|
|
#501 |
|
This is normal!
|
Sv: Pannekaker
Det er alltid butleren.
|
|
|
#503 |
|
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pannekaker500 svar i en tråd om pannekaker. Det skjer bare på FP.
|
|
#504 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du er virkelig ikke sann!
|
|
#505 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bra for deg at du har funnet din måte å kurere sykdom på, men det betyr ikke at din løsning er lik for alle. Det blir som å anbefale alle en anibiotikakur og så blir alle problemene borte. For å finne løsningen på et problem må man først og fremst finne problemet. Selv om du har hatt god effekt av trening og kostholdsomlegging betyr ikke det at alle andre vil ha effekt av det samme.
|
|
|
#506 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Er det noe tvil om det? Kosthold er blitt den nye religionen, og målet for alle er å bli minst 100 år gammel og frisk og rask livet ut- og de som ikke bryr seg kommer til å dø tidlig og smertefull.
|
|
#507 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, det er veldig viktig å se på de fine tingene, jeg kunne helt klart skrevet en liste som ville vært mere utfyllende. Jeg synes bare det er veldig synd at som jeg tror mange går med veldig mye plager, ikke nødvendigvis for alle at de ikke lever ett fint liv alikevel. Selvom også mange desverre blir så syke at de faller utenom, jeg har ikke fulltidsjobb pga sykdom og jeg kjenner flere som sliter med det, mange dør av kreft og andre sykdommer. Jeg sier ikke at kosthold er roten til all vondt, men jeg tror at endel og for mange kunne det faktisk vært en utrolig medisin og da er det synd at legene ikke hjelper til med det, men heller man bare får en sykemelding og tabletter, så lever man bare "sånn passe", samme med overvekt også - det plager jo faktisk veldig mange desverre og veldig synd de ikke kan få bedre hjelp. ikke fordi man ikke er en bra person pga overvekt. |
|
|
|
|
#508 |
|
|
Sv: PannekakerKosthold er den nye religionen, og på sett og vis er det vel også blitt en "klassedeler" i samfunnet. Hvis det går an å si det slik |
|
|
|
|
#509 |
|
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
hehe... nei jeg er ikke der at jeg tror det ikke finnes sykdommer, men jeg tror vi alle burde fått bedre lære i hva som kan hjelpe kroppen, om ikke frisk så ihvertfall godt på vei. |
|
|
|
|
#510 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Pannekaker[quote=Nip;2763925]hehe... nei jeg er ikke der at jeg tror det ikke finnes sykdommer, men jeg tror vi alle burde fått bedre lære i hva som kan hjelpe kroppen, om ikke frisk så ihvertfall godt på vei.
|
|
#511 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sv: PannekakerJeg ser det problematiske i å dra en så klar linje mellom det som i dine øyne er feil kosthold og disse (til dels) alvorlige sykdommene du ramser opp her. Du har nemlig ingen garanti at du ikke blir syk til tross for verdens allerbeste kosthold. Når du innprenter dette til barna fra ung alder, og de likevel får en slik sykdom kan jeg tenke meg at man trigger dårlig samvittighet fordi det er lett å tro at man har seg selv å takke fordi man f.eks. spiste usunt i ungdomstiden.
|
|
#512 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: PannekakerJeg synes det er ufint å ramse opp alle "plagene" til venner og familie og påstå at det er pga kostholdet deres. |
|
|
|
|
#513 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Jeg blir så nysgjerrig på hva slags kosthold du ser for deg som optimalt, siden det er så sært og spesielt at du opplever at det er som å "ta sønnen din ut av samfunnet". Vil du si noe om det?
|
|
#514 |
|
Ringskrømt
|
Jeg har møtt et sånt nek i virkeligheten. Får man kreft er det pga dårlig kosthold!
|
|
#515 |
|
Fortynnet
|
Sv: PannekakerSelvfølgelig går det an å pådra seg sykdommer og plager på grunn av dårlig kosthold og livsstil, men jeg tror virkelig ikke det er sånn at alt sammen kan hektes på den knaggen. Det er temmelig arrogant å liste opp plagene til venner og bekjente, og antyde at det er deres egen skyld. |
|
|
|
|
#516 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Veldig enig med deg. :lat:
|
|
#517 |
|
Passiv
|
Sv: PannekakerNip - er det egentlig sånn at du prøver å si den revolusjonerende sannheten at det virker som om livsstilssykdommer skyldes livsstil? |
|
|
#519 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Nå står ikke verden til ... påske.
|
|
#520 |
|
maler
|
Det er jo litt morsomt at du greier å trigge FP-folket så innmari med kostholdsprat. For du er på et forum hvor mange er mer enn middels opptatt av sunt kosthold og kan ganske mye om akkurat det. Egentlig tror jeg ikke du er så uenig med røkla som det kan virke som, men du fremstår som veldig unyansert og fordomsfull når du skriver. Jeg tror nok at mange trigger fordi de føler seg satt i båsen "alle andre", og dermed burde strammes opp av skolen og forsynet for å tvinges til et kosthold du kan leve med at sønnen din blir eksponert for.
![]() |
| Emneord |
| ugler |
|
|