Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pannekaker

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-04-11, 23:00   #521
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaker

Jeg sitter og lurer litt. Omelett vs pannekaker. Hvorfor er omelett så sunt, mens pannekaker er så usunt? Hvetemelet? Kilden til alt ondt?

Omelett:
3 egg, litt vann, litt salt, litt pepper og litt fløte. Smårettskinke, løk og ost oppå. Noe grønt ved siden av. Evt brød.

Pannekaker:
5-6 egg
3dl hvetemel, halvparten grovt
5dl melk
evt revet gulrot
bacon
Serveres med noe grønnsakssuppe/fruktsuppe til.

Forskjellen er ikke så stor? Eller er den det?

Gammel 22-04-11, 11:00   #522
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

I dag blir det pannekaker som turmat på oss. Med bacon og rørsukker. Det er faktisk denne trådens skyld.

Chanett er ikke aktiv  
Gammel 22-04-11, 12:09   #523
levovs
Fullverdig medlem

Medlem siden: Apr 2011
levovs har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg spør alltid gjesten hva gjesten ønsker seg til middag. Om gjesten vil ha pannekaker så får gjesten pannekaker.

Hadde noen tatt opp på foreldremøte at de ikke ønsket pannnekaker, pølser, pizza og pommes frites når ungen var med på vennebesøk, så hadde jeg gjort ganske mye for å styre i det skjulte at nettopp den ungen ikke skulle hjem til oss for sånt orker jeg faktisk bare ikke.

levovs er ikke aktiv  
Gammel 22-04-11, 12:11   #524
levovs
Fullverdig medlem

Standard

Jeg skal lage pannekaker til lunsj nå faktisk, takket være denne tråden. Med sammalt hvete, havregryn og soyamelk. Takk for inspirasjonen!

levovs er ikke aktiv  
Gammel 22-04-11, 13:22   #525
levovs
Fullverdig medlem

Standard

Det smakte skikkelig dritt. Pføy. Neste gang blir det hvetemel, helmelk og massevis av hvitt herlig sukker.

levovs er ikke aktiv  
Gammel 22-04-11, 14:51   #526
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Hahaha! For en fin tråd!

Det er jo riktig at man får bedre livskvalitet når man har et godt og sunt kosthold. Det er jeg selv et levende bevis på. Før var jeg ikke så nøye på hva jeg putta i munnen. Det var veeeeldig mye usunt altså. Og jeg sleit mye med hodepine, vondt i nakke og skuldre. Sliten og trøtt bestandig. Orket ikke'no. Ja, overvektig var jeg også.

Så endret jeg kostholdet, og nå sliter jeg faktisk aldri med hodepine lenger. Aldri vondt i nakke og skuldre. Føler meg frisk og opplagt. I tillegg har jeg gått ned mange kg. Nå er det vel ikke endringen av kosthold som ene og alene har sørget for at jeg føler meg bedre da. Treningen skal få en del ære for det også.

Men altså, pannekaker! Det kan jeg da godt servere innimellom. Spesielt om vi har barn på besøk. De fleste barn elsker pannekaker, har jeg erfart. Har aldri falt meg inn at andre foreldre synes det er nærmest en synd å servere pannekaker.

jane er ikke aktiv  
Gammel 26-04-11, 23:01   #527
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Hahaha! For en fin tråd!

Det er jo riktig at man får bedre livskvalitet når man har et godt og sunt kosthold. Det er jeg selv et levende bevis på. Før var jeg ikke så nøye på hva jeg putta i munnen. Det var veeeeldig mye usunt altså. Og jeg sleit mye med hodepine, vondt i nakke og skuldre. Sliten og trøtt bestandig. Orket ikke'no. Ja, overvektig var jeg også.

Så endret jeg kostholdet, og nå sliter jeg faktisk aldri med hodepine lenger. Aldri vondt i nakke og skuldre. Føler meg frisk og opplagt. I tillegg har jeg gått ned mange kg. Nå er det vel ikke endringen av kosthold som ene og alene har sørget for at jeg føler meg bedre da. Treningen skal få en del ære for det også.

Men altså, pannekaker! Det kan jeg da godt servere innimellom. Spesielt om vi har barn på besøk. De fleste barn elsker pannekaker, har jeg erfart. Har aldri falt meg inn at andre foreldre synes det er nærmest en synd å servere pannekaker.

