|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kakelotterikaker?Kaker er kaker. Jeg ville bakt sjokoladekake og/eller gulrotkake!
|
|
|
#42 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Kakelotterikaker?Her kjenner jeg at jeg må stille meg opp i slurveslomserekka sammen med Divine og Pøbelsara. Nå er ikke jeg noen stor kakemoms uansett, men det har faktisk aldri slått meg å ikke spise kaker pga muligens manglende hygiene. Såpass bakterier tåler jeg.
|
|
|
#43 |
|
Er frisk!
|
Sv: Kakelotterikaker?Ler så jeg griner her... Kaker stekes på 160 - 225 grader. Tror ikke så veldig mange bakterier overlever det altså. Kremkaker kan jeg gå med på at KAN være et problem, men jeg har aldri vært borti det selv - og har spist mye kaker fra forskjellige steder i mitt liv.
|
|
|
|
#44 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Kakelotterikaker?Jeg har aldri vunnet i noe kakelotteri så det har ikke vært noe problem (tror ikke jeg har tatt lodd heller). |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Fortynnet
|
Sv: Kakelotterikaker?Jeg spiser andres hjemmelagde kaker på f.eks. skolearrangementer, og de få gangene vi har vunnet i kakelotteri har kakene sett fine og innbydende ut, og vi har fullstendig fryktløst fortært dem uten å bekymre oss for kjøkkenhygienen hos de som har bakt. Men jeg må innrømme at når jeg ikke vet hvor kaker kommer fra, betyr presentasjonen litt ekstra. De bør se delikate ut. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kakelotterikaker?Jeg vil tro vaniljekaka som du kan søke frem her inne er god som utlodningskake. Den lager du i stor langpanne, så kan du dele den i to passelige biter for utlodning.
|
|
|
|
#47 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Kakelotterikaker?
Det tror jeg også! I bhg har vi med kaker på ulike fester (FN dagen osv) og jeg spiser der. Kjøper også kaker på ulike 17. mai arrangement på skolen. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Rockesøster
|
Ja men så flott at noen av oss kan bidra til at du får deg en god latter |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Er frisk!
|
Å påstå at man blir syk av kaker stekt i en ovn er fullstendig urealistisk, og da må jeg få lov til å le. Jeg ler absolutt ikke av allergier, for det vet jeg at kan være svært så reelt og fryktelig kjedelig for dem som har det.
|
|
|
|
#50 |
|
Rockesøster
|
De allsr fleste kaker bearbeides etter de har vært i ovnen, og da holder det ikke 180-200 grader. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Men hva er du redd for? Noen baskelusker? HIV?
|
|
|
#52 |
|
Er frisk!
|
For meg er dette langt over forsiktig og over grensa mot hysterisk. Men akkurat som du sikkert ikke misliker meg som person fordi jeg er hysterisk redd for mus, misliker ikke jeg dere som jeg oppfatter som hysterisk redd for bakterier/virus. Jeg bare ler litt - og så ler jeg litt av mitt eget hysteri på toppen.
|
|
|
|
#53 |
|
Rockesøster
|
Jeg er absolutt ikke redd for HIV |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() |
Sv: Kakelotterikaker?Takk for tips, det ble sitronkake og muffin. Sist redigert av Nelly : 09-04-11 kl 01:39. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
priiiima donna
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kakelotterikaker?Nextlife - du har min støtte :-) Både mtp allergier og hygiene, er jeg skeptisk til kaker jeg ikke vet opphavet til. Det er stooor forskjell på hygienen til folk........Feks den eldre garde har ikke samme forhold til håndvask som oss..... Jeg er skeptisk hos bestemor også jeg
|
|
|
#56 |
|
Peppy!
|
Sv: Kakelotterikaker?Jeg vet nå ikke om jeg vil kalle det hygienehysteri, men jeg synes det er litt uappetittelig med disse utlodningskakene. De fleste synes det er fint at bakerier har reglement å forholde seg til (det er vel Mattilsynet som har oppsynet med det), og kakeutlodninger er jo utenfor dette. Jeg synes ikke det er rart at mange synes det er ubehagelig å skulle spise noe som kan være laget på et hvilket som helst kjøkken, av mennesker man ikke aner hvem er. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
superbruker
|
Dessverre har jeg sett flere eksempler på det motsatte. Både i jobben og privat.
Sist jeg sjekket kan man bruke utstyr som ikke rengjort skikkelig, ta på bakevarene med urene hender etterpå at det er stekt og glasuren blir ikke varmebehandlet og er dermed en kilde til smitte. Jeg syns ikke at det er hysterisk at man ikke vil spise kaker man ikke aner noe om hva slags hygiene det er i hjemmet det bakt i er. Jeg har personlig sett en person som aldri vasker hendene etter toalettbesøk og er generelt urenslig, bake kremkake til utlodding. Vedkommende klasset på kremen med bare hendene. Kaka så fin ut ferdig men den som spiser den blir garantert syk. Jeg kaller det ikke hysterisk å ta noen enkle forhåndsregler for å slippe å bli syk.
|
|
|
#60 |
|
Yes, we can!!
|
Det var vel å overdrive litt... Hvis personen ikke er smittsom med noe skikkelig smittsomt noe, så er jo det ganske usannsynlig, da.
|
![]() |
|
|