Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Omskjæring av gutter, dødsrater

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-04-11, 08:31   #26
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Omskjæring av gutter, dødsrater

Jeg synes ikke tallet er så høyt. Når jeg leser det så tenker jeg at tallet viser at dette er et inngrep med lav risiko. Grunnen til jeg sier det er fordi jeg sammenligner med tallene for krybbedød. Men det gjør jo ikke inngrepet bedre.

For meg er dette to ting som ikke har noe med hverandre å gjøre. Det blir som slankeoperasjoner. Hva man gjør og hvorfor er en diskusjon som (i mitt hode) ikke har noe med selve det kirurgiske inngrepet.

Jeg er mot mannlig omskjæring, men ikke på grunn av dødsraten. Jeg er imot fordi at det er unødvendige, kulturelle inngrep som man gjør på babyer/barn. Og jeg synes - i mitt enkle hode - at mannlig omskjæring skulle vært tillatt på folk over 18 (eller 20). Og for meg går dette på respekt for kroppen til barna, og det livet de har som voksne, heller enn at det er livsfarlig. (Nå kan man jo si at dette virker respektløst ovenfor de som dør. Men for meg er det det samme som å si at jeg opplever det som helt trygt å fly, fordi det statistisk sett er få som dør - det gjør det ikke mindre tragisk med de som faktisk omkommer i flyulykker.)

Emneord
omskjæring

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:30.