Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pannekaker

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-04-11, 21:19   #461
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaker

Kroppen min tåler godt pannekaker en gang i blant.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 20-04-11, 21:20   #462
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hva slags kropp er det du har, som ikke tåler én pannekakemiddag? Det høres ut til å være en skrøpelig sak.

Rimelig skrøplig men i veldig god form når jeg passer på hva jeg spiser + trening og endel diverse.

Før - svimmel, hodepine, mageproblemer, masse muskelsmerter, null energi, masse soving, null trening

Nå - Masse energi, sover vanlig 7 timers, mindre svimmelhet, lite hodepine, svært sjelden jeg må ta meg en hvil, mye mere glad, mindre nakkeproblemer. Generelt svært mye mindre problemer enn det er verdt å spise dårlig mat og ha dårlige vaner Heligvis for andre så går det bedre, men jeg ser jo ofte hvor mye folk sliter med det ene og det andre som kanskje kunne vært bedre med litt endring

Nip er ikke aktiv  
Gammel 20-04-11, 21:23   #463
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Hvorfor må det være hvetemelspannekaker med masse sukker? Kan du ikke lage grove? Med litt syltetøy på? Det er ikke allverdens usunt det, altså. Tomatsuppe fra bunnen av kan det være også.

Gammel 20-04-11, 21:25   #464
Nip

Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Hvorfor må det være hvetemelspannekaker med masse sukker? Kan du ikke lage grove? Med litt syltetøy på? Det er ikke allverdens usunt det, altså. Tomatsuppe fra bunnen av kan det være også.

Det klarer jeg. Vi spiser også cottage cheese pannekaker med blåbær uten sukker

Barna på skolen er svært skeptiske til både det og hjemmelaget tomatsuppe, men noen klarer tilogmed å spise det.

Nip er ikke aktiv  
Gammel 20-04-11, 21:25   #465
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke et øyeblikk i tvil om at kroppen fungerer bedre med godt kosthold, men at det ikke skal være rom for sporadiske utskeielser for vanlig sunne og friske personer, har jeg liten tro på.

Gitt at man ikke har allergi eller matintoleranse, tror jeg ikke det har noe å si for hvordan kroppen fungerer, om man spiser en pannekake (eller annen usunn mat) en sjelden gang.

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 20-04-11, 21:49   #466
Nip

Standard

Jeg er ikke et øyeblikk i tvil om at kroppen fungerer bedre med godt kosthold, men at det ikke skal være rom for sporadiske utskeielser for vanlig sunne og friske personer, har jeg liten tro på.

Gitt at man ikke har allergi eller matintoleranse, tror jeg ikke det har noe å si for hvordan kroppen fungerer, om man spiser en pannekake (eller annen usunn mat) en sjelden gang.

nja, jeg synes normalen ihvertfall rundt alle jeg kjenner er rimelig laber.

Jeg kan jo ta mine "nærmeste" (venner, kolegaer, familie, naboer) (bokstaven var bare fordi jeg ikke vil navngi)

a - ME, MS, hodepine og diverse plager
b - rimelig fin form, men dårlig mage
c - overvektig
d - svimmel, mye trøtt og sliten
e - greit form med ok kosthold, ved utskeielser så kommer null energi og ettermiddagsøvn blir nødvendig.
f - overvektig, dårlig hud
g - overvekt
h - astma - eller ganske grei
i - allergi, men ellers fin form
h - fin form (dog opptatt av kosthold)
j - magesykdom, undervekt
k - slitt med muskelproblemer, med endring av kosthold ble det borte (hvetemel), fortsatt mye dårlig enegi og aldri tipp topp.
l - slitt med candida, overvekt, søvnproblemer, psykiske problemer
m - Ganske ok, men merkbar bedre mage med bedre kosthold (uten hvetemel spesielt)
n - eplepsi, mageproblemer
o - kraftig overvekt

Jeg tror faktisk ikke jeg kjenner mange jeg vil si er i veldig god form på alle måter. Nå har jeg ikke engang tatt med det psykiske og sikkert mye jeg ikke vet og sikkert mye jeg ikke husker. også kommer jo i tillegg mye vanlige sykdommer (forkjølelser, infulensa osv som også kanskje kunne vært redusetr ved kost og trening)

Nip er ikke aktiv  
Gammel 20-04-11, 21:51   #467
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Høh? Dette må jo være helt unormalt? Jeg kjenner veldig få med den type plager. Er det noe rart i vannet hos dere eller?

Gammel 20-04-11, 21:51   #468
Nip

Standard

Som sagt det er ikke snakk om en sjelden gang når alle serverer barna pannekaker. Det virker heldivis som de tåler det bedre på en måte, men jeg har tro på at det er mye problemer barn også kunne vært foruten ved at man innførte ting som pannekaker, kjeks, is, brus, posemat, saft og diverse til lørdag og ikke at man har det endel i hverdagen, bursdager, feiringer i hytt og pine. Jeg synes ihvertfall man (stort sett alle) har altfor mye utskeielser.

Nip er ikke aktiv  
Gammel 20-04-11, 21:52   #469
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

For å sitere min kjære svoger, etter at litjtausa ble født med alvorlig afyksi og måtte gjennom full hjernescan: "She is the only one in the family who is certified sane".

Alle har jo sine plager.

Gammel 20-04-11, 21:54   #470
Nip

Standard

Høh? Dette må jo være helt unormalt? Jeg kjenner veldig få med den type plager. Er det noe rart i vannet hos dere eller?

Vi bor ikke alle på samme plassen og ikke er vi alle i familie eller har mye med hverandre å gjøre... Så nop...