Så flott med endring da Deilig å slippe unna hodepine og plager.

Det er ikke synd å servere pannekaker, problemet er at det nærmere aldri serveres noe sunn mat. Når foreldre serverer mer sukker, junk og hvetemelmat på en dag en vi spiser på 2-3 uker. :P

Nip er ikke aktiv  
Gammel 26-04-11, 23:04   #528
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Det er ikke synd å servere pannekaker, problemet er at det nærmere aldri serveres noe sunn mat. Når foreldre serverer mer sukker, junk og hvetemelmat på en dag en vi spiser på 2-3 uker. :P

Næmmen. Er det bare meg, eller er du faktisk tilbake til start på denne tråden igjen nå? Helt upåvirket av alt skrevet og like blid-indignert?

Gammel 26-04-11, 23:07   #529
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Det er ikke bare deg, du.

Gammel 26-04-11, 23:08   #530
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det bare jeg som tenker på tante Sofie?

"Hvis bare alle var som meg så ville alt bli bra
men ingen andre er som meg, så langt så langt i fra..."

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 26-04-11, 23:10   #531
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sukker: jeg har minimalt med sukker i røra, og om noen har sukker på ei pannekake er det sikkert en kvart/halv teskje.
Junk: for meg er dette mat a'la McDonalds. Pannekaker har de ikke på mækker'n, meg bekjent.
Hvetemelmat: det har vært så mange alternative oppskrifter i denne tråden at jeg fortsatt er litt på dåner'n over at pannekaker for deg bare består av hvetemel og opplest og vedtatt er noe av det usunneste man kan få i seg.

Gammel 26-04-11, 23:12   #532
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Næmmen. Er det bare meg, eller er du faktisk tilbake til start på denne tråden igjen nå? Helt upåvirket av alt skrevet og like blid-indignert?

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 26-04-11, 23:13   #533
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Unnskyld meg, men all den sunne maten har iallefall ikke gjort underverker for oppfattelsesevnen din.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv  
Gammel 26-04-11, 23:14   #534
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

532 innlegg og back to square one.

Gammel 26-04-11, 23:21   #535
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror Nip er utsatt for det store, mangehodede trollet "alle andre" med negativt fortegn. Hun ser Olsen har pannekaker på tirsdag, Hansen på onsdag, Jakobsen på torsdag og så har Fredriksen pølser med chips på fredag og Torgersen serverer risengrynsgrøt med is til dessert på lørdag. På søndag er det observert fiskeboller i torosaus hos Strøm og på mandag går det rykter om vafler og boller på terrassen hos Madsen før barnetvtid. Alle andre koser seg med usunn mat og hvetemel hver dag. Problemet er at alle andre ikke er en, men mange.

Gammel 26-04-11, 23:58   #536
safran
saftig

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvem er det egentlig du snakker om?

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Sukker: jeg har minimalt med sukker i røra, og om noen har sukker på ei pannekake er det sikkert en kvart/halv teskje.

Jeg har ikke sukker i røren i det hele tatt. Kun masse egg, melk, mel og litt salt. Noen ganger lages den på grovmel. Pålegg: Hervik lettere syltetøy og kesam eller gulost. Kjempeusunt.

Gammel 27-04-11, 00:01   #537
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Hvem er det egentlig du snakker om?

Jeg har ikke sukker i røren i det hele tatt. Kun masse egg, melk, mel og litt salt. Noen ganger lages den på grovmel. Pålegg: Hervik lettere syltetøy og kesam eller gulost. Kjempeusunt.

Hvis du først har definert hvetemel som usunt er det ganske mye mat som sliter.

Gammel 27-04-11, 00:03   #538
safran
saftig

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hvis du først har definert hvetemel som usunt er det ganske mye mat som sliter.

Det er sant, men hvor mye mel blir det egentlig plass til i en pannekakerøre? Røren skal være tynn, og den blir dessuten tykkere av mange egg.

Gammel 27-04-11, 00:06   #539
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det er sant, men hvor mye mel blir det egentlig plass til i en pannekakerøre? Røren skal være tynn, og den blir dessuten tykkere av mange egg.

Mel er mel.

Gammel 27-04-11, 00:08   #540
safran
saftig

safran sin avatar

Standard

Djevlepulver.

Emneord
ugler

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:15.