|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bedreviter
|
Sv: Invitert til kaffe
Jeg har noen venner som gjorde det samme; de hadde reist halve landet rundt, pyntet seg og reist til kirka og skulle bare sjekke invitasjonen for å finne ut når middagen begynte. Også var de bare bedt i kaffen og måtte tilbringe hele ettermiddagen og halve kvelden på hotellrommet, mens de ventet på at kaffen skulle begynne. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Invitert til kaffeJeg syns kaffegjester er en kjip greie, og har takket nei de gangene jeg har blitt bedt til det. jeg syns rett og slett man må innse at man ikke kan få i pose og sekk, enten har man muligheten til å be alle, eller ikke. begge deler er helt fair, men jeg sitter ikke og tvinner tommeltotter i pentøy mens jeg venter på at de skikkelige gjestene skal bli ferdige med den viktige delen av bryllupet, altså. Jeg beklager dersom det gjør noen lei seg, men sånn føler jeg det nå en gang. det betyr ikke at det ikke fins mange som syns det er kjempestas å bli bedt til kaffe, eller har hatt en fin fest som kaffegjest i bryllup.
|
|
|
#23 |
|
maler
|
Sv: Invitert til kaffeJeg skjønner ikke hvorfor folk inviterer langveisfarende på kaffe. Hvis de vil ha halve landet i bryllupet, men ikke har råd til det, har de valgt feil type fest tenker jeg. Men å invitere naboer og venners foreldre og vaktmesteren og tidligere barnevakter som bor i nabolaget på kaffe er hyggelig. Hvis folk bor langt unna, er det bedre med et "vi skulle gjerne hatt dere med, men har ikke råd".
|
|
|
#24 |
|
Søt og rar
|
Sv: Invitert til kaffeJeg synes også det er kjipt å bli invitert til kaffe - jeg drikker ikke kaffe, og liker ikke kaker, og er a-menneske som liker å legge meg på et fornuftig tidspunkt, i de bryllupene jeg har vært (ordentlig) invitert i, har jeg likt middagen og talene aller best.
|
|
|
#25 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Hadde aldri reist 80 mil for å være kaffegjest.
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Hvis du tenker på meg så blir jeg litt lei meg hvis noen av våre gjester tenkte som deg, ja, men det kan jeg ikke styre og jeg fikk et flott bryllup. Synes det blir litt sånn fornærmet tante Olga-vibber av at man absolutt må sitte å tvinne tommeltotter og tenke at man ikke er en "skikkelig" gjest. Det er ganske vanlig at man samler seg som en gjeng og tar et glass sammen og som Nessie skisserer er det vel ikke akkurat å komme midt i feiringen i 18-19-tiden etter middag. Jeg er faktisk vant til at festen etterpå er vel så viktig for gjestene som å få middag og høre Onkel Pers tale.
|
|
|
#27 |
|
Keep calm and trot on
Det viktigste er jo at du hadde et fint bryllup. Vi er bare uenige om kaffegjester i bryllup.
|
|
|
#28 |
|
maler
|
Sv: Invitert til kaffeJeg er vant til at det blir stilt et lokale til disposisjon for kaffegjester med noe mat og drikke. Det er jo ofte en gjeng som kan ha det rett så moro og planlegge sprell til festen.
|
|
|
#29 |
|
Passiv
|
Jeg er bare innom og noterer bak øret at Appelsin isåfall må inviteres på forretten. |
|
|
|
#31 |
|
Bedreviter
|
Hvis man bor i nærheten, er invitert til kaffe før kl. 20 om kvelden, og middagen faktisk er ferdig presis, så er kaffeinvitasjon helt greit. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Nek er allrighte dyr
Ja, det er vel ikke en hemmelighet at mange synes det. Men jeg klarer bare ikke å se hva som er så utrolig kjipt. Har blitt bedt som kaffegjest i to bryllup selv, begge døtre av nabo av mine foreldre og ene gangen var fordi vi ikke var nære venner, men såpass at det var hyggelig å bli bedt og andre gangen litt for å være "dansejente" for kompisene til brudgommen.
|
|
|
#33 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Invitert til kaffeVi ble bedt til kaffen i et bryllup, hvor brudeparet hadde beregnet totalt feil på tidspunkt for kaffen. Muilg det var ekstremt dårlig gjennomført av toastmaster også altså, det vet jeg ikke noe om, men vi var flere kaffegjester som satt i en heller lite hyggelig forstue i to timer mens middagen dro ut i langdrag. Artig å sitte og høre latterbølger fra talene som var laaaange, men ikke høre hva som faktisk ble sagt.
|
|
|
#34 |
|
I mål
|
Sv: Invitert til kaffeDet kommer jo an på når kaffen starter også. I vår vennekrets har kaffen stort sett startet i 21-22 tiden. Ikke så veldig snasent å bli bedt til kaffe da (de fleste har av den grunn droppet det). |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Nek er allrighte dyr
Sv: Invitert til kaffeDet krever litt av vertskapet å gjøre det bra. Vi var veldig obs på dette med forsinket middag, så vi kjørte stramt løp med talene og sparte noe til etterpå. Vi sto klare på trappen for å ønske velkommen når de andre kom.
|
|
|
#36 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Invitert til kaffeJeg har vært kaffegjest to ganger. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Rockesøster
|
Sv: Invitert til kaffeKaffegjester er kjipegjester, rett og slett. Som de andre over her nevner blir det ofte forsinkelser, man blir henvist til venterom der man gjerne hører de ordentlige gjestens latterbrøl og det er ikke rasende festlig. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Nek er allrighte dyr
Det krever tilrettelegging ja, og at det er gjennomtenkt mht antall kaffegjester, tidspunkt, at middagen er ferdig, at en del kjenner hverandre og kan samles, at de får drikke når de kommer og blir ønsket velkommen.
|
|
|
#40 |
|
Keep calm and trot on
Jeg syns det. Men meg om det, du trenger jo heldigvis ikke tenke på det.
|
![]() |
|
|