som man har i voldtektssaker.
- Det er et forbedringspotensiale når det gjelder bevissikring, prioritering og organisering av etterforskningen, og ikke minst tidsbruken under etterforskningen.
Dommeren mener det er feil når man i slike saker hevder at det gjerne vil stå påstand mot påstand.
- Det stemmer ikke. På tross av at man sjelden vil ha vitneforklaringer slik vi har i mange andre saker, så vil det alltid finnes bevis og bevisfakta som kan bygge opp under den enes forklaring, hvis politiet har gjort jobben sin, sier Nylund.
- Det handler ikke om troverdighet i ren forstand, men om troverdighet som må ses i lys av øvrig bevissikring og det er mye bevis som kan sikres i en voldtektssak selv om du ikke har øyenvitner.
Hun mener derfor at utfordringen ligger hos politi og påtalemyndighet i å organisere arbeidet så godt at politiet får sikret alle bevis og alle vitneutsagn som kan bidra til å oppklare saken.

Et av tiltakene som Nylund anbefalte for Riksadvokaten i år 2000, var å utforme et rundskriv til politi og påtalemyndigheten med retningslinjer for behandling av voldtekssaker. Det er ennå ikke kommet, fire år etter.
- Jeg synes det er beklagelig at Riksadvokaten ikke har fått gjort det, sier Nylund i en kommentar:
- Riksadvokatens rundskriv er en veldig viktig rettesnor for politi og påtalemyndighet rundt omkring i landet, så det er viktig å prioritere å få det ut, sier lagdommer Hansen Nylund.

Anmelde? Ja!
Alle AmnestyNytt har vært i kontakt med i denne saken, anbefaler kvinner som blir utsatt for voldtekt å anmelde overgrepet, selv om det kan være en stor påkjenning.
- En anmeldelse er en måte å sette grenser på. Den plasserer ansvaret der det hører hjemme: hos overgriperen, sier bistandsadvokat Inger Lise Sætren

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 15:05   #262
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Hvis du mener "oppreisning" som i form av "erstatning", er nok ikke det det viktigste, men at de skyldige blir straffet.

Oppreisning som i dom.

Og det du har klippet inn fra Amnestynytt sier jo nøyaktig det samme som jeg har sagt i tidligere innlegg. Domfellelse i voldtektsaker er vanskelig. 80% henleggelse er mye.

Gammel 14-03-07, 15:15   #263
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oppreisning som i dom.

Og det du har klippet inn fra Amnestynytt sier jo nøyaktig det samme som jeg har sagt i tidligere innlegg. Domfellelse i voldtektsaker er vanskelig. 80% henleggelse er mye.

Ja, men da tar du ut bare det som passer din argumentasjon. At altfor mange saker henlegges er jeg også klar over. Det er ikke noe nytt. Men det i seg selv skal ikke være en grunn til å avstå fra å anmelde.

Det står også at man bør anmelde, at etterforskningen må styrkes og at det generelle arbeidet med voldtektssaker er for nedprioritert.

Gammel 14-03-07, 15:31   #264
him
Leser

him sin avatar

him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette blir siste innlegg fra meg, ettersom jeg føler at jeg bare gjentar meg selv.

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Ja, men da tar du ut bare det som passer din argumentasjon. At altfor mange saker henlegges er jeg også klar over. Det er ikke noe nytt. Men det i seg selv skal ikke være en grunn til å avstå fra å anmelde.

*host* Claire, jeg argumenterer ikke - overhode - for at kvinner ikke skal anmelde overgrep. Jeg konstaterer at i denne typer saker er det vansklig å få domfellelse. Hvis noe jeg har skrevet har blitt oppfattet som det så ber jeg om unnskyldning. Om kvinnene skal anmelde eller ikke får være opp til dem. Hver enkelt må få lov til å vurdere om dette er grunnlag for å avstå fra å anmelde.

Gammel 14-03-07, 16:02   #265
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Standard

Dette blir siste innlegg fra meg, ettersom jeg føler at jeg bare gjentar meg selv.

*host* Claire, jeg argumenterer ikke - overhode - for at kvinner ikke skal anmelde overgrep. Jeg konstaterer at i denne typer saker er det vansklig å få domfellelse. Hvis noe jeg har skrevet har blitt oppfattet som det så ber jeg om unnskyldning. Om kvinnene skal anmelde eller ikke får være opp til dem. Hver enkelt må få lov til å vurdere om dette er grunnlag for å avstå fra å anmelde.

Ja, vi er kanskje i prinsippet enige om det viktigste.

Men det du skrev som fikk meg til å reagere var denne setningen:
"Jeg tror ikke hun hadde hatt en sjangse i rettssystemet." Det synes jeg var å anta altfor mye.

Men jeg orker heller ikke å gjenta meg selv mer.

Gammel 14-03-07, 18:31   #266
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En annen dame som sier det godt.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 19:52   #267
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polkadot, her.