Nip er ikke aktiv  
Gammel 20-04-11, 21:55   #471
Nip

Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

For å sitere min kjære svoger, etter at litjtausa ble født med alvorlig afyksi og måtte gjennom full hjernescan: "She is the only one in the family who is certified sane".

Alle har jo sine plager.

Men trenger det være sånn at alle har sine plager (og ihvertfall så mye som er)

Nip er ikke aktiv  
Gammel 20-04-11, 21:59   #472
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Jeg kan jo ta mine "nærmeste" (venner, kolegaer, familie, naboer) (bokstaven var bare fordi jeg ikke vil navngi)

c - overvektig
e - greit form med ok kosthold, ved utskeielser så kommer null energi og ettermiddagsøvn blir nødvendig.
g - overvekt
k - slitt med muskelproblemer, med endring av kosthold ble det borte (hvetemel), fortsatt mye dårlig enegi og aldri tipp topp.
m - Ganske ok, men merkbar bedre mage med bedre kosthold (uten hvetemel spesielt)
o - kraftig overvekt

Og felles for alle disse er at de har et utmerket kosthold, men skeier ut med pannekaker en sjelden gang?

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 20-04-11, 22:02   #473
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Alle jeg kjenner har også plager. Skavise...

-dårlig rygg
-stresset
-humørsvingninger
-overvekt
-vondt i kneet

Eller så kan man se det andre veien:
-aktiv friluftsperson
-lykkelig karriereperson
-suksessfull småbarnsmor
-elsker å reise
-driver aktivt med sport

Alle disse har svært høy livskvalitet, og ville scoret på bunn på deprimertskalaen.

Hvem var det her inne som kom med det geniale sitatet; "Jeg kan klage, men velger å ikke gjøre det."?

Gammel 20-04-11, 22:13   #474
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og felles for alle disse er at de har et utmerket kosthold, men skeier ut med pannekaker en sjelden gang?

Nextlife er ikke aktiv  
Gammel 20-04-11, 22:20   #475
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Standard

Jeg omgir meg visst mest med folk som ikke klager noe. Og plutselig føler jeg meg skikkelig heldig her!

Gammel 20-04-11, 22:20   #476
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er kosthold blitt den nye religionen eller noe? Istedenfor "hvis du bare tror nok, vil du få alt du ønsker deg" så er det "hvis du bare spiser riktig vil du unngå alle plager"? Selvfølgelig spiller kosthold en rolle for helsen både før og etter man eventuelt blir syk, og det kommer nok mye spennende på ernæringsfronten fremover, men dette blir litt vel ekstremt. Faktisk er det vanskelig å bevise noe særlig helseeffekt på gruppenivå ved hjelp av kosthold utover det å spise normalt sunt.

En ting som er sikkert med unger, er at de er vanedyr. De må smake på noe mange ganger før de aksepterer det. De liker at maten ser ut som de er vant til og smaker slik de er vant til. Og mange barn reagerer kraftig på blandet mat. Kanskje er dette en overlevelsesgreie for å hindre at barn smakte på ukjente og potensielt giftige ting i naturen? Da jeg var barn var det gulrot, kålrot, potet, tomat, agurk, epler, pærer og banan i grønnsaksdisken. Det var det alle kjøpte fordi det var det som var tilgjengelig. Alle lagde relativt lik mat. Nå varierer mat og ingredienser enormt fra familie til familie, og det er kanskje ikke så rart at det er en utfordring. Så faller man ned på sosialt trygg p-mat når man har planlagt besøk av små gjester.

Nip, jeg tror du og endel av de andre foreldrene har litt ulik agenda ved vennebesøk. Du er en forkjemper for Kosthold. Det spiller ikke så stor rolle om barna blir mette, bare de Smaker og maten på bordet er Sunn. (Jeg overdriver med vilje). Mens andre foreldre kan være mest opptatt av sosial og psykisk velvære, det ernæringsmessige innholdet i måltidet er underordnet så lenge gjesten trives, tonen er god og man får til en god Samtale. Å kjempe for bedre kosthold er viktig, og å ta det opp med SFO etc er bra. Og jeg hadde aldri godtatt at skolen dikterte hva matpakkene til ungene mine skulle innholde. Måltider man inntar som gjest hjemme hos andre bør man imidlertid ikke legge seg borti uten med veldig god grunn.

Gammel 20-04-11, 22:23   #477
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Er kosthold blitt den nye religionen eller noe? I

Jepp.

Gammel 20-04-11, 22:27   #478
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

c - overvektig
g - overvekt
o - kraftig overvekt

Jeg tror faktisk ikke jeg kjenner mange jeg vil si er i veldig god form på alle måter. Nå har jeg ikke engang tatt med det psykiske og sikkert mye jeg ikke vet og sikkert mye jeg ikke husker. også kommer jo i tillegg mye vanlige sykdommer (forkjølelser, infulensa osv som også kanskje kunne vært redusetr ved kost og trening)

Hva var poenget? At de feiler dette på grunn av elendig kosthold og for mye pannekaker? Eller at de burde gjøre som deg og bli friske fra MS og Epilpesi?
Jeg synes du begynner å anta en form i din O Store Kostholdsfilosofi her som jeg forbinder med konspirasjonsteoretikere.

Nextlife er ikke aktiv  
Gammel 20-04-11, 22:36   #479
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Halleluja!

Gammel 20-04-11, 22:50   #480
Nip

Standard

Ja, jeg tror de fleste av dem ville svart at de hadde ett fint kosthold med å skeie ut en sjelden gang. Jeg mener ikke det, men jeg tror de fleste ser på seg selv sånn og ikke klarer å se hvor mye f.eks sukker, hvetemel, junk, brus osv det faktisk blir i hverdagen.

Nip er ikke aktiv  
Lukket tråd

Emneord
ugler

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:55.