|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Smittsom omsorgssviktDet tror jeg har sammenheng med både hvordan hun er og hvordan hun møtes på, Tjorven.
|
|
|
#122 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Smittsom omsorgssviktHvorfor har jeg denne i hodet nå?? (Kilde: youtube.com)
|
|
|
#124 |
|
By the Sea
|
Sv: Smittsom omsorgssvikt
Ja, det synes jeg også. Men jeg går ut i fra at det kan skyldes det Katta nevner her:
Jeg har hatt utrolig stor nytte av tankeprosesser sparket i gang av JJ sine bøker (og for så vidt spaltene også). Jeg blir glad og takknemlig når jeg tenker på det. Jeg liker ikke ferdige pedagogiske løsninger. Det krymper liksom hele voksen-barn relasjonen til noe veldig enkelt og endimensjonalt.
|
|
|
#125 |
|
maler
|
Jeg vet ikke om jeg tror det er dette. Jeg tror det er like mye det at han sier at det er de voksne som har feilet i og for seg og kler av tradisjonell nordisk barneoppdragelse ved å kritisere grensesetting, regler og konsekvenser/straff/belønning. På den måten kan man få en følelse av å stå der avkledd og avvæpnet, det er min feil og mitt ansvar, men uten verktøy til å gjøre noe med situasjonen.
|
|
|
#126 |
|
Shake it out!
|
Sv: Smittsom omsorgssviktJJ provoserer meg ikke, jeg er bare veldig sjelden (det hender jeg er!) enig i det han skriver. Som sagt, jeg klarer ikke å sette fingen på hva og hvorfor, men det er ikke fordi jeg er provosert, altså. Hadde jeg blitt provosert hadde han jo nådd fram til meg på et vis, men det gjør han ikke.
|
|
|
#127 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Jeg mistenker at han aner at du er føyelig. Bekreftes vel av det du sier om at søsteren sier at du er for myk. Konsekvens må være absolutt. Han skjønner nok at du syns synd på ham når du selv innrømmer det. Og det er han nok smart nok til å utnytte. Mye går på måten sanksjonen skjer på. Om man sanksjonerer under tvil eller mot sin vilje vil dette oppfattes av barnet. Og da er man like langt.
|
|
|
#128 |
|
By the Sea
|
Det tror jeg du har rett i, og jeg ser ikke på våre antagelser her som motsetninger, mer flere sider av samme sak. Det er ikke så rart om man går i forsvar når noen påstår at tanker og teorier man selv har tuftet egen praksis på er helt feil. Og det at frustrasjonen øker ved at han ikke selv tilbyr noen konkrete andre metoder tror jeg også stemmer. Flere jeg kjenner - og meg selv også i fortvilte situasjoner - gir uttrykk for dette.
|
|
|
#129 |
|
Ringskrømt
|
Og jeg venter på at hun skal få nok språk til å diskutere med oss, og ikke bare hyle.
2003 2007 2009 2011 Sist redigert av Skremmern : 25-03-11 kl 11:12. |
|
|
|
|
|
#130 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
Sv: Smittsom omsorgssviktJeg synes jesper Juul ofte beskriver hjelpeappartatet unyansert og avslører at han egentlig har liten bred kjennskap til hvordan det fungerer. det er klart det finnes mange eksempler på at barn ikke blir håndtert på den klokeste måten, men det finnes mange motsatte eksempler også. |
|
|
|
![]() |
|
|