Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pannekaker

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-04-11, 00:13   #541
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pannekaker

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

hehe... nei jeg er ikke der at jeg tror det ikke finnes sykdommer, men jeg tror vi alle burde fått bedre lære i hva som kan hjelpe kroppen, om ikke frisk så ihvertfall godt på vei.

Holder på som meg, hvordan holder jeg på som gjør at jeg burde være redd for at sønnen min kan få spiseforstyrrelser? Jeg kan jo ikke si at måten jeg gjør ting på - ikke bare med mat vil gjøre ditt og datt med han i stor alder, for det finner man jo først ut når barna blir eldre. Tror jo heller ikke hverken foreldrene mine, eller mine tidligere venners foreldre kunne tenke seg at den livstilen barna har hatt som små har resultert i narkomane, overvektige, psykiske problemer mens andre kanskje osv (alt behøver forsåvidt ikke være foreldrene sin feil da).
Jeg gjør som jeg gjør i beste mening for meg og sønnen min, og som jeg har sagt tidligere så prøver jeg å holde ett rimelig normalt kosthold for sønnen min nettopp fordi jeg ikke tørr helt å skulle ta han ut av samfunnet på den måten, selvom jeg alikevel har tro på at det kanskje kunne gjort en sterker rustet ved å tørre å ta sine egne valg, tørre å være anderledes, om det så gjelder mat eller noe annet. Jeg selv spiser jo mer "sært", men jeg spiser jo helt vanlig mat jeg også - bare utskeielsene mine er nøttekuler uten sukker, ett grovt rundstykke eller banan, kakao og peanøttsmør og jeg elsker det. Jeg har ikke dårlig sammvittighet for noe jeg spiser egentlig, og har aldri prøvd å gi sønnen min det heller. Sier at han må bare kose seg med vaffelen sin eller isen sin når han spiser det, jeg kan tilogmed smake en liten bit - jeg ønsker bare at han skal glede seg over det han spiser - istedet for å skrike i butikken om han ikke får sjokolade som veldig mange barn gjør

Kan du ikke bare slappe litt av da? Sånn som vi andre gjør? Vi som er trygge på at det går nok bra likevel skal du se. Spis din greie, gi sønnen din den maten du vil, la han få spise det han vil ute, ikke be ham være martyr for noe i scenarierer det er unaturlig, og vips skal du se at det nok går bra med dere begge. Det er ikke så vanskelig egentlig. Mange barn er ganske "mainstream" en periode av livet da det er viktig, men sunt kosthold hjemme i kombinasjon med å få velge fritt selv andre ganger, gjør at mat blir noe naturlig, - og når de blir 18 har man ikke noe man skulle ha sagt likevel. Da er det mange andre ting som er viktigere her i livet å fokusere på.

Dronningen er ikke aktiv  
Gammel 27-04-11, 07:31   #542
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Kan du ikke bare slappe litt av da? Sånn som vi andre gjør? Vi som er trygge på at det går nok bra likevel skal du se. Spis din greie, gi sønnen din den maten du vil, la han få spise det han vil ute, ikke be ham være martyr for noe i scenarierer det er unaturlig, og vips skal du se at det nok går bra med dere begge. Det er ikke så vanskelig egentlig. Mange barn er ganske "mainstream" en periode av livet da det er viktig, men sunt kosthold hjemme i kombinasjon med å få velge fritt selv andre ganger, gjør at mat blir noe naturlig, - og når de blir 18 har man ikke noe man skulle ha sagt likevel. Da er det mange andre ting som er viktigere her i livet å fokusere på.

Jeg synes at folk ikke burde slappe sånn av jeg, for det går ikke veldig bra når nesten 1 million nordmenn er overvektige, 1 av 3 får kreft, enorme mengder sliter med astma/allergier, psykiske problemer osv, MS, ME osv.... Det går som regel greit, det går som regel greit å kjøre uten bilsete også, men det gjør ikke at man burde kjøre uten bilsete alikevel, der ser man som regel en mer "svart/hvitt" resultat riktignok.
Jeg slapper av med maten vi spiser, men synes det er synd med så mye dårlig påvirkning. Nå synes jeg samfunnet generelt er rimelig forsøplet da, desverre.

Nip er ikke aktiv  
Gammel 27-04-11, 07:33   #543
Nip

Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Næmmen. Er det bare meg, eller er du faktisk tilbake til start på denne tråden igjen nå? Helt upåvirket av alt skrevet og like blid-indignert?

Ja, det er jo sånn at jeg må fortelle igjen at det handler ikke om en pannekake middag en gang i måneden.

Det betyr jo ikke at man er tilbake til start...

Nip er ikke aktiv  
Gammel 27-04-11, 07:34   #544
Nip

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Er det bare jeg som tenker på tante Sofie?

