|
|
#462 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pannekaker
Rimelig skrøplig men i veldig god form når jeg passer på hva jeg spiser + trening og endel diverse. |
|
|
|
|
#463 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: PannekakerHvorfor må det være hvetemelspannekaker med masse sukker? Kan du ikke lage grove? Med litt syltetøy på? Det er ikke allverdens usunt det, altså. Tomatsuppe fra bunnen av kan det være også.
|
|
#464 |
|
Det klarer jeg. Vi spiser også cottage cheese pannekaker med blåbær uten sukker |
|
|
|
|
#465 |
|
Bedreviter
|
Sv: PannekakerJeg er ikke et øyeblikk i tvil om at kroppen fungerer bedre med godt kosthold, men at det ikke skal være rom for sporadiske utskeielser for vanlig sunne og friske personer, har jeg liten tro på. |
|
|
|
|
#466 |
|
nja, jeg synes normalen ihvertfall rundt alle jeg kjenner er rimelig laber. |
|
|
|
|
#468 |
|
Som sagt det er ikke snakk om en sjelden gang når alle serverer barna pannekaker. Det virker heldivis som de tåler det bedre på en måte, men jeg har tro på at det er mye problemer barn også kunne vært foruten ved at man innførte ting som pannekaker, kjeks, is, brus, posemat, saft og diverse til lørdag og ikke at man har det endel i hverdagen, bursdager, feiringer i hytt og pine. Jeg synes ihvertfall man (stort sett alle) har altfor mye utskeielser. |
|
|
|
|
#469 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: PannekakerFor å sitere min kjære svoger, etter at litjtausa ble født med alvorlig afyksi og måtte gjennom full hjernescan: "She is the only one in the family who is certified sane".
|
|
#470 |
|
Vi bor ikke alle på samme plassen og ikke er vi alle i familie eller har mye med hverandre å gjøre... Så nop... |
|
|
|
|
#471 |
|
Men trenger det være sånn at alle har sine plager (og ihvertfall så mye som er) |
|
|
|
|
#472 |
|
Bedreviter
|
Og felles for alle disse er at de har et utmerket kosthold, men skeier ut med pannekaker en sjelden gang? |
|
|
|
|
#473 |
|
Travelt opptatt
|
Alle jeg kjenner har også plager. Skavise...
|
|
#476 |
|
maler
|
Sv: PannekakerEr kosthold blitt den nye religionen eller noe? Istedenfor "hvis du bare tror nok, vil du få alt du ønsker deg" så er det "hvis du bare spiser riktig vil du unngå alle plager"? Selvfølgelig spiller kosthold en rolle for helsen både før og etter man eventuelt blir syk, og det kommer nok mye spennende på ernæringsfronten fremover, men dette blir litt vel ekstremt. Faktisk er det vanskelig å bevise noe særlig helseeffekt på gruppenivå ved hjelp av kosthold utover det å spise normalt sunt.
|
|
#478 |
|
Rockesøster
|
Hva var poenget? At de feiler dette på grunn av elendig kosthold og for mye pannekaker? Eller at de burde gjøre som deg og bli friske fra MS og Epilpesi? |
|
|
|
|
#479 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: PannekakerHalleluja!
|
|
#480 |
|
Ja, jeg tror de fleste av dem ville svart at de hadde ett fint kosthold med å skeie ut en sjelden gang. Jeg mener ikke det, men jeg tror de fleste ser på seg selv sånn og ikke klarer å se hvor mye f.eks sukker, hvetemel, junk, brus osv det faktisk blir i hverdagen. |
|
|
![]() |
| Emneord |
| ugler |
|
|