Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Lyst til å anbefale meg en barnevogn?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-06-11, 22:30   #21
Anikka
Snøavhengig

Anikka sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Sv: Lyst til å anbefale meg en barnevogn?

Jeg fikk litt skrekken for trehjuling kombinert med hundelufting da jeg veltet vogna med min niese for noen år siden, så vi har gått for Emmaljunga City Cross. Babyen har ikke ankommet enda, så hvor fornøyde vi blir med den i bruk vites ikke, men den er ihvertfall stabil, lett, god å trille - også på sti eller vinterføre, og er etter min mening også fin å se på. Bagen har også grei størrelse etter det jeg forstår.

Lykke til med valget, vi følte oss rimelig lost i jungelen vi også!

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 22:44   #22
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Av de vognene vi har hatt, er jeg mest fornøyd med Teutonia Mistral:
4 hjul --> lang mer stødig enn 3-hjulinger
Lett
Enkel å slå sammen
Ikke så skrekkelig stor sammenlagt
Man endrer lett retning ved å vippe håndtaket over til den andre siden, så du kan ha barnet mot deg eller fra deg.
Den har regulerbart fotbrett, noe mange sportsvogner ikke har.

Mistral består av en sportsvogn som du setter en mykbag inn i. Minuset er at den ikke er så veldig stor, så sportsdelen kan neppe brukes ut hele vognperioden. Jeg tror vi gikk over til TFK da Knerten var halvannet år eller så. Da kunne han brukt den lenger, ja, men han var lang for alderen og vi så at vi uansett måtte gå over på en større vogn. TFK-vogna var veldig god å trille, men på ingen måte så stødig som den fra Teutonia. Jeg forstår ikke hvordan folk kan oppleve trehjulinger som like stødig som firehjulinger.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 08:41   #23
lavendeldrøm
Fullverdig medlem

Medlem siden: May 2011
lavendeldrøm har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vi kjøpte forresten fra bikeshop2000.de. Fungerte supert. Siden ser IKKE bra ut, men vi fant dem som anbefalt via amazon, så vi stolte på det. Vi ringte ned og sjekket at de hadde det vi skulle ha inne så vi skulle slippe å vente lenge (det var vår skrekk, etter å ha hørt om andre som ventet leeeeeeeenge...). Jeg tror vi hadde den på døra på under en uke, og kostet oss som sagt under halvparten av prisen her hjemme, inkl mva.
(og vi fikk solgt den sterkt hatede emmaljunga city crossen (mulig vi hadde en "mandagsvogn", men den var det mye tull med!) til nesten samme pris, så det ble nesten gratis å bytte vogn )

lavendeldrøm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 10:06   #24
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Simo Kombi. Kunne ikke klart meg uten. Lun, romslig og stødig.
Men brukte Urban Jungle/OTH også, en hel del.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 10:39   #25
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg prøvekjørte ei TFK-vogn i forrige uke. Med bag på. Himmel for noe møl. Jeg innser at jeg er veldig kon servativ og mer opptatt av stabilitet og soliditet enn at det skal være et populært merke. *banner i kjerka*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 10:48   #26
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg prøvekjørte ei TFK-vogn i forrige uke. Med bag på. Himmel for noe møl. Jeg innser at jeg er veldig kon servativ og mer opptatt av stabilitet og soliditet enn at det skal være et populært merke. *banner i kjerka*

Å du tror ikke de som velger 3-hjulinger er det?

Jeg var også opptatt av an den skulle være stabil og god,det fikk jeg med oth-vogna vi hadde. Simoen ble fort byttet ut ,den passet ikke for oss i det hele tatt.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 14:19   #27
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Å du tror ikke de som velger 3-hjulinger er det?

Jeg var også opptatt av an den skulle være stabil og god,det fikk jeg med oth-vogna vi hadde. Simoen ble fort byttet ut ,den passet ikke for oss i det hele tatt.

Jeg begynner jo å lure. Eller kanskje de er asfaltfolk. Det kan jo godt være.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 14:22   #28
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Vist det er merke man er opptatt etter så ville vel folk flest hatt Simo?

Jeg har alltid synes at TFK vogna er veldig stabil og god. Stabil nok ihvertfall. Jeg har vert borti mange dårlig billig 3hjulinger som ikke er stabile.

4hjulinger er nok som oftes litt mer stabil ja, men fordelene med 3hjuling tar opp for den lille ekstra stabiliteten.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 16:03   #29
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg begynner jo å lure. Eller kanskje de er asfaltfolk. Det kan jo godt være.

Vi gikk mye turer i skogen med oth, det gikk helt fint.

Isolde: Det finnes en del dårlige 3-hjulinger ja.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
barnevogn

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:14.