Ja, er det ikke merkelig? Jeg får beskjed om at det er dårlig av meg og usmakelig fordi jeg spekulerer. Men det er jaggu usmakelig av Marianne Aulie å gå ut å nevne navnene på direkten på Nrk for noe som hendte for 14 år siden!

Men jeg har fått nye tanker og spekulasjoner...

Alle de involverte er kjendiser som ikke har vært så fryktelig mye i media i det siste, bortsett fra Mina som liker å provosere.
Jeg lurer på om det hele er et avtalt spill mellom alle parter. Mobil-misting er avleggs, så da må man finne på noe nytt.

Jeg har aldri ment at dette var rett av Aulie. Jeg har heller ikke hatt noen formening om at hun lyver eller snakker sant. Poenget mitt var at dette kan umulig noen av oss vite, så spekulering blir bare dumt.

Den nye teorien din må jeg nesten himle litt med øynene over. Om disse to mennene skulle gått sammen om et pr stunt er jeg rimelig sikker på at valget ikke hadde falt på voldtektforsøk.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 21:29   #268
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Jeg fikk vite navnene i lunchen på jobben i dag og kunne vel egentlig vært den "kunnskapen" foruten siden jeg syntes hele saken lukter dårlig pr-kåthet og bordskikk.
Kjenner jeg blir skikkelig sint. Hvem oppnevnte henne til dronningen av ytringsfrihet?
Samme hva de anklagde har gjort/ ikke gjort så hører det ingen steds hjemme å navngi dem på radio. Dama ble ikke noe mindre patetisk etter dette.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 00:36   #269
tiril
Passiv

Standard

Prøve å sette seg i denne situasjonen.

Man vart dopa ned og forsøt voldtatt. Tilfeldigvis av 2 kjendisar.

Kva ville du gjort?

Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 00:37   #270
lil'c
Passiv

Hvor: Oslo
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Er det bare jeg som er uhelbredelig nysgjerrig? (NRK P3)

Opprinnelig lagt inn av tiril, her.

Prøve å sette seg i denne situasjonen.

Man vart dopa ned og forsøt voldtatt. Tilfeldigvis av 2 kjendisar.

Kva ville du gjort?

I hvertfall ikke sagt det på radio 14 år senere med navn på de som visstnok skal ha gjort det

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 00:49   #271
tiril
Passiv

Standard

Sv: Re: Sv: Er det bare jeg som er uhelbredelig nysgjerrig? (NRK P3)

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

I hvertfall ikke sagt det på radio 14 år senere med navn på de som visstnok skal ha gjort det

Tenkte nok at det svaret ville komme,tenkte nemlig det samme først. Men så tenkte eg litt fram og tilbake.

Marianne var vel ikkje akkuratt kjent på den tida, og følte vel egentlig at ho hadde lite å fare med..Korleis vinne mot 2 kjente fjes liksom .?
No derimot er ho kjent og har ei "stemme" ho kan bruke,og faktisk bli hørt. Som ho seier sjølv, dei har sluppe unna lenge nok!
Vil tru dette har gnagd ho natt og dag i 14 år, må jo vere grusomt!
(vel å merke om dette er sant)På en måte kan eg forstå at ho velger en sånn dramatisk måte.

Godt mulig at det hadde vore fleire her inne som faktisk hadde komme til å gjort det på denne måten om en går litt i seg sjølv. Vi er berre mennesker,og når en blir blottlagt/ødelagt på en sånn måte så trur eg nok vi hadde slitt med både hevn tankar og anna. En kjem ikkje "heil"ifra en sånn opplevelse, det nekter eg å tru at nokon gjere!

Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 01:03   #272
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Jeg håper det blir injuriesak. Dette må det slås ned på.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 01:08   #273
lil'c
Passiv

lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Er det bare jeg som er uhelbredelig nysgjerrig? (NRK P3)

Godt mulig at det hadde vore fleire her inne som faktisk hadde komme til å gjort det på denne måten om en går litt i seg sjølv.

Snakk for deg selv.
Jeg ville aldri gjort det der, uansett.

Og, vi vet enda ikke noe om hva som har skjedd/ikke skjedd.
Det er bare hvis.

Gammel 15-03-07, 08:55   #274
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Marianne var vel ikkje akkuratt kjent på den tida, og følte vel egentlig at ho hadde lite å fare med..Korleis vinne mot 2 kjente fjes liksom .?
No derimot er ho kjent og har ei "stemme" ho kan bruke,og faktisk bli hørt. Som ho seier sjølv, dei har sluppe unna lenge nok!

Klart man får en mer profilert sak når man er litt kjent slik Marianne er. Klart det er lettere for henne å stå frem nå. Det er helt greit - det som IKKE er greit eller akseptabelt er måten hun gjør det på.

Vil tru dette har gnagd ho natt og dag i 14 år, må jo vere grusomt!
(vel å merke om dette er sant)På en måte kan eg forstå at ho velger en sånn dramatisk måte.