"Hvis bare alle var som meg så ville alt bli bra
men ingen andre er som meg, så langt så langt i fra..."

Langt ifra, men tolk det som du vil.

Nip er ikke aktiv  
Gammel 27-04-11, 07:36   #545
Nip

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg tror Nip er utsatt for det store, mangehodede trollet "alle andre" med negativt fortegn. Hun ser Olsen har pannekaker på tirsdag, Hansen på onsdag, Jakobsen på torsdag og så har Fredriksen pølser med chips på fredag og Torgersen serverer risengrynsgrøt med is til dessert på lørdag. På søndag er det observert fiskeboller i torosaus hos Strøm og på mandag går det rykter om vafler og boller på terrassen hos Madsen før barnetvtid. Alle andre koser seg med usunn mat og hvetemel hver dag. Problemet er at alle andre ikke er en, men mange.

Det ser jeg helt klart og skjønner forskjellen. Du skjønner tydelig ikke hva jeg snakker om.

Dere er flinke på pepper.

Nip er ikke aktiv  
Gammel 27-04-11, 07:37   #546
Nip

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Hvem er det egentlig du snakker om?

Jeg har ikke sukker i røren i det hele tatt. Kun masse egg, melk, mel og litt salt. Noen ganger lages den på grovmel. Pålegg: Hervik lettere syltetøy og kesam eller gulost. Kjempeusunt.

Jeg snakker ikke om dere ihvertfall, selvom det trigger forumet noe veldig...

Nip er ikke aktiv  
Gammel 27-04-11, 08:52   #547
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Slutt nå for POKKER å bunche sammen ME og MS. Det får deg til å virke ignorant, og flatt ut dum. Det er to svært, svært forskjellige beist og når du slenger de sammen slik du gjør (et sted skriver du til og med "ME/MS"), så viser det virkelig at du ikke aner hva du snakker om.

Du trekker inn kreft og psykiske problemer, noe som ER relativt fæle greier, og oppfører deg som om vi får det fordi vi spiser "dårlig" i dine øyne.
Du blander en syk redsel for at ungen din skal bli dårlig av pannekaker på besøk og dine bekymringer over at folk "aldri spiser sunt, aldri!" sammen med veldig alvorlige beskyldninger. Du kaller samfunnet forsøplet. Du kaller oss faktisk forsøpla. Det er ikke noe rart at du trigger forumet.
Gudene vite at du har trigget meg, rett og slett fordi du virker så himla lukket og uvitende.

Du kan godt få syntes at alle spiser fæl hvetemelmat og sukker, og mer av det i løpet av en formiddag enn du spiser på et år, men når du kommer trekkende med beskyldninger om at vi påfører oss kreft, psykiske problemer og MS ved å ha helt vanlige kosthold, ja, da kan du hoppe i do. Med begge bena først.

Gammel 27-04-11, 08:56   #548
Slettet bruker
Passiv

Standard

Nip - du snakker om andre som om det er et flertall av befolkningen og du sier om og om igjen at disse "andre" spiser usunt hele tiden. Dessuten sier du nok en gang at kreft, psykiske problemer og andre diagnoser (merkelig nok ikke diabetes) skyldes kosthold som avviker fra ditt. Du er upåvirkelig av fakta til tross for store mengder, velformulerte fakta, spissformulerte fakta, enkle fakta og avanserte fakta - alt preller helt og totalt av. Dessuten virker det ikke som om du egentlig kan all verdens om mat heller.

Gammel 27-04-11, 09:19   #549
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dronningen ber deg, med et godt kosthold, slappe av. Du svarer

Jeg synes at folk ikke burde slappe sånn av jeg, for det går ikke veldig bra når nesten 1 million nordmenn er overvektige, 1 av 3 får kreft, enorme mengder sliter med astma/allergier, psykiske problemer osv, MS, ME osv....

Du sier også at du slapper av med ditt kosthold, noe hele intensjonen med tråden (og alt du skriver her) viser at du ikke gjør.

Det var mer å ta tak i i innlegget ditt, men jeg ser andre har gjort det før meg.

Jeg snakker ikke om dere ihvertfall, selvom det trigger forumet noe veldig...

Da må jeg få lov til å påpeke at du kommuniserer på en svært uheldig måte. Du er veldig utydelig og virrer og blander kort, slenger om deg med beskyldninger uten egentlig å tydeliggjøre hvem de er myntet på. Sånt trigger. Hvis du syns det er ubehagelig, så foreslår jeg at du går i deg selv og blir mer gjennomtenkt i formuleringene i innleggene dine.

