Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Tips: Oslo–New York t/r for 3190!

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-11, 15:06   #41
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips: Oslo–New York t/r for 3190!

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

(Spørsmålet om studietilbudene til din organisasjon er absolutt interessant, altså. Jeg er ikke på stående fot sikker på hva jeg vil svare om det.)

Sammenhengen spiller rolle; jeg ønsker ikke å gratis bruke min tid på et sted som forsøples av (snik)reklame. Dersom Teofelia startet en tråd om «sine» studietilbud ville jeg i utgangspunktet oppfatte det som uønsket reklame, hvis hun derimot skrev om den i en eksisterende tråd som handlet om studietilbud, og gjorde oppmerksom på at dette var tilbud fra hennes arbeidsgiver, tror jeg sannsynligvis jeg ville syns det var greit. Men jeg ville også syns det var greit om forumledelsen slettet et slikt innlegg; Teofelias arbeidsgiver bruker mye penger på markedsføring, og har god råd til å kjøpe reklameplassen sin selv.

Ben "context is king" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 16:44   #42
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du ikke fortalt om alle aksjene du nettopp kjøpte i Finnair, Toffen?

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 18:13   #43
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det ville jeg. Jeg ville ikke syntes det var OK, like lite som jeg ville tillatt meg selv å starte en tråd for å fortelle om et tilbud på Store norske leksikon den gangen jeg jobbet i Kunnskapsforlaget.

Da spørsmålet om tråden til Elin kom opp på styrerommet, skrev jeg at vi har hatt et par saker tidligere der etablerte brukere har startet tråder for å fortelle om kampanjer eller tilbud som deres arbeidsgiver har, og i disse tilfellene har vi slettet tråden og sendt en forklarende PM til brukeren det gjaldt. Dermed mente jeg at det riktige var å gjøre det samme i Elins tilfelle. (Og grunnen til at du antagelig ikke fikk med deg disse slettingene er at disse andre brukerne ikke skrev om saken på forumet, bare svarte på PM-en med et "å, beklager, jeg skal ikke gjøre det mer".)

En annen ting, som torsk nevnte, men som godt kan sies på nytt, er at Elin ikke har fått noen infraction eller kjeft eller annen "straff" for tråden - vi bare slettet tråden, og sendte henne en PM med forklaring på hvorfor den ble slettet. Dette regnes ikke som noe grovt overtramp fra Elins side, men vi ønsket ikke å la tråden ligge. Vi godtar som kjent at noen forteller om gode tilbud, men dersom man selv er ansatt i det aktuelle firmaet, eller på annen måte er knyttet til tilbudet eller dem som driver med, så regnes det som markedsføring. Poenget er ikke om man selv tjener direkte på det man poster - poenget er heller at dersom SAS vil reklamere for tilbudene sine, så kan de kjøpe reklameplass på forumet.

Jeg er, som Esme, usikker på hvorfor du mener det ville være OK om torsk og Elin poster markedsføring for sine bedrifter, mens det ikke er OK at en helt ny og ukjent bruker gjør det. Det er forsåvidt sant at vi aksepterer mer i markedsføringsretning av etablerte brukere som også bidrar med annet relevant innhold - f.eks. godtar vi i større grad "reklame" for egen salgsblogg - men den aksepten strekker seg ikke så langt som til ren reklame for en salgskampanje. (Spørsmålet om studietilbudene til din organisasjon er absolutt interessant, altså. Jeg er ikke på stående fot sikker på hva jeg vil svare om det.)

Jeg skjønner at det er vanskelig å dra den linja, men jeg synes den virker i overkant streng der den går nå. Og kanskje litt kunstig? For eksempel i en tråd hvor man tipser hverandre om gode reisetilbud skal Elin sitte og se på og tenke "jegvetjegvetjegvet, men jeg kan ikke si noe" til noen andre tipser om sas sin kampanje? Eller i en tråd hvor mange skal kjøpe seg skyvedørsgarderober skal det sitte noen der og ha munnkurv fordi han vet at det kommer tilbud hos byggmakker om 3 uker? Jeg synes det er litt snodig, men jeg har ikke så veldig sterke meninger om saken.

Når det gjelder folk som plutselig kommer innom og poster innlegg synes jeg det blir litt annerledes. Ikke fordi det nødvendig stiller seg så veldig annerledes i forhold til reklameeffekten, men mer fordi de ikke er en del av det sosiale miljøet på FP og dermed ikke har noen interresse av å tipse kjente om saken, det blir mer ren reklame av den grunn. Men jeg synes faktisk det er greit å bruke litt skjønn på den måten at Elin godt kunne tipse om en kampanje hun mente mange ville være interressert i når dette ble diskutert, men hvis det kom jevnlige reklameposter fra den kanten hadde man måttet gi beskjed om at så ikke var ønskelig. Jeg skjønner dog at dere ønsker en tydeligere linje å jobbe med.