Gnagd og gnagd, vil nå ikke påstå at det virker som om det har preget henne så voldsomt.

Godt mulig at det hadde vore fleire her inne som faktisk hadde komme til å gjort det på denne måten om en går litt i seg sjølv. Vi er berre mennesker,og når en blir blottlagt/ødelagt på en sånn måte så trur eg nok vi hadde slitt med både hevn tankar og anna. En kjem ikkje "heil"ifra en sånn opplevelse, det nekter eg å tru at nokon gjere!

Vet du hva, jeg håper du tar feil på dette punktet. Jeg velger å tro at de fleste har litt høyere moral og terskel for hva man gjør mot medmennesker uansett hva som er blitt gjort.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 09:13   #275
tiril
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Schnuppa, her.

Klart man får en mer profilert sak når man er litt kjent slik Marianne er. Klart det er lettere for henne å stå frem nå. Det er helt greit - det som IKKE er greit eller akseptabelt er måten hun gjør det på.
Nei,einig at det ikkje er en grei måte å gjere det på,prøver berre å fortstå kvifor ho gjorde det på den måten.

Gnagd og gnagd, vil nå ikke påstå at det virker som om det har preget henne så voldsomt.
Det synes eg er drøyt å påstå. Men men vi kan spekulere i evigheter på kvas om har skjedd/ikkje skjedd. Kun 3personar som veit sikkert. Nok en gang prøver kun å sette meg inn i hennar situasjon dersom dette er fakta

Vet du hva, jeg håper du tar feil på dette punktet. Jeg velger å tro at de fleste har litt høyere moral og terskel for hva man gjør mot medmennesker uansett hva som er blitt gjort.

i utgangspunktet er vel dei aller fleste født med høg moral . Og en god del er veldig flinke til å vere kjapt ut med at sånn ville en ihvertfall ikkje ha gjort. Og fortelje andre kva som er rett og gale!
Trur alle her inne har gjort mindre eller større feil i livet. Aulie sin metode steilar dei fleste av. Men legg til en god del missery i livet så kanskje det gjere noko med deg. Er Aulie eit dårligare menneske enn meg og deg fordi ho er blitt dopa ned,frsøkt voldtatt og går ut med navna på radio?
Nok en gang, eg prøver berre å sette meg inn i/forstå handlinga hennar dersom dette stemmer. Betyr ikkje dermed at eg forsvarer den.

Uansett, det er kun 3 stk som veit den fulle sannhet. Og det er ingen av oss her inne(såvidt ikkje Aulie, og x og y operere med falskt navn her inne )

Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 09:52   #276
Pope
Fraværende...til tider.

Pope sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kathrine Aspaas sier det så veldig bra:

Sitat:

"Aulie-saken er en tragedie uansett hvordan vi vrir og vender på den"

Tiril: Hva om det bare er oppsinn som Aulie har kommet med? Tenk om det bare er for å få publisitet rundt sine bilder eller noe i den dur? Da synes jeg det er hårreisende måte hun har gjort dette på!

Hvis det er en sannhet i dette, så burde hun ha visst at hun måtte ta det gjennom politiet og ikke et talkshow. De som hun anklager og deres nærmeste familie får servert slike anklager gjennom media? Samtidig som de vet at omtrent HELE norge vet om det? Nei, stakkars koner og barn!

Jeg mener at hun kan ha gjort det verre for sin egen sak ved å gå ut slik hun har gjort.

Sist redigert av Pope : 15-03-07 kl 11:16. Årsak: Glemte ett ord
Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 13:02   #277
lil'c
Passiv

Standard

Re: Sv: Re: Sv: Er det bare jeg som er uhelbredelig nysgjerrig? (NRK P3)

Aulie sin metode steilar dei fleste av. Men legg til en god del missery i livet så kanskje det gjere noko med deg.

Ja, alle her inne har nok hatt et perfekt liv, uten noe "missery" som du sier.

Gammel 15-03-07, 13:44   #278
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Er det bare jeg som er uhelbredelig nysgjerrig? (NRK P3)

Hva i alle dager vet du om det? At hun utad virker som ei sterk dame, betyr ikke at hun nødvendigvis er det. Eller har du et eget bilde av hvordan voldtatte damer skal oppføre seg for å være troverdige?

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

Ja, alle her inne har nok hatt et perfekt liv, uten noe "missery" som du sier.

Gammel 15-03-07, 14:50   #279
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var da usedvanlig sleivete sagt.

Gammel 15-03-07, 15:07   #280
tiril
Passiv

Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Er det bare jeg som er uhelbredelig nysgjerrig? (NRK P3)

[quote=lil'c;294468]Ja, alle her inne har nok hatt et perfekt liv, uten noe "missery" som du sier.[/quote

What???? Er det slik du tolker dette? Nei nei nei det er ikkje det eg meinar!!!!
Eg trur ingen har hatt eit helt perfekt liv,altså att alle har vel hatt sitt i meir eller mindre doser...

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:08.