Gammel 27-04-11, 09:23   #550
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes at folk ikke burde slappe sånn av jeg, for det går ikke veldig bra når nesten 1 million nordmenn er overvektige, 1 av 3 får kreft, enorme mengder sliter med astma/allergier, psykiske problemer osv, MS, ME osv.... Det går som regel greit, det går som regel greit å kjøre uten bilsete også, men det gjør ikke at man burde kjøre uten bilsete alikevel, der ser man som regel en mer "svart/hvitt" resultat riktignok.
Jeg slapper av med maten vi spiser, men synes det er synd med så mye dårlig påvirkning. Nå synes jeg samfunnet generelt er rimelig forsøplet da, desverre.

Og jeg tenker at du er et godt eksempel på at vi virkelig må klare å slappe mer av, til tross for alt du ramser opp. For å være på det stedet du er kan jo ikke være godt for noe eller noen. Du virker alt annet enn avslappet. Du virker tilnærmet hysterisk.

Men jeg tar høyde for at du bare er offer for dine egne, dårlige formuleringer. La oss nesten håpe det.

Gammel 27-04-11, 09:58   #551
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man kan faktisk bli så opptatt av sunn mat og helse at det blir en sykdom.

Gammel 27-04-11, 10:47   #552
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Hey, innlegget mitt kvalifiserte til en rød prikk faktisk. Så provoserende var det. Nei enhver velger jo til syvende og sist sine kamper og kjepphester.

Jeg tror hovedinnlegger er mer enn vanlig bekymret over verden. Noen ganger kan det bli sånn. Det er skummelt å tenke på at det er områder i livet man ikke kan kontrollere og styre som mor. Noen får det i forhold til å slippe dem avgårde ute, dra på besøk alene, sykle langs vei, ta fly og andre områder der det faktisk kan skje noe. Barn kan bli kidnappet, påkjørt, de kan dø, du selv kan dø, og generelt oppleve ting man ikke har kontroll over. Å klare å våge å leve, og bare håpe at ting går bra og at det sjelden skjer noe, det er et kunststykke i seg selv. Mat kan man kontrollere. Da kan man føle at i alle fall der får man gjort noe. Samtidig må man jo innse at det er ikke alt. Det kan skje ting likevel, og noe får man ikke gjort noe med. Sånn er livet. Ting skjer. Man kan sikre med hjelm, bruke bilseter, lære barna fornuftige regler og mer ansvar ut fra kunnskap. Men man kan ikke gardere seg for at det ikke skjer noe likevel. Det er prisen man betaler for å bli glad i noen. Jeg hadde en periode jeg tenkte mye på hva om jeg fallt fra eller jeg mistet noen av barna mine. Men jeg fant ut at det gjorde bare det å leve så vondt og det ble en unødvendig smerte og bekymring uten at man faktisk sto i situasjonen. Så jeg sluttet med det. Da ble jeg en bedre mamma også. Skjer det noe må jeg ta det der og da. Inntil da får de testet vingene sine mer og mer, og jeg må jo bare håpe at det går bra.

Dronningen er ikke aktiv  
Gammel 27-04-11, 10:53   #553
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns Kittys innlegg oppsummerer det fint. Her er det sterke meninger som er tuftet på lite kunnskap og det gjør det totalt uinteressant og nesten litt absurd å diskutere kosthold med Nip.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv  
Gammel 27-04-11, 10:56   #554
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns listen med faresignaler var såpass relevant, at jeg limer den inn jeg:

Sitat:

Faresignaler på utvikling av ortoreksi

• Hvis du er besatt av tanken på sunn mat
  • Hvis du tenker mer enn tre timer daglig på dagens mattinntak og planlegger måltidene flere dager i forveien
  • Når ernæringsverdien er viktigere enn matgleden
  • Hvis dietten din gjør det vanskelig for deg å spise ute, og du distanserer deg fra sosialt med familie og venner

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 27-04-11, 13:13   #555
Nip

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

Slutt nå for POKKER å bunche sammen ME og MS. Det får deg til å virke ignorant, og flatt ut dum. Det er to svært, svært forskjellige beist og når du slenger de sammen slik du gjør (et sted skriver du til og med "ME/MS"), så viser det virkelig at du ikke aner hva du snakker om.

Du trekker inn kreft og psykiske problemer, noe som ER relativt fæle greier, og oppfører deg som om vi får det fordi vi spiser "dårlig" i dine øyne.
Du blander en syk redsel for at ungen din skal bli dårlig av pannekaker på besøk og dine bekymringer over at folk "aldri spiser sunt, aldri!" sammen med veldig alvorlige beskyldninger. Du kaller samfunnet forsøplet. Du kaller oss faktisk forsøpla. Det er ikke noe rart at du trigger forumet.
Gudene vite at du har trigget meg, rett og slett fordi du virker så himla lukket og uvitende.

