|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?Mine spiste havregryn eller brød til frokost + epler. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
rakkarpus
|
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?
Så du vil endre kostholdsregimet ditt avhengig av hvordan folk på FP gjør det?
|
|
|
#63 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?Vi la grunnlaget med en solid frokost, deretter har vi hatt fri flyt, med påfyll av skikkelig mat underveis.
|
|
|
#64 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?Godteri har vi forresten ingen tradisjon for hos oss. Det har vi liksom bare til lørdagsgodt, i påskeegg og i godteposene til bursdager. Godter og 17. mai har av en eller annen grunn ingen sammenheng hos meg? Kanskje fordi det ikke var så vanlig før?
|
|
|
#65 |
|
Yes, we can!!
|
Det er da vel greit å kaliberere seg litt mot andre en gang i blant?
|
|
|
#66 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?Vanlig god frokost, så vafler, pølser, is og kake på skolen etter toget. Deretter sen lunsj og litt kaker og is og jordbær og avsluttet med en vanlig skrive til kvelds.
|
|
|
|
#67 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?Og Ine, jeg enig med Polyanna ang. å spørre andre hvordan de gjør ting. Det beste med forumverdenen er nettopp det.
|
|
|
|
#68 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?På 17. mai blir det mye is, pølser, brus og kake. Jeg legger ikke spesielle begrensninger på dem, annet enn at det er lurt å stoppe før man blir kvalm |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?Vi starter dagen med skikkelig frokost, også er det tilnærmet fri flyt i forhold til is. Om det nærmer seg spisetid for oss voksne stopper vi også isinntaket til barna med beskjed om at det må spises litt mat før eventuelt flere is. Poden spiste 7 is i går. Stesnuppa 2.
|
|
|
#70 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?Jeg har vel ingen forhåndsdefinerte regler for mengde og hva, men justerer det utover dagen i forhold til hva som passer. Og jeg er opptatt av at de får i seg ordentlige måltider imellom. Det kommer også an på hva vi gjør og hvem vi er sammen. Igår spiste de helgefrokost, dvs varme, lyse rundstykker med pålegg på (leverpostei og sirup på en av dem siden det var 17 mai). De spiste en is, fikk et kakestykke og drakk brus. Så lagde vi spaghetti spesial, min manns ettertraktede middagsrett og Dream-is fra boks til dessert. Vanlig kveldsmat, dvs frokostkorn med melk over, brødskive og youghurt.
|
|
|
#71 |
|
Fortynnet
|
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?Vi har heller ikke tradisjon for godteri på 17. mai. Men vi var på stor grillfest med masse deilige saker og et svært bugnende kakebord, så jeg tror jeg fikk dekket kaloribehovet temmelig greit. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Glamorøs
|
Forum består mye av å spørre andre om hvordan de gjør det, for å få tips, råd og inspill til hvordan man kan gjøre det selv. Jeg syns dette var unødvendig og frekt, Ine.
|
|
|
#75 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?Poden spiste to pølser i brød, drakk litt saft, og vant en sånn eventyr-melkesjokolade i går. Jeg hadde lovet han så mye is han ville ha, men han spiste ikke is i det hele tatt. Tenkte jeg det ikke.
|
|
|
|
#76 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Om det var sånn at Vetle fikk 1 mini is og alle andre barna fikk 20, så kanskje. Ihvertfall om sønnen min ga utrykk for at han ville ha/burde fått mer... |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Passiv
|
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?17. mai er det fri flyt. Andre festdager sørger vi for at de får i seg ordentlig mat før inntak av søtsaker. |
|
|
|
#78 |
|
|
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?Jeg synes det var et smart spørsmål, Nip. I samme gate som "hvor mye ser deres barn på TV?" og "er det flere enn mine barn som ikke liker bananer?" og denslags. |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?Jeg synes det er helt legitimt å spørre.
|
|
|
|
#80 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?Fri flyt!
|
![]() |
|
|