|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?Ja, jeg kan føye til at minsten fikk gnage av en bit av en pølse, og ellers måtte leve på det han vanligvis blir servert. Han spiste grovbrød med leverpostei til lunsj, og drakk vann.
|
|
|
|
#82 |
|
ctrl+z
|
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?
Vi har heller aldri hatt godteri på 17. mai, det har vært kake og is. Jeg ble veldig i stuss når hun ene ansatte i barnehagen spurte LilleSola om hun gledet seg til godteri.
Det er vel helt vanlig å spørre om ståa hos andre en gang iblant?
|
|
|
#83 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?Fri flyt. Våre spiste minst 4 skåler is med jordbær under 17.mai-lunsjen, og en eller to iser hver på skole-opplegget etterpå. Ingen spiste pølser, men de drakk vel en knapp liter brus hver. Det er litt mye, I know, men jeg setter begrensninger alle andre dager i året, så det får gå. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?Vi foreldre har nok en "fri flyt"-tanke i hodene våre om 17. mai, men det blir ikke uttalt sånn til barna.
|
|
|
|
#85 |
|
Epikur
|
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?Vi spiser sunt til hverdags og har litt godteri på lørdag (liten skål), fullstendig frislipp på 17. mai og temmelig bananas på bursdager. Lite i jul og påske, men det er fordi jeg ikke er så glad i godteri og synes det er ekkelt/vulgært/usmakelig (finner ikke riktig ord og her er det vel bare for dem med såre tær å kaste seg frem og føle seg truffet) med store skåler med godteri stående fremme, også i julen eller påsken. Jeg tar frem litt til kaffen eller lignende.
|
|
|
#86 |
|
Bedreviter
|
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
Halloen!
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?Jeg kan ikke skjønne hva som er ekkelt (eller usmakelig?) med en stor skål med sjokolade? |
|
|
|
|
|
#88 |
|
Bedreviter
|
Særlig usmakelig var jo et godt valg av ord da. |
|
|
|
|
|
#89 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?Jeg forstår hva HV mener, uten helt å klare å finne riktige ord jeg heller. Men det vekker av en eller annen grunn noen fråtseriassosiasjoner hos meg (som sunnmørske kakebord av en eller annen merkelig grunn ikke gjør.
|
|
|
#90 |
|
Halloen!
|
|
|
|
|
|
#92 |
|
ctrl+z
|
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?Vi har en godteskål på bordet på lørdagskvelden og det er helt bevisst, vulært eller ei. Jeg har barn i nær familie som har fått hver sin skål og har oppført seg som geriljasoldater for å forsvare innholdet i den. Mannen og jeg var veldig enige om at slike barn ville vi ikke ha den første gangen jeg var gravid.
|
|
|
#93 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?Det ble en is og litt brus på skolen,også ble det litt i dessertbuffèten når vi var på hotellet og spiste middag.
|
|
|
#94 |
|
Glamorøs
|
Kan vel hende hun mente søtsaker generelt som kake og is, og ikke akkurat smågodt.
For meg er det litt gammeldags med skåler med snop som står framme hele tiden, sikkert fordi jeg kun er vant til det fra besteforeldregenerasjonen min.
|
|
|
#95 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?Jeg tror jeg forstår hva HV mener, og jeg er enig. Jeg synes det er langt mindre appetittelig med mye godteri, i stor skål, enn litt. Og så dreier det seg ofte om billig og mindre godt (
|
|
|
|
#96 |
|
can-jur
|
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?Vanlig frokost, dvs jeg lagde grovbrød med ketshup og ost i ovnen for da vet jeg de spiser godt alle mann.
|
|
|
|
#97 |
|
Jeg ble frisk!!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?Jentene fikk alt de ville ha i går, bortsett fra sukkerspinn.
|
|
|
#98 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Enig. Om ikke vi kunne spurt om slike ting hadde det ikke vært mye verdi i forumlivet for meg, altså. Unødvendig.
|
|
|
#99 |
|
Passiv
|
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?Skikkelig frokost på morran, deretter er det bare å kjøre på. I går resulterte igrunnen det i at de spiste en is hver, tre stykker kake og litt brus også ostesmørbrød til kvelds. (Det skulle være fin middag, men jeg spiste et stykke kake jeg også og det ødela hele dagen for meg matmessig så da sklei det ut.) |
|
|
|
#100 |
|
Passiv
|
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?Sitter dere her og sier fråtseri, vulgær og sånn som om det er noe dårlig? |
|
![]() |
|
|