Du kan godt få syntes at alle spiser fæl hvetemelmat og sukker, og mer av det i løpet av en formiddag enn du spiser på et år, men når du kommer trekkende med beskyldninger om at vi påfører oss kreft, psykiske problemer og MS ved å ha helt vanlige kosthold, ja, da kan du hoppe i do. Med begge bena først.

Selvom jeg prøver å forkorte det jeg skriver betyr jo ikke at jeg ikke vet forskjellen For meg er det så utelukkende at andre er smarte nok til å skjønne og vite det, at jeg ikke tenker noe på om jeg skriver ME/MS eller ME og MS.

Jeg synes samfunnet er forsøplet jeg, det er vel ikke noe å ta sånn på vei for det? Det er jo bare trist at det er sånn, jeg legger da ikke skyld på noen for det?

Ja, jeg mener det har stor sammenheng mellom sykdom og kosthold/trening/livstil - hvor og når er det blitt slemt og stygt å si, hvorfor er det en stygg og dårlig ting å komme med? Jeg skulle jo bare ønske det ikke var sånn. Jeg sier ikke at alle sykdommer kunne vært unngått, eller at man kan skylde seg selv jeg, hvorfor du trekker sånne konklusjoner ut av det er jo synd - mest for deg selv.

Men ja, vi mennesker påfører oss selv og andre utrolig mye kjipt. Hvorfor er det så galt av meg å si?

Jeg synes det er trist at folk er syke, at folk blir ranet og voldtatt, jeg synes det er trist at barn må leve i fattigdom, jeg synes det er synd at mange barn er hjemme med fulle foreldre, jeg synes det er trist at folk sliter med overvekt, jeg synes det er trist at folk dør av kreft og ja jeg mener vi alle kan bidra og gjøre noe med dette, det trenger ikke å være sånn, det burde ikke være sånn og det påføres stort sett av oss mennesker. Pannekaker er helt klart en mini sak i det store og hele - men det er heller ikke poenget. Kosthold burde være viktig for oss alle for å bekjempe og leve så godt man kan.

Er det dårlig samvittighet som skaper all denne hissigheten rundt dette?

Nip er ikke aktiv  
Gammel 27-04-11, 13:16   #556
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Nei, det er ikke dårlig samvittighet.

Du er bare ekstremt dårlig til å forklare deg og til å komme med kilder for dine påstander. Jeg sier det igjen: Du antar, du gjetter, du tror- men du skriver ikke hvorfor, hvordan du har kommet frem til det, hva du legger til grunn for dine påstander osv.

Jeg synes det bør være minstekravet når man kommer med så alvorlige antydninger som du faktisk gjør.

Jeg synes vel rett og slett at det ikke ser ut til at du vet særlig mye om hverken kosthold eller sykdommer.

Olympia er ikke aktiv  
Gammel 27-04-11, 13:18   #557
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Ja, det er dårlig samvittighet. Jeg skammer meg langt inn i sjelen, om jeg har en, faktisk. Aller mest har jeg dårlig samvittighet fordi jeg brukte 10 sekunder av arbeidsdagen på å lese det siste innlegget ditt her.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv  
Gammel 27-04-11, 13:31   #558
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Okay, rop på meg når dere trenger flere ugler.

Gammel 27-04-11, 13:32   #559
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan bare svare for egen del, Kip, men det er definitivt ikke dårlig samvittighet som får meg til å reagere på noe av det du skriver. Nå har ikke jeg skrevet så mye i denne tråden her, men jeg er helt enig med mange av de andre. Og jeg reagerer veldig på det du skriver. For det første reagerer jeg på at du skriver som om du er den eneste som har Sett Lyset. Jeg reagerer også på at du mener at ditt kosthold er det eneste rette. Jeg reagerer også på at du ramser opp en rekke helt ulike sykdommer og hevder at de alle er forårsaket av at folk spiser feil og bevisstløst. Selvsagt har kosthold mye å si for helse. Men det er ikke slik at det finnes en eneste saliggjørende diett som kan hindre alle typer sykdommer, adferdsavvik og dumme livsvalg. Det er dessverre ikke så enkelt, og det er det mange, mange her som har prøvd å si til deg, uten at det ser ut som om du tar til deg noe av det som blir sagt.
Jeg syns du generaliserer, og jeg synes du er veldig lite villig til å høre på argumentene i denne tråden, og jeg synes også du er ganske fordømmende.
Jeg får ikke dårlig samvittighet, men jeg blir litt irritert fordi du gang på gang uttaler deg som om du er den Eneste Som Vet.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 27-04-11, 13:32   #560
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å du milde.

Her er det virkelig slukket og mørkt.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv  
Lukket tråd

Emneord
ugler

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:33.