|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tips: Oslo–New York t/r for 3190!Jeg foreslår en tråd på FP der folk legger ut gode tilbud de kommer over. Om det er i tilknytning til sin jobb eller ei blir likegyldig for meg.
|
|
|
#22 |
|
maler
|
Sv: Tips: Oslo–New York t/r for 3190!Fløyel: jeg tror hvis du begynner å pushe egen firmaportefølje istedenfor whatever konkurrenten måtte hete, ble du brutalt gjort oppmerksom på den biten.
|
|
|
#23 |
|
<*(((<
|
Sv: Tips: Oslo–New York t/r for 3190!
Det er litt interessant at du sier det, for min opplevelse av «saken» har vært at Elin har blitt litt offer for at forumledelsen faktisk er konsekvent i behandlingen av at også etablerte forumbrukere kan rote litt med rollene sine og reklamere for ting de har egeninteresser i. Det er selvsagt en vesensforskjell mellom å reklamere for et firma hvor man selv er en av kun 3-4 ansatte og å informere om kampanjer fra konsernet man jobber i sammen med 3-4000 andre, men det er en glidende overgang og da er det enklere å være konsekvent når man faktisk sitter på informasjon som forumledelsen jo gjorde her.
Det er minst en aktiv slik tråd her inne etter det jeg vet om.
|
|
|
#24 |
|
anglofil
Et enkelt spørsmål, er reklame lovlig eller ikke? Begge tilfeller er reklame, det er det vel ingen tvil om. Men ene blir definert som "forbrukerinfo" fordi vedkommende ikke jobber for et flyselskap? Følger dere med på alle sminketråder der folk tipser om billige nettsteder med tilbud og sletter disse? Har dere over oversikt over hvem som reklamerer for egne nettbutikker? Eller driver med salg av produkter?
|
|
|
#25 |
|
maler
|
Enklere, ja. Men er det en fordel egentlig? Stort sett er vi jo glad for å bli informert om gode tilbud.
|
|
|
#26 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Sv: Tips: Oslo–New York t/r for 3190!Jeg synes det er avgjørende om en bruker har direkte økonomisk interesse i det som reklameres for. Å fortelle om en kampanje i et stort konsern man er ansatt i, føles greit i min bok. Men så er jeg bare en skarve nybegynner også, da.
|
|
|
#27 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Tips: Oslo–New York t/r for 3190!Jeg tenker også at tips om gode tilbud er til alles fordel? Jeg kan ikke helt se hvorfor tips om billige SAS billetter skal gagne Elin's posisjon i SAS vesentlig.
|
|
|
#28 |
|
~~~~~~~
|
Hva mener du egentlig Katta? Egen firmaportefølje? Tenker du da på spesifike produkter? Dersom noen f.eks. spør "Hva skal jeg gjøre for å få løst problemet?" Så klarer ikke jeg å svare "godt nok" uten å evt. henvise til egnede produkter. Jeg kjenner jo til noen av konkurrentens produkter, men langt fra alle. Men da bør man kanskje sende det som en PM eller la være å svare? *nei, jeg er ikke provisjonsselger, nei, jeg har ikke eierinteresser i firmaet*
|
|
|
#29 |
|
maler
|
Tjah.... Du kan så si. Du får spørre forumledelsen, jeg er mer liberal i tankegangen enn dem i dette spørsmålet tror jeg.
|
|
|
#30 |
|
<*(((<
|
Det er ikke tillatt å bruke forumet til markedsføring. Jeg er ikke enig i at tilfellene er like.
Ikke spis den gule snøen. Sist redigert av torsk : 20-02-11 kl 19:02. Årsak: Tastleifer. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
<*(((<
|
Sv: Tips: Oslo–New York t/r for 3190!Ja, også en annen ting når vi er inne på hvordan ting vanligvis gjøres: Opplagte spammere/undercover markedsførerer får rødt kort (infraction) når de oppdages. Etablerte brukere som bare begår en liten glipp får innlegget/tråden slettet og en kort PM om at det er gjort og hvorfor.
|
|
|
#32 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Akershus
Ha,ha,ha! Jeg har økonomiske interesser i SAS?
|
|
|
#33 |
|
Mother of Dragons
|
Ja, det kan man. Og om du aldri hadde sagt hvor du jobbet hen og etter mange år som forumbruker hadde kommet med tilsvarende tips så kan det være at vi ikke hadde skjønt at det var noe annet enn en uhildet anbefaling.
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona. Sist redigert av Esme : 18-02-11 kl 23:57. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Akershus
Vet du, jeg har ikke minste problem med å forst tegningen dersom jeg for eksempel hadde skrevet :
|
|
|
#35 |
|
anglofil
Sv: Tips: Oslo–New York t/r for 3190!Det er jo nettopp dette som blir så dumt. Folk spør Elin ofte, og hun bidrar svært mye i reisetråder og gir masse råd til folk om både reise og ferier. Så sier hun fra, som en erfaren FP bruker, om et tilbud hun vet er spesiellt relevant og interessant for mange her inne, - men så blir denne infoen fjernet. Hvis man må bruke skjønn så bør man vel da som nevnt skille mellom erfarne brukere og nye brukere?
|
|
|
#36 |
|
anglofil
Sv: Tips: Oslo–New York t/r for 3190!http://www.foreldreportalen.no/forum...t=direkte+York
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett) Sist redigert av Lisa : 19-02-11 kl 01:02. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Passiv
|
Sv: Tips: Oslo–New York t/r for 3190!Dårlig gjort. Det koster sikkert like mye å komme seg T-R Oslo herfra. |
|
|
|
#38 |
|
Bedreviter
|
Sv: Tips: Oslo–New York t/r for 3190!Jeg blir overrasket over å høre at et tips fra Elin om SAS-tilbud blir slettet. Det synes jeg er i overkant streng tolknng av reglene, for min del. (Og jeg ha jammen innrapportert min andel av reklameinnlegg.) |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Mother of Dragons
|
Du mener at kjente brukere skal ha dispensasjon til å kunne drive reklame? For vi må ha en grense et eller annet sted. Totalt frislepp er ikke aktuelt.
|
|
|
#40 |
|
flisespikker
|
Det ville jeg. Jeg ville ikke syntes det var OK, like lite som jeg ville tillatt meg selv å starte en tråd for å fortelle om et tilbud på Store norske leksikon den gangen jeg jobbet i Kunnskapsforlaget.
|
![]() |
|
|