|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Passiv
|
Sv: Omskjæring av gutter, dødsraterWTF??? |
|
|
|
#42 |
|
Passiv
|
Sv: Omskjæring av gutter, dødsraterJeg sliter virkelig - V I R K E L I G - med det her. |
|
|
|
#43 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Omskjæring av gutter, dødsrater
Irrelevant, men at man har fått disse resultatene har naturlgivis en viss grad av akademisk interesse. Sist redigert av Benmurphy : 03-09-10 kl 22:48. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Passiv
|
Word. |
|
|
|
#45 |
|
Passiv
|
Jeg blir så forbanna at jeg blir kvalm. |
|
|
|
#46 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Omskjæring av gutter, dødsraterVar nylig en debatt om dette på nrk:
|
|
|
#47 |
|
can-jur
|
Sv: Omskjæring av gutter, dødsraterOmskjæring_______komdom
|
|
|
|
#48 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Omskjæring av gutter, dødsraterDenne er aktualisert igjen nå, med Brennpunkt på NRK.
|
|
|
#49 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Omskjæring av gutter, dødsraterJeg så på Brennpunkt i dag, dog ikke hele.
|
|
|
#51 |
|
|
Helt enig. Hadde et "bekjent-par" som vi rett og slett sluttet å treffe fordi jeg orker ikke tanken på at de skal omskjære sønnen sin. Synes det er helt horribelt å tenke på og er absolutt ikke noe jeg kan respektere.
|
|
|
|
#52 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Omskjæring av gutter, dødsraterJeg har ikke sett denne tråden før. Men hver eneste gang jeg leser en tråd om omskjæring av gutter priser jeg meg lykkelig for at jeg satte foten ned og sa nei når pappaen ønsket at storebror skulle omskjæres. Jeg var så bastant da at temaet heldigvis ikke kom opp når lillebror ble født.
|
|
|
|
#53 |
|
Leser
|
Sv: Omskjæring av gutter, dødsraterJeg synes ikke tallet er så høyt. Når jeg leser det så tenker jeg at tallet viser at dette er et inngrep med lav risiko. Grunnen til jeg sier det er fordi jeg sammenligner med tallene for krybbedød. Men det gjør jo ikke inngrepet bedre.
|
|
|
#54 |
|
Passiv
|
Sv: Omskjæring av gutter, dødsraterSålenge det er lov med brystimplantater og annen gøy for utseendet sin skyld så må de gjerne tillate omskjæring - for voksne. Jeg har enorme problemer med å skjønne hvorfor dette ikke er barnemishandling. |
|
|
|
#55 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Omskjæring av gutter, dødsraterVoksne gutter over 18 år kan få omskjære snoppen sin så mye de vil for min del.
|
|
|
#56 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Omskjæring av gutter, dødsraterSkremmende tall.
|
|
|
#57 |
|
flisespikker
|
Jeg skjønner poenget ditt, og er enig i at dødsraten ikke er veldig stor gitt at dette er et kirurgisk inngrep - at tallene primært er ille fordi det er et unødvendig kirurgisk inngrep.
|
|
|
#58 |
|
Leser
|
Ja, enig i at det er bra med fakta i slike diskusjoner.
Blir veldig fort paralelldiskusjoner fordi man diskuterer forskjellige ting. Jeg er som sagt enig med deg i at tallet er for høyt - nettopp fordi det er et unødvendig inngrep. Problemet mitt i slike diskusjoner er jo alltid at noen roper at dette er jo vanvittige og grusomme tall. Og det er det ikke. Det at babyer dør på grunn av omskjæring er vanvittig og grusomt. Men tallene er ikke sjokkerende - synes jeg. Og jeg ville ha vært motstander av mannlig omskjæring selv om ingen døde. Nå kan man si at det er lett for meg å si det, fordi jeg er i en kultur hvor mannlig omskjæring ikke er akseptert, jeg har to døtre og mannen min hadde protestert mer enn meg på omskjæring av guttebabyer.
|
|
|
#59 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Omskjæring av gutter, dødsraterJeg er en av de som synes at tallene er sjokkerende, og det må sees i sammenheng med inngrepet. Jeg hadde blitt like sjokkert om like mange (eller få, i følge him) døde som resultat av tannregulering. Vi snakker om unødvendige inngrep her, ikke livreddende behandling, så å ha et tall tilsvarende krybbedødstifeller hvert år, er skremmende i min bok.
|
|
|
#60 |
|
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
| Emneord |