Sv: Kakelotterikaker?
Opprinnelig lagt inn av Divine, her.
Mulig jeg er naiv, men jeg tror nå at folk flest er rimelig hygieniske av seg.
Dessverre har jeg sett flere eksempler på det motsatte. Både i jobben og privat.
Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.
Ler så jeg griner her... Kaker stekes på 160 - 225 grader. Tror ikke så veldig mange bakterier overlever det altså. Kremkaker kan jeg gå med på at KAN være et problem, men jeg har aldri vært borti det selv - og har spist mye kaker fra forskjellige steder i mitt liv.
Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.
Å påstå at man blir syk av kaker stekt i en ovn er fullstendig urealistisk, og da må jeg få lov til å le. Jeg ler absolutt ikke av allergier, for det vet jeg at kan være svært så reelt og fryktelig kjedelig for dem som har det.
Sist jeg sjekket kan man bruke utstyr som ikke rengjort skikkelig, ta på bakevarene med urene hender etterpå at det er stekt og glasuren blir ikke varmebehandlet og er dermed en kilde til smitte. Jeg syns ikke at det er hysterisk at man ikke vil spise kaker man ikke aner noe om hva slags hygiene det er i hjemmet det bakt i er. Jeg har personlig sett en person som aldri vasker hendene etter toalettbesøk og er generelt urenslig, bake kremkake til utlodding. Vedkommende klasset på kremen med bare hendene. Kaka så fin ut ferdig men den som spiser den blir garantert syk. Jeg kaller det ikke hysterisk å ta noen enkle forhåndsregler for å slippe å bli syk.