Gammel 20-02-11, 18:26   #44
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg forstår det altså riktig at innlegget med tips om reisetilbud med avganger fra Bergen ikke ville blitt slettet dersom jeg f.eks. hadde tipset en annen bruker om det og bedt han/henne poste det for meg?

Domenet tilhører definitivt ikke meg. Jeg har ingen eier-interesser i SAS. Innlegget var ikke et generellt reklame-innlegg for SAS som selskap, men en link til et enkeltstående tilbud fra SAS med KUN Bergen som utgangspunkt for tilbudet.

Her mener jeg virkelig dere har brukt lupe for å finne en grunn til å slette innlegget mitt altså, og jeg ser INGEN forskjell på mitt innlegg og innlegget til Toffskij over her...annet enn at hun ikke kan linkes til Finnair (for det går vi selvsagt ut i fra at nye brukere også vet...?)

Gammel 20-02-11, 18:34   #45
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, vi kan selvsagt ikke hindre noen i å be andre om å poste for seg, Elin. På samme måte som vi ikke kan hindre noen i å omgå reglene våre på andre måter. Det tror jeg hverken er oppnåelig eller nødvendig. Men at vi har lett med lupe etter grunner til å slette tråden din, det er tull - som jeg sa har vi tidligere slettet tråder som etablerte brukere har startet for å fortelle om kampanjer eller tilbud som deres arbeidsgivere har hatt, og din tråd ble vurdert å komme i samme kategori. Dette har ingenting med deg å gjøre.

Og Katta, jeg skjønner at du synes det jeg sier er strengt, men det er helt greit for meg. Akkurat når det gjelder markedsføring synes jeg det er bedre å være for streng enn for løssluppen. Andre kan sikkert være uenige i akkurat det. (Jeg tror ellers ikke vi ville reagert om Elin, eller andre, postet informasjon om sin arbeidsgiver i en tråd der folk spurte om akkurat denne informasjonen. Men å starte en egen tråd for å fortelle om et tilbud, det synes jeg faller inn under markedsføring og ikke bare informasjon.)

Gammel 20-02-11, 18:48   #46
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Nei, vi kan selvsagt ikke hindre noen i å be andre om å poste for seg, Elin. På samme måte som vi ikke kan hindre noen i å omgå reglene våre på andre måter. Det tror jeg hverken er oppnåelig eller nødvendig. Men at vi har lett med lupe etter grunner til å slette tråden din, det er tull - som jeg sa har vi tidligere slettet tråder som etablerte brukere har startet for å fortelle om kampanjer eller tilbud som deres arbeidsgivere har hatt, og din tråd ble vurdert å komme i samme kategori. Dette har ingenting med deg å gjøre.

Og Katta, jeg skjønner at du synes det jeg sier er strengt, men det er helt greit for meg. Akkurat når det gjelder markedsføring synes jeg det er bedre å være for streng enn for løssluppen. Andre kan sikkert være uenige i akkurat det. (Jeg tror ellers ikke vi ville reagert om Elin, eller andre, postet informasjon om sin arbeidsgiver i en tråd der folk spurte om akkurat denne informasjonen. Men å starte en egen tråd for å fortelle om et tilbud, det synes jeg faller inn under markedsføring og ikke bare informasjon.)

Ok. Helt greit, men på bakgrunn av det du skriver her, så ber jeg om at dere UMIDDELBART sletter min tråd om New York direkte fra Oslo også. Nå får dere jaggu bevise hvor konsekvente dere er altså!

Gammel 20-02-11, 18:51   #47
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Ok. Helt greit, men på bakgrunn av det du skriver her, så ber jeg om at dere UMIDDELBART sletter min tråd om New York direkte fra Oslo også. Nå får dere jaggu bevise hvor konsekvente dere er altså!

Gjerne det. (Har jeg bevist noe nå, altså? )

Gammel 20-02-11, 19:15   #48
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

(Jeg tror ellers ikke vi ville reagert om Elin, eller andre, postet informasjon om sin arbeidsgiver i en tråd der folk spurte om akkurat denne informasjonen. Men å starte en egen tråd for å fortelle om et tilbud, det synes jeg faller inn under markedsføring og ikke bare informasjon.)

Ok. Da er jeg mer med, dette gir mening for meg.

Gammel 20-02-11, 23:13   #49
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes absolutt ikke at det skal være fritt frem for etablerte brukere å drive markedsføring, nei, og hvis det er slik reglene alltid har vært praktisert, så er det selvsagt rett at de praktiseres slik her også.

Jeg hadde ikke hatt problem med om reglene ble praktisert litt rundere, men jeg er enig i at man heller kan være for streng enn for snill, og jeg ser absolutt behovet for å ha tydelige retningslinjer.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:56.