Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pannekaker

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-04-11, 14:02   #441
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pannekaker

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Mannen har begynt å putte raspet gulrot i ukritiske mengder oppi pannekakerøra, for å gjøre den sunnere
- kan noen bidra med en ordentlig sunn pannekakeoppskrift som ikke smaker gjøk?

Men det er jo godt! Sammen med litt raspet eple, havregryn og sammalt rug blir det snadderfrokost som er så mettende at man ikke trenger mer enn max to til hver.

Gammel 19-04-11, 14:09   #442
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Knerten er nå på bedringens vei etter å vært febersyk i 3 dager. Han har nesten ikke spist. Det første han etterlyser når matlysten meldte seg var pannekaker. Da fikk han det, og det tror jeg ikke nip synes er så skrekkelig galt heller.

Dette er min oppskrift på ålreite pannekaker:
3 dl fin sammalt hvete
3 dl hvetemel
1 dl havregryn
1/2 ts salt
litt kardemomme
1 l melk (eller til ønsket konsistens)
4 egg
2 ss smeltet smør

Jeg har ikke forsøkt med revne gulrøtter, men det tror jeg jammen at jeg skal gjøre.

Gammel 19-04-11, 17:01   #443
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

I dag har vi spist lapper. Fra Toro-pose. Med sukker.

Ikke til middag da.

Neket er ikke aktiv  
Gammel 19-04-11, 17:47   #444
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

I dag har vi spist lapper. Fra Toro-pose. Med sukker.

Ikke til middag da.

takk for tipset, tenkte å lage det til bursdagsbarnet på morgenen.
Og da må jeg ha noe som går raskt!

Guttemammis er ikke aktiv  
Gammel 19-04-11, 23:30   #445
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

At han ikke får lov til å ha med nøtter kan jo skyldes allergi. Enkelte er så allergiske at de reagerer på nøtter i samme rom.

Tror Nip har svart 2-3 ganger at nei, det var ikke det som var grunnen, men en kostholdsbegrunnelse.

Gammel 20-04-11, 10:33   #446
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg lager noen ganger sånn eksotisk seterkost som jeg lærte av min ekssvigermor at heter Monk. (Eventuelt Munch? ) Ingen foreldre som klager.

Man tager en langpanne, i den har man smør. Så har man i tykke skiver bacon eller flesk. Dette stekes i ovnen på høy varme. Når skivene begynner å se passe ut heller man over tykk pannekakerøre med myyyye egg og steker videre i ovnen en førti minutter eller noe i den stilen - til den ser ferdig ut.

Smaker pannekake, lukter pannekake, skrytes opp i skyene av ungene og nytes altså da skåret i biter med sukker på.

Og joda. Det går HELT FINT med sukker oppå når det er bacon inni. Bare prøv. Tar ca tre sekunder å smosje sammen (tidsestimat basert på tidsmåling for tilberedelse av sunne hurtigmiddager fra pisketråden), skaper lite oppvask, smaker ytterst barnevennlig, aksepteres som pannekakeekvivalent fra de håpefulle, fordømmes ikke fra uvitende foreldre - og jeg kan surfe på nett mens den steker.

(Jeg spiser som regel noe annet.)

Gammel 20-04-11, 10:44   #447
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånne baconpannekaker er vanlig vestlandsmat, jeg vokste opp på sånne. Kjempegode. Og ja, MED sukker. Pannekaker med bacon OG sukker er helt vanlig her, "alle" spiser det. Suppe til forrett, derimot, hadde jeg ikke hørt om før for bare noen få år siden.

Edit: verken mamma eller jeg stekte dem i ovnen da, bare stekte dem ferdig på pannen, men jeg fikk servert ovnspannekaker hos mange av vennene mine.

Gammel 20-04-11, 12:09   #448
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har vi nettopp spist amerikansk pannekaker med lønnesirup til frokost. :mett:

Gammel 20-04-11, 13:49   #449
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Bacon og sukker er en fin vinner det. Sleng godt bacon strødd med brunt sukker i ovnen, stek til det er sprøtt og nam-nam.
(Hva man ikke lærer av Discovery. )

Gammel 20-04-11, 16:08   #450
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Nå har vi nettopp spist amerikansk pannekaker med lønnesirup til frokost. :mett:

Jeg hadde blitt :kvalm:

Godt er det nok da

Nip er ikke aktiv  
Gammel 20-04-11, 16:10   #451
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg hadde blitt mett, kvalm og lykkelig.

Tangerine er ikke aktiv  
Gammel 20-04-11, 17:51   #452
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pannekakene mine er enkle og mettende.

3 egg
7 dl speltmel
1 ss rømme
7 dl kulturmelk (sper med litt lettmelk hvis den blir for tjukk)
1 ts sukker
1 ts natron

Gammel 20-04-11, 19:47   #453
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ovnspannekaker spiser me av og til. Steiker bacon i biter, har over i ildfast form, tømmer over pannekakerøre og har i steikovnen. Står til den er gyllen, og spises med endå meir bacon og blåbærsyltetøy. Enkeltpenkelt siden eg ikkje gidder og steika pannekaker. (Og er stor tilhengar av all mat som lager seg sjølv i steikovnen mens eg drikker kaffi og slapper av.)

Gammel 20-04-11, 19:50   #454
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Pannekake i langpanne i ovnen høres lurt ut. Lager dere pannekakerøren som vanlig da? Den jeg lager er muligens i tynneste laget, jeg lager samme som Tjorven la ut over her.

Gammel 20-04-11, 20:53   #455
Nip

Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nå snakker dere altfor mye positivt om disse pannekakene i diverse fasonger og smaker - dette skulle være en hate-pannekaker-tråd.

Nip er ikke aktiv  
Gammel 20-04-11, 20:53   #456
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Nå snakker dere altfor mye positivt om disse pannekakene i diverse fasonger og smaker - dette skulle være en hate-pannekaker-tråd.

You wish.

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 20-04-11, 20:56   #457
Nip

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

You wish.

Nesten så jeg ikke klarer å stå imot presset, og lager meg skikkelig hvetemelspannekaker med masse sukker på, men heldigvis bare nesten.

Nip er ikke aktiv  
Gammel 20-04-11, 20:58   #458
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nesten så jeg ikke klarer å stå imot presset, og lager meg skikkelig hvetemelspannekaker med masse sukker på, men heldigvis bare nesten.

Det hadde jo ikke akkurat vært krise om du gjorde det heller da.

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 20-04-11, 21:03   #459
Nip

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det hadde jo ikke akkurat vært krise om du gjorde det heller da.

Nja, tror ikke kroppen min hadde blitt like glad som hodet og smaksløkene ihvertfall.

Nip er ikke aktiv  
Gammel 20-04-11, 21:10   #460
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Nja, tror ikke kroppen min hadde blitt like glad som hodet og smaksløkene ihvertfall.

Hva slags kropp er det du har, som ikke tåler én pannekakemiddag? Det høres ut til å være en skrøpelig sak.

Teofelia er ikke aktiv  
Lukket tråd

Emneord
ugler

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:24.