|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Invitert til kaffeJeg synes forsåvidt at ideen med kaffegjester kan være grei, men ville aldri gjort det på den måten selv.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#102 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Invitert til kaffe
Der oppsummerte du vel det hele, hvordan gjøre det vellykket for alle.
|
|
|
#103 |
|
heimføing
|
Sv: Invitert til kaffeSiden det er så himla vanskelig å gjøre alle til lags og unngå å fornærme noen, så er det antakelig best å ha et bryllup fullstendig fritt for gjester. :btdt: Men så var det visst noen som reagerte på det også. |
|
|
|
|
|
#105 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Invitert til kaffeDen var til ea.
|
|
|
#107 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Nei, ikke jeg heller. Mindre tekst på invitasjonen. Og færre invitasjoner også, mest sannsynlig.
|
|
|
#108 |
|
Nek er allrighte dyr
Bryllup i seg selv kan være svært så komplisert, selv om man ikke deler opp. Det er uendelige varianter av gjester som potensielt kan bli fornærmet over å ikke bli plassert nære nok brudeparet (tante Olga), det er ikke riktig servering av forfriskninger og frukt/wienerbrød eller whatever før middagen, det er ikke riktig musikk som spilles, det er ikke nok vinservering til middagen, potetene er litt for kalde, servitørene er ikke oppmerksomme nok, det er ikke mange nok konjakk til kaffen and so on.
|
|
|
#109 |
|
Keep calm and trot on
Hvor: Oslo
det er helt sant. og til syvende og sist er det brudeparet som bestemmer, og brudeparet som er viktigst.
|
|
|
#110 |
|
Ringskrømt
|
Jeg og mannen hadde lyst å gifte oss i sydlige strøk, bare oss to, men da ble vi bombandert av dårlig-samvittighets-meldinger fra diverse slektninger, så akkurat det med å la brudeparet bestemme selv og ikke bli sur over det de velger, er en selvfølge, synes jeg. Men som gjest i flere forskjellige bryllup gjorde jeg meg opp meninger om hvordan vår fest burde være, og mannen hadde de samme meningene. Jeg har reist langt og bare noen hus bort. Jeg har vært med på hele festen og jeg har vært ventende kaffegjest i garderoben blant alle klærne og latteren på den andre siden av døra. Det var ikke noe jeg ville ønsket for våre gjester, så vi kuttet i lista og tilpasset den vårt budsjett, og alle som kom fikk være med på hele festen. Vi huset så mange vi klarte, resten måtte ta inn på hotell. Så selv om det var vårt bryllup var vi opptatt av at gjestene våre skulle ha det best mulig, og det baserte vi naturligvis på egne erfaringer.
|
|
|
#111 |
|
Nek er allrighte dyr
Sv: Invitert til kaffeHar man veldig mange langveisfarende må bryllupet legges opp på en annen måte enn når de fleste er fra samme område eller by. Hos oss hadde vi kun noen få familiemedlemmer fra nord, og de bodde hos svigers som vanlig ved besøk. Resten baserte seg på taxi og avtalte sjåfører som ellers ved en bytur etc.
|
|
|
#112 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Det gjorde jeg sist gang jeg giftet meg. Og fikk kjeft.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#113 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Men da pleaser du jo ikke sånne utakknemlige duster som meg, som gjerne hadde sluppet talene under middagen, men gjerne skulle vært med på festen.
|
|
|
#114 |
|
Nek er allrighte dyr
|
|
|
#115 |
|
Ringskrømt
|
Jo, det gjorde jeg. Jeg inviterte ingen venner, bare foreldre, søsken og besteforeldre + hver vår forlover. Så med mindre du var forloveren min, og om du var det ville du følt deg beæret over å være der (hell, du hadde holdt den lengste og mest rørende talen), så hadde du sluppet unna alt. En gedigen vennefest uten taler og mat, bare masse brennevin, øl og vin, hadde du derimot blitt invitert til.
|
|
|
#117 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Vi hadde et sånt bryllup. (Dog var ikke antall gjester noe som var i tankene våre da vi gjorde det valget.) Vi erfarte at både mødre og svigermødre mente forholdsvis mye om den saken også.
|
|
|
|
#118 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Invitert til kaffeJeg har forresten vært invitert til kaffen i et par bryllup hvor det har vært veldig ålreit. For min del bare forutsetter det at middagen avsluttes i rimelig tid, og at det er et enkelt opplegg for kaffegjestene mens de venter slik at de ikke trenger å stå ute.
|
|
|
|
#119 |
|
Unik
Sv: Invitert til kaffeHar bare vært i et bryllup der det var invitert kaffegjester. Det var 40 til middag og 50-60 til kaffen. Kaffegjestene bestod av alle i bygda, og var tradisjon der på stedet. Masse drikke, masse morro og høy stemning. Kl 02 kom et fantastisk koldtbord frem og folk hadde det artig til 6-7 tiden.
|
|
|
#120 |
|
lider av tastleksi
|
Jeg tenker at du ikke har sittet utenfor et festlokale i to timer og blomstret og følt deg svært lite velkommen. Og selv om det sikkert kan gjøres litt mer ok, så velger jeg for min egen del å droppe det. Den aktuelle gangen reiste forøvrig brudeparet avsted med en gang brullupskaken var skåret opp, så det var bare såvidt jeg rakk å gratulere dem før de forsvant. Og da halve selskapet forlot lokalet like etterpå ble det rett og slett en helt underlig affære.
|
![]() |
|
|